hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Polospillere: uerfarne sportsfolk?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Polocrosse
 Polospillere: uerfarne sportsfolk?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 21/06/2003 :  07:22:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Her paa stallen er det mange som driver med polo, og naar de trener hesten sin, har jeg aldri sett en ENESTE god rytter. Jeg vet egntlig ikke saa mye om polo, men det jeg har sett av det er: Riving og rusking i munnen paa hesten fra urolige hender, rumper som humper og dumper hardt i salen, pisking med tooylen i stedet for skjenkler og sete, og sure hester som maa loope runde paa runde paa runde....

Naa kan jeg som sagt ikke mye om polo, men det virker ikke akkurat som disse "polorytterene" har saa bra stil... er det slik man skal ri??

sPikE

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2003 :  17:58:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann! Kjenner ei som har drevet litt med polo før, og hu sier at det er ikke misshandling fordi hestene er trena opp t det, og det kan se røft ut, men det er ikke bestandig det er sånn.... Men jeg er kke så sikker selv på det =) hørte om en som slo ut øyet på hesten sin med kølla, og det høres ikke akkurat så bra ut.

-sPikE-
Gå til toppen av siden

Thea

» VIP

Skrevet - 01/11/2003 :  00:31:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Nå er vel dette forumet kalt poloCROSSE da, noe som er ganske så forskjellig fra vanlig polo.

Spillet er annerledes, det spilles med racket og gummiball osv... Her bruker man også blant annet samme hesten igjennom hele konkurransen, og bytter ikke hest hvert femte minutt eller så. Dermed er det jo klart at hesten må behandles MYE penere

Her i Norge er ikke polocrosse så utbredt, men fler og fler har blitt introdusert for grenen. Det er en super sport for både hest og rytter. Her må man ha full kontroll på hesten, den må lyde signaler raskt, det er lagspill og inspirerende osv. Bra trening for balansen, kjempebra for utviklingen av kommunikasjonen mellom rytter og hest. Det er en morsom sport som kan kombineres med mye annet (om du driver med sprang, dressur, turridning, galopp osv).

Norsk Polocrosse Klubb har denne linken http://www.ridesenter.net/polocrosse/ Her er det mye info om spillet, regler, bruk av hesten osv.

Ang røff behandling av hester i polo etc, så blir det vel som i andre sporter. I feltritt styrter hesten inn i hindere og knekker nakken, i sprang blir hestene hardt belastet, på tur drukner hesten i et myrhull og i polo kan kølla havne "feil sted" osv. Man hører selvfølgelig om det værste, men det er ikke alltid slik at det gjelder hele grenen Blir litt feil å uttale seg om en enkeltting man liksom bare har hørt

Ta en titt på linken! Det ligger også en del bilder ute på vip'en min.
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 05/11/2003 :  00:35:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Thea, polocrosse ser jo råkult ut da!
Hvor er min nærmeste polocrosse-klubb, veit du det? (Jeg bor i Horten, Vestfold)

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden

Thea

» VIP

Skrevet - 05/11/2003 :  13:38:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Frik Det er vel ikke helt opprettet noen lokale klubber. Det er en del som spiller i Son, ellers så holder vi stort sett på rundt Oslo. Vi skal ha trening i Sørkedalen 16. november. Her kan de som ikke ha prøvd før få en liten introduksjok også. Ellers skal vi til Rauland på treningshelg senere den mnd :o)

Bli med da! Det er sinnsykt gøy!
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 13/11/2003 :  23:49:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres kjempegøy ut ja!
Dessverre kan jeg ikke være med :(
Har for tiden ikke noen egnet hest, og ei heller tilstrekkelig med tid.

Men om et par års tid.....

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 13/11/2003 :  23:57:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Høres kjempegøy ut ja!
Har for tiden ikke noen egnet hest (Astor = for ung), og ei heller tilstrekkelig med tid.

---------

~ Ida ~
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 01/04/2005 :  10:52:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Høres kjempegøy ut ja!
Har for tiden ikke noen egnet hest (Astor = for ung), og ei heller tilstrekkelig med tid.

---------

~ Ida ~

Opprinnelig postet av Ida KR

Hei! Nå har det gått et par års tid siden dette innlegget er lagt inn...

Vi skal ha polocrosse trening hos oss i Hurum, Buskerud snart om du er interessert i å være med!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.41 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.