hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Elevbedrift?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Elevbedrift?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Ina_R

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  14:13:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hadde klassen din når du gikk på skolen?(eller har dere hatt vis du fortsatt går på skole)

Hva solgte dere? Overskudd? Hva jobbet du som?

Vi har nå elevbedrift. Vi skal selge julestjerner med krukker som vi har pyntet. Jeg jobber som nest direktør.

Ina og Løkken<3

Bustetrollet

Skrevet - 01/12/2005 :  14:50:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vi har hatt elevbedrift fra 1. kl til nå vi

Mye forskjellig:
Juletrefest(leide samf.huset og satt inn tre. korpsett spillte og det var salg av kaffe/kaker. Julenissen kom også)

17 mai(leker, skuespill, salg av div. lotteri osv.)

Bruktbutikk(hver lørdag, fikk inn varer fra folk rundt om på byggda og solgte det vidre. Også salg av kaker og kaffe)

Salg av vaffler på skolen(stekte vaffler og solgte de)

Salg av litago/tineprodukter på skolen(bestiller opp varer fra tine; litago, milkshake, go'morgen/duo yogurt. Og solgte det)

Julemarked(lagde div. juleting, griseslakting, nek(høsta de selv på den gammle måten ), gløgg, sang, dropps salg, heste kjøring. Mye rart! Leide museet på bygda. Suksess sa du :D?)

Discotek(lagde diskotek for mindre klasser. 1-4 kl. Salg av brus, litt sjokolade. Og hadde dansekonkuranser)

Halloweenparty(1-4 kl. Utkledning, salg av div. ting)

Barnevakt(drar rundt og sitter barnevakt)

Juleball(Juleball i gymsalen. Pene kjoler, fin pynting, høy musikk, servering av mat, konkuranser og salg av godis. Skal arrangeres nå før jul)

Nyttårsball(nesten samme opplegg som juleballet. Bare for andre klasser. Arrangesres på nyåret)

Rydding(noen gutter tar på seg rydding av loft osv.)

Det var alt. Sikkert noe jeg har glemt også.

Overskudd, JA!!

Jeg hadde ingen fast jobb. Eller, på halloweenpartyet hadde jeg ansvar for aktivitetene.

Klasseturen går sannsynligvis til Gran Canaria :)

Edit: det ble litt rotete dette!

Redigert av - Bustetrollet den 01/12/2005 14:51:32 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  15:35:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Klassetur til Gran Canaria? Ugh, det hørtes kjedelig ut :-P Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/12/2005 :  15:53:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Klassetur til Gran Canaria? Ugh, det hørtes kjedelig ut :-P

Opprinnelig postet av Formosissima

Fint for deg

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  16:18:35  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
(Klipp)
Klasseturen går sannsynligvis til Gran Canaria :)

(Klipp)

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Oj da, vi fikk tur til Oslo vi.. Og i 10ende skal vi på telttur eller noe..

Når det gjelder elevbedrift: Vi var 3 jenter som kalte oss for "Rips,Rogn&Rype" (Rips,Rogn& Rupe på dialekt). Vi solgte følgende:
* Ripsgelè
* Rognebærgelè
* Kreklingsaft
* Einebærkrydder
* Mørlefser
* Pepperkaker
* Satt barnevakt
* Selvskutte ryper (dvs. pappa skjøt dem til oss...)
* + litt andre småting.

Vi fikk et overskudd på nesten 6500 kr. og delte det brodelig på tre.

Jeg var markedsansvarlig, altså jeg lagde logo, t-skjorter, visittkort og satte inn annonser og lagde plakater....

www.hestene.no
Redigert av - Mari^_^ den 01/12/2005 16:20:39 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  17:12:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Fint for deg

Hm? Ja. I likhet med deg Kristine, er jeg glad i ytringsfriheten i dette landet. :-) Klassen min var på tur til København. Jeg var ikke med grunnet absurd høye priser. Var fler som ikke var med av samme grunn. Vi hadde dog ikke elevbedrift.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 01/12/2005 :  17:48:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hadde aldri giddet å bli med klassen min på tur til Gran Canaria, nei..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/12/2005 :  18:28:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Kopi av melding:

Fint for deg

Hm? Ja. I likhet med deg Kristine, er jeg glad i ytringsfriheten i dette landet. :-) Klassen min var på tur til København. Jeg var ikke med grunnet absurd høye priser. Var fler som ikke var med av samme grunn. Vi hadde dog ikke elevbedrift.

