hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Akvarium!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Akvarium!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  17:22:49  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Siden at jeg ikke har lov til å ha dyr i leiligheten, tenkte jeg at da jeg i det minste ha et lite akvarium! Lurte på hvor mye et slikt et ligger på, skal ikke ha noe stort, kanskje rundt 30cm i lengde eller noe.

Lurer også på om det finnes noen dyrebutikker i Bergen hvor de selger billige Akvarium?

http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina

lino

» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  17:48:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hmm, sånne akvariumsfisker er jo rimelig dyrt da, er de ikke?
Broren min hadde et gigantisk akvarium for noen år tilbake, han brukte masse penger på det..

Av dyrebutikker i Bergen vet jeg bare om det i toppen av storsenteret, men der har de i hvert fall akvarium og er ikke så ille dyre på andre ting, jeg kjøper det meste til pusen min der i hvert fall..

Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  18:03:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hadde ikke planer om sånne fancy fisker til over hundrelappen jeg ;) Vil ha noen guppy'er, søte pittesmå fisker i maaaasse forskjellige farger. Tror de ligger på omtrent 20 kr per fisk eller noe, og så formerer de seg ofte! :)

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  20:30:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei..
Da jeg tidligere bodde i leilighet leste jeg reglene for dyrehold. Kanin og hamster, chinchilla og fisk er ikke "husdyr" så det var lov... Kansje det gjelder deg og? Sikkert fordi disse dyrene holdes i bur.
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  20:55:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
selv har jeg et 6-kantet akvarium på 30-40 liter... jeg var så heldig at jeg fikk kjøpt dette brukt med lys,pumpe, grus og diverse for 300... vill anbefale deg å kjøpe brukt da akvarium er ekstremt dyrt! nytt ville nok mitt litte akvarium med utstyr kommet seg på minst 1500-2000 nytt.... i mitt akvarium har jeg 2 øreål og em sugefisk... (valgte øreål fordi at de ser kule ut + at de ikke er så vanlige...:)

www.nettakvariet.no
www.akvarieforum.no

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Wendy-J

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  09:22:08  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWendy-J  Svar med kopi av melding
Det med at guppyer formerer seg ofte skal jeg love deg. KJøpte 5 guppyer for noen år siden (4-5) Og jeg har enda sluppet å kjøpe nye. På det meste har det vært over 20 guppyer i skvariet, på det minste 2. det blir jo mye inavl, men jeg hadde liksom regnet med at de skulle dø, flyttet hjemmefra for et år siden og kunne ikke ta de med meg. Foreldrene mine mater dem jo. Eneste jeg ikke liker med guppyer er måten de dør på. Det ser nesten ut som om ryggraden på dem knekker og så klarer de nesten ikke svømme og holde halen oppe, de synker bare til bunns med en veldig ekkel vinkel på ryggen. Jeg vet ikke hvorfor det er sånn, men hos meg er det for det meste bare hannene som har blitt sånn. Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  12:43:45  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
huff.. det hørtes ikke bra ut nei!
Husker bare selv når ei venninne av meg hadde guppyer.. det ble jammen meg mange av de til slutt.. Veldig søte fisker vertfall, liker fargerike fishies ;)!

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  17:10:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
den ene ålen min døde i går...! snufs... den ble "bare" 30 cm...
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  13:05:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
pengene mine strekker ikke helt til akvarium enda :/ så jeg får bruke gullfiskbollen min heller!
MEN; noen som har peiling på hvilke fisker som kan leve i gullfiskbolle? Kunne tenkt meg å hatt to fisker.. Har hatt gullfisk og Kampfisk før, men vil gjerne "prøve noe nytt" denne gangen.

Noen forslag?

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

munti

Skrevet - 29/11/2005 :  14:16:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
gullfiskbolle er bare tull bruk den heller til å ha potetgull i eller noe sånt Dessuten er det vanskelig å få fisken til å trives i bollen.
og når du skal se på fisken ser de helt rare ut pga, det runde glasset. dessuten trenger du noe utstyr, sand, planter og kansje et lys som plantene liker og en liten pumpe dette koster fort 7- 800 kr. vet ikke om du har erfaring med bolle men det er mye mere jobb med den enn et akvarium.
Du får kjøpt billige akvarium her.
http://aquariuszoo.no/catalog/
Eller brukt akvarium her
http://nettakvariet.no/
Les litt om bollefisk der

Jeg kjøpte mitt 100L med lys, pumpe,sand og diverse for 1500 kr

Når alt var satt opp med noen fisk og diverse planter kom alt på ca 2000 kr.

(I dag skal jeg luke for nå har fisken nesten ikke noe plass igjen til svømming. enda det bare er to uker siden forige luking)

Munti

Redigert av - munti den 29/11/2005 14:18:10 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  14:26:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Tull! jeg hadde en kampfisk som levde i over et år i en bolle! Så siden jeg allerede har bolle med sand, trenger jeg jo kun maten, planter o.l, så det blir jo mye billigere ;)
Syns ikke det var så mye jobb med bolle jeg, blir jo fortere skittent enn akvarium, men syns ikke det er mye arbeid alikevel jeg ;) går jo fort å skifte vann og det som er.

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  16:44:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har gullfisk vi.. Hadde en som levde i 4 år Slørhaler er litt fine da..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Silje H-J

» VIP

Skrevet - 29/11/2005 :  17:16:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er vel enig i at et akvarium er å foretrekke og da jo større jo bedre (og enklere)!
Men om du vil bruke bollen din så må du ikke fylle den for full med vann. Mange gjør dette og det resultrer i alt for lite overflate-volumforhold. Da blir det lett oksygenmangel og fisken kan dø. Det er best å fylle bollen halvfull, fisken har alikavell nok å svømme på. Og gjerne litt planter og røtter og sånn.

Kampfisk er av typen labyrintfisk og disse fiskene har et spesielt organ som gjør at de kan ta opp oksygen direkte fra luften, derfor går disse og "gulper" i overflaten. Dette gjør at de ofte overlever bedre i en bolle en andre (f.eks "gullfisk"). De fleste fisk lever mye lengre en ett år hvis de har riktige forhold.

silje
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/11/2005 :  17:43:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
Veninna mi hadde en sånn slørhale. Levde kjempe fint nede i den lille bollen sin den!

Hoho, glemmer ikke fisken til tanta mi, sikkert slike stor som innlegget mitt!!

Edit: Nei, gullfiksen var større!

De tenkte å spise han, sikkert mat til 20 pers. på den, hehe, neida

Nå begynner det og ligne noe!

Redigert av - Bustetrollet den 29/11/2005 17:44:34 Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 29/11/2005 :  17:49:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Hadde også en diger fisk. Han ble jo 4 år å greier.. alle som kom sa; "Der har dere jo julemiddagen for neste år."
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 29/11/2005 :  17:56:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hadde også en diger fisk. Han ble jo 4 år å greier.. alle som kom sa; "Der har dere jo julemiddagen for neste år."

Opprinnelig postet av *Ina&Løkken*

Hm.. tror det var noe sånt vi spøkte med før den døde også..

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.86 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.