hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sinnsykt forelska,ikke no moro
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Sinnsykt forelska,ikke no moro
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Pajemor
» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  00:00:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Håper noen kan komme med noen gode råd her da for ingen som forstår meg...
Det er bare det at jeg er sååå innmari forelska i en fyr,en veldig dyktig rytter at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.
Har skrevet en del meldinger til ham men uten å få svar,og jeg er sef for pysete til å snakke med ham...Arrrg.
Jeg reiser jo overalt han er på stevner ol.bare for å se ham.
Akkurat nå er han i utlandet,skal være der i et halvt år.
Det er lenge for meg så skal reise dit han er å se på et show han er med i,bare for å få sett ham lissom....Er jeg gal eller?Jeg klarer meg jo ikke uten å se ham!
Jeg kjenner ham ikke noe særlig heller da,bare vært på en del kurser og sånn med ham.
Ja,det høres kanskje dumt ut,men det er til å bli gal av asså.
Jeg er jo 22år så burde nå taklet dette her bra,men neida.

Trodde det skulle være kjekt å være forelska jeg! Eller?

Blir takknemlig for alllllle svar.
(Jeg har en anna vip,men hadde lyst å være litt anonym på dette her,ellers hadde det bare vært veldig flaut over di jeg kjenner)

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  00:36:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Jeg tror du bare skal la dette ligge. ;-) 22 år. Hmm. Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  01:07:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror også at du må innse det kansje ikke er gjensidig interesse her. Han hadde nok svart på meldingene dine hvis han ville noe mer.. Dessuten er masing og forfølgelse ikke akkurat attraktivt såå hvis du vil beholde sjangsene din må du slutte å følge etter han. Forelskelse mener jeg er en midlertidig sinnsyke og en gjør ofte mye dumt... He he det kan du bare le av senere men ikke virk desperat. Spill heller litt kostbar og overse han en tid. Gutter liker mystiske jenter ser du :) Gå til toppen av siden

Pajemor
» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  01:31:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Formosissima: Hva mente du med "22år.Hmm"
Syns du det hørtes teit ut siden jeg var så "gammel" eller?
Sorry da,men er bare ikke noe jeg kan gjøre noe med...
Følelsene tar styringa!!!

Lopke: Hehe.Ja jeg vet at jeg ikke burde "forfølge" ham.
Men som du sier når du er så forelska gjør du mye dumt,
og er akkurat det jeg sikkert gjør,klarer ikke la være.
For han er livet mitt,betyr alt for meg!!!
Har prøvd mange ganger å glemme ham men går bare ikke.
Men jeg får hvertfall prøve igjen å ikke virke så despo...
Får håpe det dabber av etterhvert,noe jeg ikke tror det vil,men det gjør nok det som alle prøver å si meg.
Huff,det er ikke lett å takle til tider.
Takker takker for svar

Håper noen forstår og vet åssen det er!!!
Ikke mange som forstår hvor gale det egentlig kan være!
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  01:35:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet mye om forelskelse og alt "dritt" som følger med...:) Selv om det er enkelt å si det for meg, og ikke så lett å gjøre for deg - la det ligge!! Jeg lover deg at det er mye mye bedre at du bare slapper av, nyter livet og dine venner og IKKE blir for fokusert på denne gutten.
Se feks det realistiske i situasjonen- han svarer ikke på dine meldinger! Dette er nok til å forstå at han ikke er interessert. Det finnes så utrolig mange fine gutter der ute, og jeg er sikker på at du finner en kjempe fin gutt en gang. Men du er enda ung (jeg er straks 25, og ble sammen med han jeg er samboer med nå for ca 1 år siden), og du har ingen hast med å finne den "rette". Jeg var singel i mange mange år før jeg traff min kjære.

Jeg har blant annet skrevet en bacheloroppgave om gutter og flørting over sms, og jeg lover deg- IKKE mas! De tenker ofte ikke over ting, men de gjør det som faller dem inn og det som føles rett for dem. Får du ikke svar, ligger det ingenting annet bak enn "jeg er ikke intressert". Noen spiller spill, men da er det avhengig av at også DU spiller spill! Som Lopke sier; spill kostbar. Det er utrolig hva det kan hjelpe. Gutter er forskjellig, men om man holder seg litt på avstand og ikke avslører alle følelser osv med en gang, kan det hjelpe mye.

Unasett, nå er det vanskelig å si noe konkret for din situasjon. Men jeg tror du gjør deg selv en stor bjørnetjeneste hvis du bare slapper av og tar ting som de kommer. Utrolig hvor mange positive og gode overraskelser du kan få deg da:)

Jeg skjønner at dette ikke er lett for deg, men stol på meg når jeg sier at alt vil ordne seg! Forelskelse SKAL være en god følelse, husk alltid på det.

Hege Gå til toppen av siden

Lopke

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  01:42:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nå skrev du han er livet ditt!! Neeeei ikke gjør det.. Hesten din er livet ditt og betyr ALT. En guttunge som ikke engang gidder å svare deg på en melding er ikke verdt de 50 øre det koster. TRO MEG!!

Enten ppill kostbar.. gi blaffen.. få en venninne til å spørre han.. se deg om etter en annen.. eller ta deg en ridetur og kjøl ned :)
Gå til toppen av siden

Pajemor
» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  01:56:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hehe,off,vet ikke om jeg skal le eller grine når jeg leser disse innlegga.
Men takk for at du tok deg tid å skrev så mye Hege...
Det hjelper på å lese hva andre tror er best selv om det ikke alltid er like lett å gjøre det som egentlig er rett.

Hesten min er oxo livet mitt jaaaa,og det er jeg glad for,for hadde jeg ikke hatt denne kjære hesten min vet jeg ikke om jeg hadde vært her den dag idag...
Har bare ikke hatt det så lett med andre ting heller opp gjennom tidene.

