hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]
 
 

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva bruker du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 Hva bruker du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Leikas

Norway
Innlegg: 679

Skrevet - 14/12/2005 :  17:19:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLeikas  Svar med kopi av melding
Hei hei =)
Bare lurer på om dere bruker beskyttere (beinbeskyttere o.l.) på hestene deres i trening (Tenker da både hurtigkjøring, annen trening) og i løp?
Bruker dere kanskje kun i løp og ikke i trening?
Bruker dere noe "ekstrautstyr" på hestene når de går løp (Klaffer, busser, ørepropper, gapegrime, sjekk)?

På våre hester bruker vi ikke beskyttere når vi kun er på tur..
Bruker beskyttere på de som trenger det når vi trener hurtig i banen..
Ellers så bruker vi også beskyttere på de som går løp.. =)

Hestene som går løp bruker av og til busser hvis de blir for lett foran, eller hvis det er en mulighet for at de tråkker på seg når de galopperer..
Ellers så bruker de sjekk og ørepropper som regel =)
Har også brukt klaffer på treåringen..

Klem Lene

Lene og Hot Belleza
Besøk oss på www.hotbelleza.piczo.com

Redigert av - Leikas den 14/12/2005 17:19:52

Lisa__Moen

» VIP

Innlegg: 159

Skrevet - 14/12/2005 :  20:20:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLisa__Moen  Svar med kopi av melding
Har bare ponnitraver da, men prinsippet er jo det samme! På tur bruker jeg kun ett vanlig åpent hodelag og belegg bak fordi han har veldig lett for å få stygge sår på bakbeina. Også bruker jeg alltid slagreim! I løp går han med busser foran fordi han blir litt for lett også går han med belegg bak. I tillegg har jeg på dra-ørehette fordi han har en tendens ril å bli veldig hissig i volta og roer seg da litt, men må ha mulighet til å dra hetta litt seinere i løpet fordi han fort blir litt daff. Også går han med vanlig sjekk og tungestropp.

R.I.P Roberto Bada</3

Gå til toppen av siden

Tone_

Innlegg: 1197

Skrevet - 14/12/2005 :  21:31:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svarten går trening og løp uten et eneste beinbelegg han...han går helt klart for seg, og er dermed så heldig at han slipper belegg! Det er så deilig å slippe alle beleggene...

I løp går han med dradotter (for å kunne "skjerpe" han litt så han tar i litt ekstra i slutten av løpet..er litt lat av og til..) Åsså går han med luftsjekk og tungestropp... Luftsjekk fordi han er operert for slakk gane og må "åpnes opp litt" i halsen.. Han går også med suspensorium! (skrives det sånn?) rett og slett fordi han er hingst med litt.. kremt...store baller..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

linki

Innlegg: 640

Skrevet - 14/12/2005 :  21:44:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror du han ikke blir hemmet av at han har store baller...?
Kunne han ha vært bedre hest uten baller?

He he her ble det mye.....

Vi er oppdretter på en hest som hadde store baller, han ble kasterert og ble bedre på banen. Han ble rett og slett ikke så verst på banen...

Hjelper det med susp? Tror også denne hesten gikk med susp...før den ble kasterert..

he he her ble det mye rot.....
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway
Innlegg: 1129

Skrevet - 14/12/2005 :  22:09:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Knekten går med busser i hurtig-kjøring/tempo/intervaller. Har brukt både fremme og bak,alt ettersom ;)
I løp bruker han også ørehette(før både gummi og propper inni hetten...hehehe), og dra-sjekk.
Samt at han bruker hale-beskyttelse(husker ikke,er det det det heter?) i løp.

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 14/12/2005 :  23:34:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Nå har jeg omtrent null peil på trav, så jeg spør. Busser? Dobbeltdekker da eller? Gå til toppen av siden

Tone_

Innlegg: 1197

Skrevet - 15/12/2005 :  11:17:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Hjelper det med susp?" (spurte du linki)
Ja, det hjelper med susp.. Merker stor forskjell.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Lene.

