hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - apple mouth bitt og str på bittene.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 apple mouth bitt og str på bittene.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  23:08:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
hva synes dere om disse bittene?

Skulle egentlig kjøpe et rett gummibitt til hesten min i dag, men da de ikke hadde størrelsen så kjøpte jeg et rett "eplebitt" i stedet. Men er usikker på om disse bittene er like bra/bedre/dårligere enn gummibittene... De er i hvertfall mye dyrere, hehe...

Prøvde så vidt i stallen nå i stad og da virket det som hun syntes det var helt greit...

Men så er det størrelsen på bittet da. Hun bruker 14,5 i stubbenbittene, men synes nesten at 14,5 i dette rette apple mouth bittet virket større. Er det litt forskjell på str på et rett og et to-delt bitt??

~*~ Lill ~*~

carambee

Skrevet - 06/12/2005 :  02:14:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Det er nok stor forskjell på bitt i samme str.
kjøpte et messing trinsebitt i 14.5. men det er for stort til hesten jeg rir.
En cm større enn det gamle trinsebittet i 14.5

Hvorfor skal du ha gummibitt da?
Synes gummibitt høres skummelt ut. Har lest mange steder at det blir ubehagelig for hesten etter litt bruk... Men jeg har lite erfaring med gummibitt selv så jeg vil ikke komme med noen råd ang dette

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  09:05:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Selv om det ikke skal være det, så er det ofte stor forskjell på de delte og de rette bittene... Og stor forskjell fra størrelse til størrelse. Jeg har to 12,5 bitt som er like store som et 13,5 bitt jeg hadde fra før. Glad jeg fikk feil bestilling da ja (bestilte egentlig 13,5). Har dog ikke målt de så jeg vet hvilke som er riktig...

De to bittene jeg har i 12,5 er like lange. Det er et rett og et tredelt.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  16:03:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal ha gummibitt da jeg fikk låne det en gang på hesten min og hun gikk så bra på det... Men synes jo dette apple mouth bittet virket helt greit, er bare usikker på om det er for stort...
~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  18:08:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Jeg bruker det rette applemouth bittet til fjordinghoppa mi. Jeg syns dette fungerer helt perfekt til henne. Det er ikke så tykt som andre gummibitt jeg har vært borti. Med dette opplevde jeg faktisk at aapplemouthbittet var ca en halv cm mindre enn et 3delt metallbitt jeg har. Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  18:58:26  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eneste jeg ikke liker i det hele tatt med gummibitt er at de er så tykke.
Therese
Gå til toppen av siden

picazzo

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  19:10:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bruker nå applemouth bitt på hesten min i baåde sprang og dressur (pessoa og to-delt trinse) har samme bittstørrelse der som jeg hadde på de vanlige metallbittene.. Disse bittene har fungert helt supert på hesten min, merker spes stor forskjell i dressuren der hun har blitt en helt annen hest, hadde prøvd både to og tredelt trinse tynne og tykkere men hun virket ikke spes komfretabel med noen av delene.. Med applemouth trinsen tør hun nå virkelig ta bittet og går bedre dressur enn noen gang før - utrolig hva bittbytte kan gjøre ;)
We`re just out of controll Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 06/12/2005 :  20:53:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg byttet til applemouth på min hest her for noen månder siden og er kjempefornøyd. Han hadde en tendens til å gape og legge seg på bittet. Han har også hatt en tungeskade, noe som har gjordt det enda vanskligere å finne bitt som ligger godt i munnen hans. Har bl.a hatt en tendens til å snike tungen over bittet. Etter jeg har begynt å bruke det, er det som å ha fått en ny hest. Han verken gaper eller drar, bare tar myk støtte. Tungen holder seg der den skal. Har det som er rett.
Bruker samme størrelse som på mine andre bitt. Syntes ikke apple bittet er så tykt, i allefall ikke i forhold til gummibitt jeg har hatt tidliger. Prøvde å legge på et tynnere tredelt på han for ikke så lenge siden, men det måtte jeg bare ta av igjen da han tydelig mistrivdes med det. Bruker dette bittet bare på banen, dressur. Bytter på med et tredelt med kule og hack.
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 06/12/2005 :  21:45:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
rei med det på tur i dag... virket som hesten min syntes det var et helt greit bitt... tror ikke det er for stort, men det er lissom så mye utenfor tingene eller hva jeg skal si hehe... men kan jo hende jeg bare må venne meg til det, blir jo mye tydligere når det er nesten hvitt...

Jeg synes også dette bittet ser bedre ut en det gammeldagse gummibittet, ikke så stort nei...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.