hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Få råd til hest.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 Få råd til hest.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Brun best
» VIP

Norway

Skrevet - 16/12/2005 :  23:53:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrun best  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrun best  Svar med kopi av melding

ÅH,skjønner deg så godt
eg hadde det akkurat sånn når eg skulle få min andre hest..eller dvs det var ikke meningen at eg skulle få han,fo mamma synst eg hadde nok med en..det syntest jo eg og egentlig.men viss ikke eg hadde kjøpt Pacific hadde han blitt slakta
og det kunne eg jo ikke la skje.
så da fikk eg meg sommerjobb,sparte alle pengene eg fikk inn,søkte på skole(hadde egentlig tenkt meg på hestelinjen,men pga det blir dyrt med 2 hester der så kunne eg ikke det-går no på helse og sosial)
og gjorde alt selv.
betsillte høy,flis,dyrlege ol og har betalt alt sjøl til no(snart ett år)så synst eg har vært flink
men det er jammen ikke bare bare å ha to hester heller!men ville ikke bytta med noen..
tror litt på skjebnen eg og nemmelig-for når eg var 10 år gammel,då var eg tidlig oppe og klar for å gå på skolen,eg gikk utav døren og ka stod på marken utenfor
joh der stod der hester,1 hoppe og en åringshingst..

og den åringen var nemmelig Pacificen minså eg går rundt å innbiller meg at det var skjebnen som gjorde slik at eg fikk kjøpt han før han ble slakta

men men nok om meg:P

du skriver at foreldrene dine er glad så lenge du er glad-det er vel ingen vitsi å overdrive??du er veldig heldig som har 2 hester der foreldra dine betaler for stallplass++
hadde bare alle hatt det sånn!!
men hvordan skal du få tid til 3 hester???
eg sliter litt med 2 hester og skole så 3 hester og skole må jo være enda verre

hmmm,men om du får forryttere til å hjelpe deg så må det vel gå greit,men som det andre har sagt så er det jo viktig å tenke på fremtiden(noe eg aldri tenkte på,kommert aldri til å selge gutta så lurer egenlig på kordan eg skal greie meg etter vidergående)

Hvil i fred Pacific! Takk for alt.

www.karo-jenten.piczo.com
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  00:34:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Vel skjønner absolutt ikke hvordan det skal gå utover hesten? Hvis jeg ikke kan gjøre det får jeg selge hesten, imens har jeg mange folk som kan hjelpe meg med den. Skjønner da ikke hvordan det skal gå utover hesten på noen måte når den får den treningen den trenger og det vil bli stelt for den uansett om jeg plutselig ikke gidder mer eller ikke.

Da jeg sa det om pengene snakket jeg om hestene. Mine foreldre vil nok ganske mye betale for den til jeg blir 21. Dermed trenger jeg ikke bekymre meg økonomisk pga hestene før det.

Skolen gjør jeg faktisk ikke for å skape et grunnlag for en fremtid, jeg gjør det for å holde meg oppegående. Hvis jeg må ta opp fag senere så får jeg gjøre det. Hehe, men morsomt og bli kalt naiv. Jeg har bare en litt annerledes oppvekst eller bakgrunn eller hva jeg skal kalle det enn de fleste her har tror jeg.
Men jeg er intelligent, lærer fort og er sta, så å få seg en grei nok jobb burde jeg nok klare. Dessuten det er langt frem i tid. Det er mye jeg kan bli. Man kan bli akkurat det man vil bli, hvis man bare vil det hardt nok.

Men tingen her som noen ikke helt har fått med seg er at jeg vil ha to hester og drive på med, ikke tre. For den andre vi har nå vil jeg da ikke drive på med, den får små søsknene mine holde på med hvis jeg får en til. Dessuten så sliter jeg ikke så veldig på skolen. Gjør så godt som ingen lekser. Men får som oftest alltid firere. Dessuten selv med to helt egne hester vil jeg fortsatt ha en-to timer hver dag til lekser før det kommer noen hjem som kjører meg til stallen.

Grunnen til at mine foreldre betaler endel for meg og hestene mine er fordi jeg får ikke lov til å skaffe meg jobb. Jeg får lov til det meste, bare ikke å skaffe meg en jobb. De er redd jeg skal prioritere jobben fremfor skolen og dermed ikke orke skolen. Orker jeg ikke skolen blir jeg deppa fordi jeg føler meg mislykket og livet mitt vil antageligvis rakne i sømmene igjen. Derfor mine snille foreldre. Dessuten kjøper de seg litt ut på denne måten. De har alltid likt bedre og bruke penger enn tid på meg. Selvfølgelig bruker de tid også men kun hvis man ikke kan bruke penger i stedet.

