hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fjording allergi?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 fjording allergi?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 10/12/2005 :  23:15:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...
hesten min har plutselig fått et svart hårløst merke på kinnet...og det er ikke gnag, er midt i mellom nese remmene...
og jeg snakket med ei på stallen, og hu sa det var en allergi som fjordhesten ofte fikk...og jeg skulle se om det dukket opp flere..

hvordan type allergi er dette egentlig?

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  00:29:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Øh, aldri hørt om det før jeg

Sikker på at han ikke bare har klødd seg litt?

Therese
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  09:24:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
det har jeg aldri gørt om før, tror ikke det er noe som heter fjordhestallergi :S Kan jo være som eidokka sier, at h*n har klødd seg. Men hvordan ser denne harløse klekken i ansiktet ut?? Som en ring??
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  11:55:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
kan jo ha klødd seg, men da skulle jeg muligens ha sett merker etter det...og ikke at det plutselig bare var borte...har ingen aning jeg...
har heller aldri hørt om den sykdommen/allergien...
den er vel ca rund mener jeg å huske...dyrlegen kommer tiluka, skal høre med henne hva hun har å si...

Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  12:29:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

ringorm kanskje? eller det kan jo være et slags utseltt av noe slag..

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  12:43:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
tror faktisk ikke det er ringorm,i følge boka å ser det ikke sånn ut...kan få tatt bilde av det,og lgge inn, er vanskelig å forklare her hvordan den ser ut...utslett kan det jo være....
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  16:48:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Om det er en rundt ring så er det nok sikkert ringorm.. Både jeg og hesten min har hatt ringorm...
*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  18:45:14  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ringorm kløøør.. Få inn et bilde da, så kan vi se om vi kjenner det igjen. Nesten alle hestene hadde ringorm på stallen i sommer, slit, men det går iallefall over :) Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  22:20:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
det jeg syns er rart er det plutselig dukket opp,var ikke der for 3 dager siden....og nå er det lissom ingen ring lenger heller...skal få inn bilde, venter bare på typen som må bli ferdig,side han skal føre inn bildene...
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  22:32:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding

http://vip.hestemarked.no/galleri.asp?ID=1518&galleri=show&side=1&PicID=641220

klarer ikke få innselve bildet..

Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  22:57:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
synes det ser ut som et lite gnag.. sikker på nesereimen ikke er grunnen? Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  00:33:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Gnag kjem nok ikkje over natta. Ser ut som han har skrapa seg opp på noko, evt blitt bitt av ein anna hest. Nokon fjordhest-allergi har eg ikkje hørt om
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  00:57:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Det ser ikke ut som ringorm iallefall. Synes også at det ser ut som at han har skrapa seg opp på noe og bare mista litt pels. Cisco kræsja hodet sitt i toppen på boksdøra, og mista masse hår rett under panneluggen, så han har gått med midtskill en lang stund nå, men det vokser ut igjen. Han hadde det samme på oppå krysset, uten at jeg kan ane hvordan han har fått det. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  01:27:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Syns heller det ikke ser ut som noe ringorm!
Fjordhoppa mi har en tendens til å klø seg sår når hun først klør seg, har sånne perioder innimellom, særlig i røytetiden naturlig nok.

Men hos henne kan det rett som det er, over natten, dukke opp slike merker som hesten din har på dette bildet!

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  17:40:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Sikkert bare klødd seg eller blitt røska av hårene av en annen hest

Kan være at han klør seg ekstra siden han sikkert røyter litt og setter vinterpels?

Therese
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 12/12/2005 :  20:27:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
sette pels? det gjorde han i slutten av juli det =)
han står forresten alene....han har antydning til samme greia på andre siden av hodet...han er jo veldig glad i å klø seg på krybba...kan jo være det...kan være gnag av grima, og da har da byttet grime nå...men nesereima er det hvertfall ikke...for den er jo midt i mellom begge nese reimene....men takker så meget for hjelpen ;)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.