hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Bruk beinbeskyttelse...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Sikkerhet
 Bruk beinbeskyttelse...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 24/12/2005 :  23:35:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Det jeg syntes er viktigst av beinbeskyttelse er senebeskyttelse under sprang og turer med litt fart i, samt kopper på hesten som trør seg lett. Hester som stryker bør bruke beskyttelse, men dette er noe som heller bør fikses på av hovslager. Hester med sår på beina eller andre skader bør jo selvfølgelig ha bandasje etter behov, men det blir noe annet. Å ha på bandasjer/belegg hele tiden syntes jeg er unødvendig i de fleste tilfeller, og ofte er det i grunn og bunn bare for syns skyld. Jeg syntes selv det ikke er særlig behagelig å gå diverse beskyttere og bandasjer på beina, og det kan ikke være godt for blodomløpet å ha på bandasjer så og si hele døgnet (stallbandasjer om natten, treningsbandasjer under trening og belegg på ute). Så med mindre hesten trenger det, lar jeg den heller få slippe.
Gå til toppen av siden

Lene&Dagmøy

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  13:26:32  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLene&Dagmøy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene&Dagmøy  Svar med kopi av melding
EG SYNEST DET KOMMER HEILT ANN PÅ HESTEN... FOREKSEMPEL DET VAR EIN HEST SOM GNISSA BEINA I SMANE NÅR DEN GJEKK , DEN MÅTTE JO HAT STRYKK SOKKAR ELLER NÅKE SÅNT. MEN FEKS DEN FJORDHESTEN EG RIR HAR ALLDRIG HATT NÅKE SOM HELST PÅ BEINA SINE OG HAR LEV DGANSKE NATURLIGT I LÅNGE TIDER. HO TREN IKKJE. SÅ DET KOMMER HEILT ANN PÅ HESTEN SYNEST EG....
Du kan ikkje trene en hest med høye rop og så forvente at den skal lyde når du kviskrer Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  13:59:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
EG SYNEST DET KOMMER HEILT ANN PÅ HESTEN... FOREKSEMPEL DET VAR EIN HEST SOM GNISSA BEINA I SMANE NÅR DEN GJEKK , DEN MÅTTE JO HAT STRYKK SOKKAR ELLER NÅKE SÅNT. MEN FEKS DEN FJORDHESTEN EG RIR HAR ALLDRIG HATT NÅKE SOM HELST PÅ BEINA SINE OG HAR LEV DGANSKE NATURLIGT I LÅNGE TIDER. HO TREN IKKJE. SÅ DET KOMMER HEILT ANN PÅ HESTEN SYNEST EG....

Opprinnelig postet av Dagmøy 4 Ever

Du kunne ikke ha slått av Chaps Lock`en? Blir litt mer ryddig da synes jeg

www.hestene.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 27/12/2005 :  20:07:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
[quote]

Opprinnelig postet av Mari^_^

Chaps med eller uten frynser???

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  21:23:20  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeg bruker ikke noe beskyttelse på bena til hesten min...kun ved løshopping,i og med at han kun er 3 å har jeg ikke begynt å hoppe med han...vil nok bruke beinbeskyttere ved senere anledning når vi skal hoppe..brukte bandasjer når jeg ridde, men sluttet med det etter en samtale med ridelæreren min..og hesten min klarer seg fint uten,ingen sår etter å ha slått borti eller noe...
han har veldig fine ben og høver så han trenger det ikke...
men skjønner hvorfor folk vil bruke det...hvem vet jeg kan få brukt for det senere....

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/12/2005 :  22:25:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
[quote]

Opprinnelig postet av Mari^_^

Chaps med eller uten frynser???

Opprinnelig postet av TORHILD

Skal vi se.. Uten frynser..

www.hestene.no Gå til toppen av siden

maxthe

» VIP

Skrevet - 28/12/2005 :  01:20:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
beinbeskyttelse bruker jeg bare når jeg hopper eller skal ri på ordentlig tur i skogen.. ser ikke noen vits i å bruke det ellers i grunn... bruker det i sprangen for å dempe slag på bein hvis hesten skulle komme borti bommen, og på tur for å hindre sårkutt og sånn om det skulle skje.. syns det er helt greit jeg.. Gå til toppen av siden

AnnaogTommy

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2006 :  00:20:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAnnaogTommy  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnnaogTommy  Svar med kopi av melding
Heii:)
Selv om dette kanskje er ett fake innlegg så svarer jeg likevell.
Beinbeskyttere/stryksokker er ikke nødvendig for en hest. De klarer seg helt fint uten, er det noen som feks har belleg på når de er på sommerbeite?
Selv bruker jeg belleg alltid. Det er fordi hesten min stryker seg masse. Jeg tror ikke dette gjør att han har mindre kjangs for å tråkke over akkuratt. Alikevell mener jeg att spesielt konkuranse hester, burde bruke det når de hopper. Da er det større kjangs for att de slår seg osv. Jeg bruker aldri bandasjer når jeg hopper, men når jeg longerer og rir på tur + avogtil når jeg rir på bakken.

Team Sandnes, jepp. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.