hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - På tide med sko, men hvilke?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 På tide med sko, men hvilke?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

lino

» VIP

Skrevet - 29/11/2005 :  22:08:01  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Kan ikke huske at jeg merket noen forskjell på å ri med brodder da jeg hadde ridehall..
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  22:21:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Jeg rir med brodder i ridehall nå. Har ikke merka noe forskjell på det og da jeg rei uten brodder. Ikkeno problem :) Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/11/2005 :  22:28:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med sprang og pigger da?

Er fortsatt litt redd at Rosita skal tråkke på seg e.l ..
Ser for meg bare noen full på leggen etter broddene :S

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  23:24:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Eg bruker faste brodder (klinkbrodd) store deler av året eg. Både i ridehall og ellers kor det skulle være. Også til sprang. Eg bruker egentleg veldig lite beskyttelse på beina for har egentleg lite problemer med att ho trakker på seg eller slik. Det må egentleg være om eg skal ri i veldig ulendt terreng med mykje kvist osv da tar eg gjerne på litt beskyttelse på beina.

Grunnen til att eg bruker brodder så mykje er att eg rir mykje i bratt terreng. Og eg foretrekker klinkbrodder for eg har ikkje tid til å bruke på å skru av og på brodder og eg synest dei klinkbroddane fungerer veldig bra. Har skoa omtrent eit heilt år før eg skifter dei ut.

Gå til toppen av siden

Fröya

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  00:32:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideFröya  Svar med kopi av melding
Kan du ikke vente til etter kurset med å sko henne da? Er jo ikke is i hallen og det er jo derfor du vil sko. Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 30/11/2005 :  10:22:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker som Lucinda, faste brodder (gullsko). Bruker de derimot bare når jeg må.. for det er noe dritt å starte travløp med broddsko..ikke fordi den tråkker seg (det går helt klart for seg), men fordi det er ekstra belastende for hovledd, koder og gaffelbånd å løpe i så stort tempo i den unaturlige oppbyggingen broddene gir. men må en så må en.. Jeg har fortsatt ikke lagt på broddsko, men ser ut som jeg må legge om snart, da snøen kom i går... Heldigvis er ikke vinteren lang her i Stavanger, så det er vanligvis ikke mange ukene broddsko er nødvendig!

Skal du ri i hall, og stort sett bare skritte på flat mark utenom, ville jeg drøyd litt å legge på brodder.. Jeg er litt sånn at jeg ikke vil ha brodder hvis jeg ikke absolutt må...

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/11/2005 :  14:53:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kan du ikke vente til etter kurset med å sko henne da? Er jo ikke is i hallen og det er jo derfor du vil sko.
Opprinnelig postet av Fröya

Ikke bare for isen jeg vil sko da
Jeg er redd for at jeg sliter ned høvene og blir sårbeint..

Kopi av melding:
Jeg er litt sånn at jeg ikke vil ha brodder hvis jeg ikke absolutt må...

Slik er jeg og!

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 30/11/2005 :  19:44:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kristine og Rosita

Gullsko med korte faste brodder er IKKE noe problem på holkeføre bor i Nord Norge så vet hva vinterføre vil si på både godt og vondt

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  20:01:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Velg en sko med 6 brodder hvis du skal ha brodder.

Min anbefaling. Hoven har -lett- for å vippe med kun 4 brodder, du ser det hvis du studere litt når hesten går på litt fast underlag med 4 brodder på hver fot.

Hilsen ei som har fått seneskade-angst

Therese
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/11/2005 :  21:02:07  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gullsko er ikke aktuelt! Har bare dålige erfaringer med de!!

6 brodder må det nokk være ja

Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  21:40:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Vi rir med brodder i rdehall, ikke noe problem for meg. Har bare opplevd en gang at en hest med brodder har tråkket på seg, men det gikk bra. Selv sverger jeg til barfothest - sommer som vinter.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  21:49:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding

gullsko er jo litt dyrere, men vært det. er så lei av å miste brodder. i fjor kom jo endelig gullsko i ridesko også :)

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

mariie.

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  21:50:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemariie.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

dårlige erfaringer? fortell?

Karen Marie og Kokstads Tilja <3

"The horse is never wrong"
-Ray Hunt
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 30/11/2005 :  22:43:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kopi av melding:
Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

dårlige erfaringer? fortell?
Opprinnelig postet av mariie.

Selv synes jeg de har dårlig passform til Rosita sin hov. Veldig ofte så må de bankes og kappes en del.
Synes snøen klabber enda mere(aner ikke hvorfor, eller om det er jeg som har drømmt).
vet også av flere som synes gullsko er noe som ikke er å anbefale..

Men jeg liker KW og skrupigg best! Rosita sine høver vokser også forholdsvis sakte. Så hun går hele vintern uten å skifte sko.. Litt rart det der.

Synes jeg heller ikke taper noe på når jeg bare kan sette på skoene/skuve ut piggene når jeg selv føler for det. Istede for at jeg må om sko henne..

Gå til toppen av siden

oleo

» VIP

Skrevet - 30/11/2005 :  22:52:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Prøv hesten barfot til våren så kanskje hoven vil vokse?!!
Et snøfnugg er noe av det skrøpeligste som finnes i verden...men se hva de får til når de holder sammen. Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.7 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.