hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Minstemål for paddock?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Minstemål for paddock?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  00:01:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om dette er helt rette stedet å spørre, men jeg prøver...

Vet det finnes regler for antall timer utegang pr. dag, og også for størrelse på boks inne. Men finnes det noe minstemål for størrelse på paddock til hest?

Grunnen til at jeg lurer er at det nå er en familie her i nærheten som har kjøpt hest til sine døtre. Hesten har de hjemme på gårdsplassen, der de har bygd en liten stall med en boks, og det er også en liten paddock utenfor denne stallen. Etter min mening er denne paddocken altfor liten til at hesten får anledning til å bevege seg tilstrekkelig.

Dette er greie og oppegående folk, og jeg tror ikke de gjør noe galt med vitende og vilje, men etter min mening er det mye i hesteholdet deres som skulle vært rettet på. Både for hestens og deres eget beste, og jeg vil gjerne ha noe å henvise til hvis jeg bestemmer meg for å snakke med dem (kjenner dem litt). Har allerede påpekt overfor faren som var ute og leide dattera på tur med hesten, at det ikke var tillatt å ri på fortau. Vil nødig virke som en grinete bedreviter, og det hadde derfor vært veldig greit å ha hatt litt støtte i det jeg sier, og ikke bare: "jeg mener blablabla"

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  00:10:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
§ 22. Mosjon

Alle hester skal sikres mulighet for daglig mosjon og uteliv i egnet luftegård eller på beite.

Hester som står oppstallet i boks, skal ha daglig trening eller sikres mulighet for fri bevegelse i minst 2 timer per dag. Hester som står oppbundet, skal i tillegg til eventuell daglig trening sikres mulighet for fri bevegelse og mosjon i minst 2 timer per dag. Kravet om fri bevegelse gjelder ikke dersom helsemessige forhold hos hesten eller vær og føreforhold tilsier noe annet.

Fant dette selv nå. Etter å ha lett litt:p Etter hva jeg kan forstå, er ikke 4*2 m (ca) stort nok ifølge disse kravene...
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/12/2005 :  15:44:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
4*2 meter?? Er da ingen som putter hesten sin i en så liten paddock håper jeg.. Har hørt at en hest BØR ha tilgang på ca ett mål, altså 10*100 meter. eller 20*50, uansett, ca ett mål med uteområde. men vil tippe at det hadde vært greit med noe på 20*30 også. Jeg vile ikke hatt noe mindre enn det ihvertfall.. Som du selv har skrevet av fra den loven, om at hesten skal ha mulighet for fri bevegelse, så bør det vel være på minste 20 * 30 meter. Men er ikke noe lov som sier eksakte mål for padock tror jeg.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.