hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Registrering/lisens.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Registrering/lisens.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Guro
» VIP

Skrevet - 20/06/2003 :  14:29:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt om det er her dette hører hjemme. Men jeg prøver her.
Hva kreves for å få en lisens på hesten sin, slik at man kan starte denne i D-stevner osv.!?
Må hesten være registrert i et raseforbund, holder det med at man har sprangseddel som "beviser" hvem faren er!?

Samtidig hva behøver man for å få pass på hesten sin!? (Vet at de jobber veldig aktivt med dette i Sverige, hvordan står det egentlig til i Norge!?)

På forhånd tusen takk for hjelpen.

Guro

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2003 :  20:12:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heia!!!
Hesten min kom fra DK. i Januar i år..
Da hadde hun FEI pass (hadde gått som ponni da internasjonale kl.,men har nå vokst over målet).
Hun er hest her da...
Vi fikk en dyrlege til å komme å sette inn Microship, (alle må nå ha det for å bli reg.i NRYF,og kopierte vaksinene fra FEI passet,og skrev under på dem.. Så sendte vi alle papirene som hadde med det å gjøre til NRYF. etter en uke el. fikk vi et hestepass i posten, med alle opplysningene som trengs for at hesten skal reise rudt på stevner..
Tror ikke man trenger å ha sprangseddel el., min hest har jeg ihvertfall ikke peling på hvem foreldre osv. er...
Kan registreres å få pass,bare man får dyrlege til å sjekke å skrive ned, navnet,fødselsår,avtegn,vaksinene den har fått og microship nr.
Hesten trenger ikke være reg. i noe raseforbund (tror jeg)!

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 20/06/2003 :  23:50:44  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Hesten må registreres i NRYF, og trenger ingen papirer som dokumenterer avstamning.

Når det gjelder pass har man forskjellige typer. Via flere raseforbund får hestene pass når de er ferdig registrert.

Gå inn på

www.rytter.no (NRYF)
www.hestinfo.com (Norsk Varmblod)

Finner litt info om registrering og pass der.

Gå til toppen av siden

lille my:)
» VIP

Skrevet - 21/06/2003 :  20:13:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
husk at hesten ikke bør være reg. før den skal starte 120 i sprang, og la dressur Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2003 :  21:24:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til Lille My:
konkurranse hester må ha registrering fra klasse LB/110 og oppover.
ikke LA/120.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 22/06/2003 :  16:00:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Takker for svar:-)
Så om jeg har skjønt det riktig kan jeg ta en vilkårlig hest, og selvom det ikke eksisterer et eneste papir på hvem denne hesten er så kan jeg registrere den hos rytterforbundet, slik at jeg kan starte LB/110 på D-stevner osv.

Guro

Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2003 :  22:50:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
det eneste du trenger for å registrere hesten i NRYF er
kjøpskontrakt( bevis på at du eier hesten) og ID kort utfyllt av veterinær.

Gå til toppen av siden

lille my:)
» VIP

Skrevet - 05/07/2003 :  21:59:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kiddogirl:jeg har starta 110 og måtte ikke ha registrering. har sjekka det med rytterforbundet for en tid siden, da jeg tok rytterlisensa, og da sa de at det var fra LA/120 Gå til toppen av siden

BariolèMagique

» VIP

Norway

Skrevet - 07/07/2003 :  00:02:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lille my:
har sjekket reglementet og der står det følgende i Kr 1, side 18 §134 kapittel 2:
a)Hesteregistrering hos NRYF kreves for start i stevekategoriene E-, L- og D-stevne i klasse LB og høyere. Registereringen gjelder så kange hesten lever dersom ikke eier avregistrerer hesten.

B) Før registrering kan finne sted må eier fremlegge gyldig vaksinasjonsattest og ID- papirer i henhold til §134.3.

Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 08/07/2003 :  14:21:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
jeg har også hørt at registrering er fra LA/1.20, og det er folk i stallen som starter 1.10 uten at hesten er registrert.

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.