Norway
Innlegg: 1129

Skrevet - 15/12/2005 :  12:03:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ragnhild E : Busser er det samme som mange innen ridemijøet kaller kopper... Gummibeskyttelse som går over hoven,i tillfelle hesten tråkker på seg. Brukes også for ekstra tyngde og balanse i trav. :)
Takker for meg. Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway
Innlegg: 2077

Skrevet - 16/12/2005 :  00:26:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Skjønner :) Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway
Innlegg: 790

Skrevet - 16/12/2005 :  21:04:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
I rolig trening bruker jeg ingen ting på beina.. Skal vi springe intervaller har jeg på bakbeinsbelegg og busser..
Blir vel det samme i løp også siden det er det han fungerer best med..
Kjører med halve skylapper.. men kun for å slippe å montere/demontere når vi skal på banen.. (blir så ukonsentrert uten dem på banen), og så bruker vi den amerikanske luftsjekken.. Har ørehette på ham også.. men kun for å holde ham litt roligere, girer litt ekstra uten.. men ikke av stor betydning..
Slagreima kommer alltid til å være en del av utstyret..
Tungestropp bruker vi HELST ikke.. Kun hvis det er livsnødvendig.. Hadde en hest som stod å dro i tunga før et løp.. Og da vi tilfeldigvis så eter før vi gikk ut med henne, oppdaget vi att tunga hadde knytt seg sammen til en ball i halsen på henne.. Kunne fort ha stupt i banen den dagen, grunnet lite lufttilførsel.. Så det er ikke alltid man kan stole hundre prosent på tungestropper..

Gå til toppen av siden

Alvanesen

» VIP

Norway
Innlegg: 443

Skrevet - 17/12/2005 :  16:06:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlvanesen  Svar med kopi av melding
Jeg bruker ingenting ekstra på min!
Benbelegg trenger ikke min, har en veldig flink skoer og han traver fint;)
Men bruker av og til gapegrime, lettere ta han ned om han er FOR sprek å skulle galoppere.. Men aller helst minst mulig, fungerer veldig fint for oss det;)

Klem:)

Det er ikke størrelsen det kommer ann på...!
www.piczo.com/alvanesen
Gå til toppen av siden

Liv-KleppanBest

» VIP

Innlegg: 142

Skrevet - 17/12/2005 :  23:25:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Under hurtigtrening her hjemme og under ridning og kjøring på banen bruker vi bakbeinsbelegg. på banen bruker vi også gapegrime og sjekk.

ellers bruker vi ikke noe ekstra..

Gå til toppen av siden

extol

» VIP

Innlegg: 139

Skrevet - 18/12/2005 :  23:19:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lene bruker gjerne stiv halestang på Knekten? For at han ikke skal piske med halen?

Stolen bruker drahette m propper (bare propper rister hun ut før løpet), hele draklaffer som stenges, sperrestropp og bandasjer bak. Belegg får hun bare gnagsår av!
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway
Innlegg: 1129

Skrevet - 18/12/2005 :  23:30:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lene bruker gjerne stiv halestang på Knekten? For at han ikke skal piske med halen?


Jepp,jepp...var jo noe så enkelt som det...

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway
Innlegg: 7634

Skrevet - 25/12/2005 :  00:00:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi bruker ørepropper som dras ut på oppløpet, samt nesepus og bandasjer og kopper. Dessuten går de med sjekk i løp.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

HelleG

Innlegg: 380

Skrevet - 29/12/2005 :  11:14:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Jeg har ingen løpshest nå, men gamlegutt brukte bakbensbelegg for han hadde det med å slå seg på bakbena under løpene, skylapper, halve eller helstengte og vanlig sjekk bitt. Det nye håpet vil vel gå med belegg han og for å beskytte bena, antagligvis luftsjekk for å ikke bli så stappa med bitt i munnen og ellers ikke noe spes. Er han forsatt hingst når starten kommer, så er det mulig han vil gå med susp, men han klarer fint å dra opp steina sine, så jeg tror ikke det blir noe problem for han.

Men en ting jeg ikke helt skjønner når jeg ser hester gå løp og i trening.....hvorfor sjekke opp hesten og så sette på sperrestropp?? hesten skal gå med hodet opp, men på veien blir den hindret pga sperrestroppen?? Kanskje jeg som er litt snål men jeg skjønner liksom ikke poenget. Eneste som skjer er at hesten bygger en ille underhals....mulig det hindrer strie hester i å være så strie, men hva skjer når den tas av?? sånn under vanlig trening evnt. bare lurer, ikke noe kritikk.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2024 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.