hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Transport - Hva om man ikke kommer opp?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Transport av hest
 Transport - Hva om man ikke kommer opp?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Bustetrollet

Skrevet - 04/12/2005 :  19:25:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke helt hvor jeg skulle plassere dette, men det falt ned her.

Nå er det jo snø! Uheldigvis så har vi ikke en bil som kan dra transportvogna på snøføre, men vi la ut på kurs i helga uansett!
veien utover gikk greit, men på vei hjem øverst oppe i en bakke, så kom vi ikke lengere..
Pappa satte på håndbrekket og vi ante ikke hva vi skulle gjøre!
Så da fant vi ut at vi skulle ta ut Rosita(midt oppe i en bratt bakke), så jeg skulle på leie henne hjem. Jeg tok henne ut, og pappa satt inne i bilen og holdt på håndbrekket, for det holdt ikke. Om han gikk ut av bilen sklir hengeren.
Jeg begynnte og leie henne da. I bare grima. En bløt og svett hest, uten piggsko på glatta, og det var liten storm og iskaldt. Det var også rådyrjakt i strøket. JETT om jeg frøs. + at jeg hadde en ikke-trafikker hest jeg leide på.
Heldigvis så var det ikke så langt da. Tor det var en 3-4 km. bare..
pappa rygget bakover og tok løst, heldigvis så kom ahn seg opp og kjørte hjem..

Hva hadde du gjort i en slik situasjon: Ta ut hesten av hengeren og leie den hjem, eller lesse den inn etter at bilen har kommet opp..

Er det andre utveier?

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  19:42:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Mange velger vel helst å la hesten stå på stallen, og hengern stå, når føret ikke tillater det. Veldig mange kjører kun på bare veier. Det er vel aller beste tips
dressurblogg.no Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 04/12/2005 :  19:50:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Vel, det hadde kommet ann på hvor langt det var hjem. hadde denne bakken vært 1 mil fra stallen, hadde jeg nok tatt hesten på hengeren bare bilen fikk kjørt til ett sted hvor det var flatt og trygt å laste på hesten igjen. Men hadde føret vært helt pyton, hengeren hadde sklidd og sklidd, så ville jeg nok tatt meg en lang gåtur hjem, uansett. Bedre det enn å risikere at hengeren MED hesten inni sklei ut i grøfta.. Men, hadde nok som Spoff sier, prøvd å holde meg unna hest på henger hvis det var så dårlig føre!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/12/2005 :  20:36:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Mange velger vel helst å la hesten stå på stallen, og hengern stå, når føret ikke tillater det. Veldig mange kjører kun på bare veier. Det er vel aller beste tips

Litt kjedlig at ên hest må stå alene på en stall da. Om vinteren her, så er rideskole hestene hjemme. Pga. at det blir så kaldt osv.
Det er jo heller ingen tilsyn, og det er ikke altid man får skyss så langt heller..

Når det gjelder bare veier, så er det jo slik at på asfalten så er det bart, men når man kommer til grusvei, så er det litt mere snø og is.. Dumt jeg bor 3-4 km. fra alle asfaltveier

Flere svar ønskes, takk :)

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 04/12/2005 :  23:03:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Jeg var også en slik situasjon en gang - jeg slang på saltøy og red hjem, jeg. Var vel ca to mil.
Heldigvis hadde hesten min brodder den gangen. Og hengeren fikk vi ikke med oss hjem, så vi måtte parkere den på en rasteplass og hente den dagen etter..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 05/12/2005 :  19:32:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har ikke vært med på dette selv siden vi har Superbil (Toyota HiLux) nå

Men har hørt historier fra da de hentet Eikdokka, og en annen gang de henta en annen hest her.
De klarte da ikke å komme opp et fjell (samme fjellet og samme plassen begge de to gangene).
De hadde fått hjelp av hyggelige folk med gode biler som dro de opp til toppen. Hadde ikke funka å ta ut hestene, midt i ødemarka med elendig vær og en god del trafikk på smal vei. Nei Takk..

Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 05/12/2005 :  20:21:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er skikkelig ekkelt og komme i slike situasjoner!

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.19 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.