hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rideteppe i ull?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Rideteppe i ull?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

HelleG

Skrevet - 12/12/2005 :  10:23:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Vet ikke om det Skoies har på den nye nettbutikken sin er noe du kan bruke, men det kan brukes under sele og sal står det. Har bestilt selv og det er i ull........

Er spent på hvordan det er.

Jeg bruker ridedekken i fleece på min kaldblods på tur, har lende dekken i ull, men det flagrer jo bare over på en side og er mer i veien enn til nytt da. Bruker ridedekken for å varme han over krysset fordi han har en kronisk strekkskade der og med varme over fungerer han mye bedre i trening.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  10:43:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke for å være vanskelig...men det der er det da ikke noe vanskelig å lage selv? Et gammelt ull-teppe,farge det i fargen man vil ha,klippe til,og sy bord rundt.... Litt fantasi,folkens! ;)
Takker for meg. Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  19:53:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hansbo lager slike ulldekken. Kjenner andre som har slike, de er kjempefine og god kvalitet! Vet at de har slik på
[url]http://www.brumby.no/html_plain_items?items_id=145477[url]
(bildet her viser med gullaktig halerem, den er ikke slik)
Gå til toppen av siden

Josephine87

» VIP

Skrevet - 12/12/2005 :  21:10:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har Horseguard sitt i Mørkeblå, det er av 100% ull og det kjøpte jeg på Kjepphesten mellom Larvik og Sandefjord! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  21:43:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Hansbo sitt var veldig fint, men også veldig dyrt til kun å være et rideteppe av den sorten. Men ok, Hansbo er veldig bra da.
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  23:26:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hansbo lager slike ulldekken. Kjenner andre som har slike, de er kjempefine og god kvalitet! Vet at de har slik på
[url]http://www.brumby.no/html_plain_items?items_id=145477[url]
(bildet her viser med gullaktig halerem, den er ikke slik)

Opprinnelig postet av meg_selv2

Et sånt skal jeg ha en gang. KNALLFINT!

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

lena babylon

Skrevet - 13/12/2005 :  07:23:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
www.exklusiv.nu Gå til toppen av siden

hannev

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  07:51:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidehannev  Svar med kopi av melding
Jeg er veldig fornøyd med rideteppet fra shires. Det er godt og varmt på kalde vinterdager og ligger godt under salen. Jeg har også et lendedekken med utskjæring til salen fra bucas som er foret i ull og har ytterstoff som er vanntett. Det var absolutt verdt prisen. Det bruker jeg hvis jeg ønsker å holde litt på varmen selv også da det er fint å legge over lårene.
Men jeg har et tips hvis man har en symaskin tilgjengelig... På butikken Kid har de rene ulltepper til 200 kr, hvis man klipper ut der hvor salen skal ligge og legger inn litt bak ved krysset tror jeg man kan få et fint og funksjonelt og billig ridedekken!

Man kan lede hesten til vannet, men ikke tvinge den til å drikke av det. Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:31:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har Horseguard sitt i Mørkeblå, det er av 100% ull og det kjøpte jeg på Kjepphesten mellom Larvik og Sandefjord!

Opprinnelig postet av Josephine87

Er det nytt, eller gammelt? Sitter her med Tree Horses-katalogen (de som leverer Horse Guard-dekken), og jeg finner bare et med 80% ull. Som forøvrig finnes i blått og grønt. Det har sikkert sin effekt dette også, men likte Hansbo og Tika hesteutstyrs sine bedre. Dersom det er dette da.. Siden du har et i 100% ull er det mulig du har enutgått modell, eller at det har kommet noe nytt på markedet etter at 2005-katalogen ble gitt ut.

Ser at jeg skrev at Horse Guard bare har fleece i et annet innlegg. Fy, fy, sjekket feil katalog

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 13/12/2005 :  21:45:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
www.exklusiv.nu

Opprinnelig postet av lena babylon

De så fine ut.. Når jeg tenker meg om tror jeg kanskje jeg har et ulldekken (vanlig) fra samme sted, kjøpt på Gøteborg Horse show i sin tid. Likner veldig iallfall, og det er fint.

Men sender disse til Norge? Kult å kombinere fargene selv

nutte

Norway

Skrevet - 14/12/2005 :  23:55:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
kjøpte nå for ikke så lenge siden et mørkeblått ull-ride/lendedekken med refleks på.. smart;) fra www.hooks.no er veldig førnøyd med det;)
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  08:54:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
kjøpte nå for ikke så lenge siden et mørkeblått ull-ride/lendedekken med refleks på.. smart;) fra www.hooks.no er veldig førnøyd med det;)

Opprinnelig postet av nutte

Finner du dette på nett? Det kan være jeg er blind, men finner bare nylonvarianter som er fleeceforet (finner to varianter av disse, et sånt lendeteppe, og et rideteppe med utskjæring til sal). I tillegg til et vanlig stalldekken i ull, med kryssgjorder som er lite hensiktsmessig for ridning.

Tror jeg ender opp med bestilling fra Tika eller den svenske butikken hvor man mikser selv.

Skulle gjerne ha sydd selv, men med manglende håndarbeidstålmodighet, manglende symaskin, så blir det lite aktuelt. Tror det økonomisksett er lite å spare på det også. Iallfall om man skal kjøpe ull i farge og tykkelse man ønsker. Er ikke så lett å finne tykt ullstoff tror jeg.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 15/12/2005 08:57:10 Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  15:18:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av nutte

Finner du dette på nett? Det kan være jeg er blind, men finner bare nylonvarianter som er fleeceforet (finner to varianter av disse, et sånt lendeteppe, og et rideteppe med utskjæring til sal). I tillegg til et vanlig stalldekken i ull, med kryssgjorder som er lite hensiktsmessig for ridning.

Tror jeg ender opp med bestilling fra Tika eller den svenske butikken hvor man mikser selv.

Skulle gjerne ha sydd selv, men med manglende håndarbeidstålmodighet, manglende symaskin, så blir det lite aktuelt. Tror det økonomisksett er lite å spare på det også. Iallfall om man skal kjøpe ull i farge og tykkelse man ønsker. Er ikke så lett å finne tykt ullstoff tror jeg.

Opprinnelig postet av spoff

du har rett i at det ikke var der nå..men den var der i forregårs....jaja de får det sikkert inn igjen..

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  17:15:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
hvis du har et ullteppe kan du jo bare brett opp hjørnene foran(ei som driver med galopphester viste meg) så er du kvitt det problemet med stort flagrende teppe. teppet ligger da under salen så det er ikke i veien på noen måte. kan iallfall være en midlertidig løsning hvis det tar litt tid før du finner dekken.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 15/12/2005 :  20:09:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Her har du et KNALLFLOTT et med uskjering og i ull
http://www.4riders.dk/shop.php?item=1175

Opprinnelig postet av Lopke

*Sikle,sikle* Sånn vil jeg ha!

Therese
Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.