København er tradisjon, og ikke minst kjedlig! Vår klasse ville ut av skandinavia, knuse skallet!
Det står fortsatt mellom paris, frankrike, italia og gran canaria. Men pga. av at flertallet vil til gran canaria, så blir det sansynligvis det. Selv om det hadde vært toppers og besøkt en europeisk by!

Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  18:37:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Gran Canari er jo en knall plass det:)
Reiser dit nesten hvert år,alltid like gøy.

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/12/2005 :  18:43:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Gran Canari er jo en knall plass det:)
Reiser dit nesten hvert år,alltid like gøy.

Opprinnelig postet av Rosita!

Deilig å høre noe positivt :) Blir nok så vi skal ligge på Anfi delmar(slik det skrives tro) Leilighet. Huff, det blir for bra det!

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  20:26:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Går VK1 nå, og alle har elevbedrift. Vi har elevbedrift som vi kaller UB Julekos. Vi tilbyr et førjulshyggeopplegg for barn, barnefamilier, SFO, barnehager, og andre organisasjoner hvor barn er medlemmer. Vi har kanefart, nisse på låven som forteller julehistorie, grøtservering, og diverse dyr som barna kan hilse på, og klappe. Har hatt utrolig god respons på opplegget, som vi kjører hjemme på gården hos meg :) Har også egen hjemmeside: http://www.freewebs.com/julekos ;)

og ja, vi kommer til å gå med et ganske så stort overskudd, og vi har bestemt oss for å gi bort pengene til noen som trenger det. Vi tar igjen de pengene vi har "lagt ut", slik at vi dekker utgiftene, og blir det stort overskudd, tar vi kanskje igjen 500-1000 kroner hver. Vi er 5 stk som driver bedrifta, fungerer helt greit, men er jo noen som sluntrer unna når det er noe de ikke gidder å gjøre..

Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Madam Fame

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  20:51:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMadam Fame  Svar med kopi av melding
Da jeg gikk på GK, var det meninga at vi skulle ha elevbedrift på vk1, men så flyttet jeg og på den skolen begynte de ikke med elevbedrift før året etterpå..

Så da gikk jeg glipp av det.. Men nå har jeg egen "bedrift" på en måte..

Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  21:26:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hadde ungdomsbedrift i fjor (på VK1), og hadde 9000 kr i overskudd da den ble avviklet. Produserte og solgte sjabraker med refleks og fleecedekken med hals. Jeg lærte veldig mye, og vi kom faktisk til NM (vant beste forretningsplan, mest innovative produkt og nest beste ungdomsbedrift på fylkesmesse). Kjempegøy, selv om det er mye jobb så nøler jeg ikke med å anbefale folk til å starte UB.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  13:48:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Gran Canaria.. Hadde vi fått penger til å dratt dit.
Tviler på om vi får noe stort overskudd.. Men vi får se.. Blir vel til en dagstur eller noe de pengene (vis det blir da)

Ina og Løkken<3

Redigert av - Ina_R den 02/12/2005 13:51:06 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  14:50:02  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Kristine og Rosita: Grunnen til at jeg mente at klassetur til GC er "ugh", er fordi jeg mener at en klassetur kanskje skal ha litt mer utbytte enn kun det sosiale. Men slik er nå en gang jeg. :-)

(Paris og Praha har vært standard på den VGS-en jeg gikk på, men dette var forbeholdt allmenn og musikk. Jeg gikk i den første MK-klassen som kom på denne skolen, og derfor hadde vi ingen tradisjoner. Vi planla tur til London, og hadde alt ferdig osv. Helt til skolen plutselig sa nei?! Gud vet hvorfor de gjorde det.)
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 02/12/2005 :  16:19:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kristine og Rosita: Grunnen til at jeg mente at klassetur til GC er "ugh", er fordi jeg mener at en klassetur kanskje skal ha litt mer utbytte enn kun det sosiale. Men slik er nå en gang jeg. :-)

Ja, jeg tenkte meg til at det var noe slikt ja! Hehe..
Vi tar klasseturen som noe sosialt, det er jo det siste året vi er sammen. Mange flytter(jeg også det) fra skolene i komunen og er kanskje bare på bygda noen ganger i mnd.
Sånn sett, så syne jeg at GC er et fint sted å være :)

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.34 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.