www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 17/12/2005 :  00:59:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det var ikke stygt ment rebekka. Ser at vi to har en helt forskjellig tilværelse(viss det er det man sier) Det å leie stallplass til 9000 måneden er helt utenkelig for meg. Det er faktisk ikke langt fra den summen jeg skal betale for hesten min Jeg har, dessverre, heller ikke foreldre som betaler dette for meg. Du er veldig heldig *misunne misunne* Hehe... Det er også mange som har både to og tre hester og klarer dette kjempe-fint så hvorfor skal ikke du klare det. Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  01:14:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg syns i grunn du har fått mange gode svar og velmenende råd,håper du får hesten du ønsker deg i tillegg til den/de du(dere) har nå.
Tror du lever et veldig annet liv enn det jeg har hatt,hadde jeg vært forelder hadde jeg faktisk blitt litt såret over at det du har nå ikke er nok. Jeg har nok vært bortskjemt,men synes dette var voldsomt. De pengene dere får til hest i måneden er like mye som det vi har i utgifter til lån og strøm i mnd.. Nå er vel hest en lykke som kan kjøpes for penger,men jeg skjønner ikke at man må ha så mange av dem. Men som sagt,håper du får hesten hvis du blir mer lykkelig av det.
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  01:24:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
har en følelse av at det kanskje blir litt slik, får du den tredje er ike det bra nok, du vil ha en annen eller kanskje enda en til osvosv..

kan du ikke heller prøve å bruke mer tid på hestene du allerede har? begynn på kurs? ta helgekurs? lær dem nye ting. finn på nye øvelser...

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:12:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har bare et spørsmål: Jeg har fått inntrykk over at du ikke vil gå nå mye skolen, men hvordan har du tenkt å klare å holde 2(eller3) hester om noen år?
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:32:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har bare et spørsmål: Jeg har fått inntrykk over at du ikke vil gå nå mye skolen, men hvordan har du tenkt å klare å holde 2(eller3) hester om noen år?

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

tenker jeg på å..
du kan jo alltids "bare selge dem", men da går det jo utover hestene.. hester liker jo ikke akkurat å få nytt hjem så fort de har "etablert seg" og begynt å trives..

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/12/2005 :  12:33:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

tenker jeg på å..
du kan jo alltids "bare selge dem", men da går det jo utover hestene.. hester liker jo ikke akkurat å få nytt hjem så fort de har "etablert seg" og begynt å trives..

Opprinnelig postet av mariie.

Så er det heller ikke så enkelt og gi slipp på dem.

Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/12/2005 :  12:53:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

tenker jeg på å..

Opprinnelig postet av mariie.

Så er det heller ikke så enkelt og gi slipp på dem.

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Skulle akkurat til å si det samme. Jeg har to hester å går vk1, å jeg måtte nesten velge hestene forand typen hvis jeg skal ha tid. Det krever mange timer i løpe av en dag å ha hest. Å når man går skole i tillegg er det utrolig travelt. Jeg går hjelpepleien å vi har 8 uker praksis noe som tar enda mere tid. For da får du dobbelt op med lekser+ tilsvarende 100% stilling. Hadde ikke jeg vært så utrolig gla i hestene mine hadde jeg solgt dem også, for å få fritid. Men aldri i livet om jeg klarer det.

Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  17:12:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Vel jeg vil ikke ha noe særlig fritid egentlig. Jeg kommer fra en lang linje med arbeidsnarkomane =P

Dessuten bruke mer tid på de hestene jeg allerede har. Vel vi tar ridetimer på dem, skal ha dem med på rideleirer så fort det ikke er så isete osv. Dessuten rir jeg gjerne begge to lenge eller rir tre hester av og til også. Eier av stallen har mange salgshester for tiden nemlig. Kommer fort opp i at jeg rir 3-4 timer på en dag jeg nemlig. Tror ikke hestene mine klager akkurat. Jeg er nøye med å ri variert og spennende, dessuten varmer jeg alltid opp i skritt 15 min. og skritter av i 15 min. på hver eneste hest jeg rir, rett og slett fordi jeg tror det er bra for hesten å få bevegd seg. Det beste er også om jeg får ridd på tur hver dag. Nå på vintern er det mer vanskelig, men på sommeren skritter jeg aldri av eller varmer opp på banen, da er det alltid tur som gjelder. Da blir det som oftest mer skritting også. Koselig for meg og hestene, dessuten veldig bra for dem. Hestene mine blir ridd i sprang 1-2 ganger i uka, bomarbeid 1 gang i uka omtrent, dressur/tur resten av dagene. Jeg er faktisk blitt rost for at jeg bruker god tid på hestene og rir dem såpass variert.

Vel hvis jeg liker hesten så tror jeg at jeg vil gjøre alt for å få den. For så lenge jeg er opptatt med hest 24/7 så lever jeg, fritid gjør meg ikke noe godt. Dessuten er alle mine venner hestefolk, så det sosiale blir uansett i stallen. Nei tror virkelig jeg kommer til å gjøre dette. Så skal jeg også melde meg på enda flere ridetimer, og starte enda mer stevner.

