hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvordan tørke dekken?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 hvordan tørke dekken?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

xxxx

Skrevet - 07/12/2005 :  00:24:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
<Blåmann> Nå lærte jeg no nytt igjen gitt.
Det er vel det man også kaller <jordslag>..
Jeg har da vasket det på 70 grader og borte ble det.
Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  01:20:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Sverger som HelleG til oljeovn. Jeg setter den i mitt lille salrom på ca.3x3m, og henger opp våte dekken, salunderlag, bandasjer mm der. Det er en åpning over døre slik at den fuktige lufta kommer ut, og det tørker fort Kjempekjekt!
Tidligere har våte dekken hengt i stallen, som holder utetemperatur, og i kalde våte perioder trengte de flere dager på å tørke sånn noenlunde. Og de lukta død og fordervelse
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  09:34:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Dekkentørker hadde sikkert vært supert! Men jeg bruker dekken så sjelden at jeg synes ikke det er nødvendig....kun når det er vått vær i flere dager at jeg får det problemet.

Ang. "blåmann": Antar det er jordslag du mener..? hehe, var et morsomt ord ;) Men uansett...det kommer jo som du sier av fuktighet, og hvis dekkenene blir liggende vått og tett. Men det finnes midler som tar det vekk, blant annet til bruk på markiser. Er jo verdt et forsøk...

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

binders

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  11:49:09  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebinders  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebinders  Svar med kopi av melding
drasser med meg dekkna til archi inn på badet jeg ^_^ til mammas store fortvilelse : ) hehe
tar de ikke med meg inn hvis de er fulle av leire da :P da henger jeg døm i stallen eller på låven..sånn som de andre =)

Mia

http://www.archi.nimphelos.net
Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  13:14:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har såpass mange skift til genne hestene, at jeg alltid har tørre dekken.
Om de er skikkelig våte, så det drypper, henger jeg dem i carporten over natta, og tørker dem inne etterpå.

Til dere som har ovner i stallen.
Er dere klar over at ovnene kjøpt på vanlig elektrsikforretning ikke er lovelig i stall?
De har alt for lav IP-klasse, ovn til stall må spesialbestilles...

Anette Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  13:28:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe.. jordslag da ;)! Vet dere hva det middelet heter? som brukes til å fjerne dette? Og hvor får en det kjøpt? Har prøvd å vaske div. med "blåmann" på 60-70 grader, men det har ikke forsvunnet, så jeg tør ikke å vaske det på noe høyere heller..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  14:11:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Husker ikke hva det heter, men hvis du ringer til en markisebutikk så har de sikkert noen råd! :) Har aldri prøvd det selv altså, men har sett det på tv ;)

Tror nok ikke jeg skal prøve å dra med meg dekkena inn....mamma hadde gått i spinn!! Hu er riktignok glad i dyra...men ikke SÅ glad!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  16:40:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg har såpass mange skift til genne hestene, at jeg alltid har tørre dekken.
Om de er skikkelig våte, så det drypper, henger jeg dem i carporten over natta, og tørker dem inne etterpå.

Er dere klar over at ovnene kjøpt på vanlig elektrsikforretning ikke er lovelig i stall?

Opprinnelig postet av anettex

Tror det er veldig mange, nesten farlig mange, som har vanlige ovner fra elektrisitets forretning i stallene sine. Da vi bygget stall, spesialbestilte vi en slik ovn som du forteller om. Og den var ganske så dyr ja,..men er verdt pengene, siden det er liten sjanse for at den begynner å brenne, og den er laget for de forholdene som er i husdyr rom.

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

anettex

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  23:53:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi bestilte også en oljefylt ovn med IP-klasse høy nok til husdyrrom.
Ovner av lavere klasser er ikke laget for støvete og fuktige omgivelser, og det er da både støv og fukt i en stall.

Har også sett en del uvettig bruk av ovn i stall...grøss...
Vi har vurdert å kjøpe dekkentørker, men det har bare blitt med tanken...

Anette Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 08/12/2005 :  10:24:24  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av anettex

salrom og annet rom i stallen (som er lukket) går ikke for å være selve stallen. og syns det er bedre med en tett radiatorovn som ikke er godkjent, enn en varmevifte som ikke er godkjent. vifter tiltrekker seg mer støv og er mer brannfarlig.
en vifte som er godkjent for stall kan fint ta fyr den også fikk jeg erfare der hesten min sto før.

hva slags IP-klasse har egentlig en slik ovn?

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~

Redigert av - lucky june den 08/12/2005 10:28:25 Gå til toppen av siden

PrinsesseStine

» VIP

Skrevet - 10/12/2005 :  22:41:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har 2 stk av hver type dekken ( 2 regndekken, 2 fleecedekken, 2 ulldekken osv. )
Så hvis det blir krise så har jeg alltids et tørt å slenge på ;)

På stalen har vi et tørke rom, der er det varmt osv, så der tørker det fort:)
Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Skrevet - 11/12/2005 :  10:32:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Siden det bare er jeg på stallen som bruker dekken på min hest,henger jeg det enten utenfor boksen(hvis det ikke er så veldig vått) og inne på salrommet hvis det er litt våtere. Har ikke merket at det har vært noe mer fuktig der enn vanlig etter at jeg har tørket dekken der.. Men hvis dekkenet er veldigveldig vått,hender det at jeg henger det ute i gangen(en liten forgang før man kommer inn i selve stallen) der er det like kaldt som ute,så dekkenet tørker sakte. Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.