Men nå må jeg dra til stallen, har tatt meg et par timers fri fra stallen for å rydde rommene mine, men nå er det opp til hestene igjen og være der til det blir kvelden. Det er sånn jeg liker livet =)

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  18:13:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
jeg lurer, hvordan skal du få tid til og ri 3-4 timer hver dag på 3 hester? + stallarbeid..?

-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 18/12/2005 :  20:47:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
høres ut som om du har en sterk vilje, men beklager å måtte si det...før eller siden er du nødt til å tenke annerledes. kommer til et punkt da du må skaffe deg jobb, og skal du ha råd til tre hester med den stalleia er jeg redd en 100%stilling ikke rekker. og iallfall ikke hvis du ikke har utdanning.
jeg jobber ikke mer enn ca70%stilling i tillegg til at jeg tar ETT fag utenom, og jeg har faktisk problemer med å rekke over alt. og da er det ikke fordi jeg er lat el no. samboeren min ser jeg veldig sjelden, men er sjeleglad han tar seg av hunden, som jeg har dårlig samvittighet for...
men hvis du klarer å forlenge døgnet til kanskje 30 timer vil jeg tro du klarer deg bra:)

ble litt OT og veldig typisk foreldremas, men det er litt viktig. tiden går FORT!!

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 18/12/2005 :  20:54:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Da jeg var 16 trodde jeg også det var leeeenge til jeg ble 21, og nå i dag er jeg ganske sjokkert over hvor raskt tiden har gått. Jeg skulle ønske jeg den gangen hadde tenkt mer langsiktig når det gjelder å forsørge meg selv og penger og slike ting - ikke at jeg ikke klarer meg nå, men hadde vært fint å være bedre forberedt.
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  00:17:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Nei er nå ikke så bekymret jeg. Skal holde meg med å ri på de to hestene som da blir bare mine. Det skulle gå helt fint. Fremtid er fremtid, nåtid er nåtid. Jeg ønsker også muligens og ha hest som levebrød når jeg blir større og da vil det og ri masse som ung bare være kjempe bra for min videre tilværelse.

Dessuten så fort jeg er 18, får lappen og en bil å kjøre kan hestene flyttes til en billigere stall. Rett og slett fordi jeg da kan kjøre selv opp og ned til stallen og ikke være avhengig av foreldrene mine.

Lever jeg fortsatt når jeg er 21 skal jeg takke hestene for det rett og slett =)

Lopke

Norway

Skrevet - 19/12/2005 :  09:45:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Nei er nå ikke så bekymret jeg. Skal holde meg med å ri på de to hestene som da blir bare mine. Det skulle gå helt fint. Fremtid er fremtid, nåtid er nåtid. Jeg ønsker også muligens og ha hest som levebrød når jeg blir større og da vil det og ri masse som ung bare være kjempe bra for min videre tilværelse.
Opprinnelig postet av Rebekka

Alle hestejenter vil leve at å ri når de blir store.. fakta er bare noe helt annet, desværre men jeg synes du er litt naiv hvis du mener det ikke er grunnt til å planlegge fremtiden litt bedre. Ja lev i nået.. derfor liker jeg heller ikke denne setningen din :Lever jeg fortsatt når jeg er 21 skal jeg takke hestene for det rett og slett =)

Dessuten så fort jeg er 18, får lappen og en bil å kjøre kan hestene flyttes til en billigere stall. Rett og slett fordi jeg da kan kjøre selv opp og ned til stallen og ikke være avhengig av foreldrene mine.
Opprinnelig postet av Rebekka

[/quote]

He he.. du får deg et sjokk når du engang blir 18. Kansje du er så heldig at foreldrene dine kjøper både bil og lappen til deg. Ellers kan jeg fortelle deg at du bare kan gå igang med å spare, og glemme hestekjøp nr 3. hvis du skal kjøpe deg bil som 18 åring.
Lappen 15.000
Bil 50.000-200-000
Forsikringer 10.000-30.000
avgifter... bensin.. (som er dritdyrt).. bilen kjører nemlig ikke av seg selv. pluss dette på utgiftene dine på begge hester eller kansje 3 stk, så finner du nok ut av når telefon, husleie, klær, mat og fornøyelser ellers er betalt går du i minus. Så skal du vel ha en utdannelse som krever hele din tid, for du skal vel ha en jobb på sikk for å betale for alt dette. Et studielån på 200.000 kan du legge på utgiftene dine til sist..
Om du skulle være så optimistisk å tro at dette kan la seg gjøre med en ekstrajobb så skriv til meg på Hestemarked og gi meg oppskriften på dette..
Men men.. du får selv se. Jeg lover deg det ikke er billig å bli voksen!!
Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.