Sitter å tenker nøye over alt dere har skrevet...
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  02:16:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man vokser mye av motgang, tro meg på det også, om man bruker motgangen til sin fordel. Men jeg vet hvor lett det er for meg å si dette til deg, og hvor vanskelig det er for deg..

Jeg har hatt en del guttetrøbbel oppgjennom årene, og dette er noe man ikke skal bagatellisere. Det man føler, føler man, og det er ikke lett å bare skyve dette vekk. Men det viktige er å faktisk høre på andre, stole på andre og ta til seg det andre sier. Om jeg ikke har vært i helt din situasjon, har jeg vært i lignende, og det skammer jeg meg ikke over. Noen er mer sårbar og lar seg mer rive med enn andre, og slik er det bare.
Det som jeg synes er viktig, er å tenke realistisk, og det er ofte det som kan være vanskelig. Om man klarer det, vil man komme styrket ut av det, og det er noe jeg har tro på at de aller aller fleste kan klare hvis man vil og står på litt.

Å ta kontroll over sterke følelser er ikke lett, for de har en tendens til å styre alt. Om du får alt for store problem, vil jeg råde deg til å ta kontakt med psykologtjenesten i din kommune. Det er ikke noe galt i å søke hjelp, og det finnes mange dyktige psykolger som kan hjelpe til med å få et annet perspektiv på ting.

Jeg hadde selv problemer etter at min ex gjorde det slutt, og det tok mange år før jeg klarte å komme meg helt. Folk rundt meg sa hele tiden "det finnes flere fisk i havet", og jeg ble etterhvert temmelig lei av å høre denne frasen. I ettertid innså jeg at de hadde rett hele tiden. Men det er ikke alltid like lett å hjelpe en som ikke vil høre. Derfor er det mye opp til deg selv hvordan du skal føle og ha det. Du må ta kontrollen selv og styre livet ditt selv. Men hør på andre, det er noe i det!

Hege Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  13:27:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Skjønner problemet ditt, men ER han verdt å satse på når han ikke bryr seg om deg?

Lykke til!!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  20:48:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Er enig med de andre her... skjønner at det er vondt, men PRØV å glem han. Bestill deg frisørtime, shopp noen nye klær, ta hudpleie...hva som helst som gjør at du føler deg bedre og tenk "Jeg kan få mye bedre enn han!" Åsså stikker du på byen, og finner en som faktisk ER mye bedre enn han...

Masse lykke til!

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  21:15:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Det virker som du ikke kjenner han? Bare har forelsket deg pga utseendet og en utenfra oppfatning/forestilling av hvordan han er?
Da er det en avstandsforelskelse du har.
Kos deg gjerne med den og dagdrøm om han, men ikke prøv å få virkelighet ut av det. Du vil garantert bli skuffet, fordi han er noe helt annet i virkeligheten enn du har forestilt deg. Sånn vil det alltid være, siden vi lager oss fantasier og forestillinger om hvordan folk er når vi ikke kjenner dem.

Bedre å dagdrømme og kose seg i det stille enn å bli dypt skuffet i virkeligheten.

Realistisk sett så avviser han deg jo hver eneste gang du sender en melding og prøver å få kontakt! Det må du nesten respektere uansett hvor vondt det føles. Pass deg så det ikke blir en besettelse der du nekter å la deg avvise men bare pøser på med uønsket oppmerksomhet. I tillegg til at han garantert forteller andre om det så du "mister ansikt" og fremstilles på en lite hyggelig måte, så kan han faktisk anmelde deg om han synes det blir for ille. Jeg tror IKKE at du er så pågående at det blir aktuelt, bare forteller hvordan HAN kan oppfatte dette.

Husker en gang ei venninne som fikk midt i ansiktet at hun "fløy etter en som ei hukatte med løpetid", og glemmer aldri det røde ansiktet og tårene som stod i øynene på henne. Hun trodde det var en sak mellom henne og han, mens han ikke hadde noen lojalitet eller lyst til å holde det mellom dem to engang...

Uansett om vi forelsker oss i et "idol" eller nabogutten så er det like sviende vondt å bli avvist. Men en kan ikke gjøre noe annet enn å heve hodet og gå videre. Ikke la avvisningen gå for hardt inn på deg. Han kjenner deg ikke engang. Og det er hans eget tap at han ikke har lyst til å bli kjent med deg engang! ;-)

Jeg er 41 år men kan få det like vondt som en 16-åring om jeg blir avvist av noen jeg er forelsket i. Og jeg kan gjøre like lite med det i dag som jeg kunne da jeg var 16. Det finnes ingen aldersgrense på kjærlighetssorg.
Den største forskjellen er vel at jeg ikke forelsker meg like lett i dag som da jeg var 16. Det skal litt mere til før jeg tør slippe løs slike følelser. Og mye av grunnen er nok nettopp at det gjør vondt å bli skuffet. VELDIG vondt. Og en føler seg helt alene og får verden i hodet når noe slikt skjer.

Prøv å bruke tankene dine bevisst på andre ting og fyll dagen din med andre ting enn tanker på en som ikke vil ha deg. Hvis du trenger det kan du ta en skikkelig "sutrestund" for deg selv, men ikke fyll dagene med det! For alt går over. Også kjærlighetssorg.
Og en vakker dag vil du forbløffet spørre deg selv hva i all verden du så i han, før du ler av deg selv, rister på hodet, og går smilende ut i framtida di.

Klem fra "Gamle Tante Line".
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  21:38:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
må bare si at jeg skjønner deg veldig godt... å være forelska skal være en god følelse, men når det blir på denne måten er det bare en ekkel følelse...
har vært igjennom det samme selv, dog han ikke var rytter, bare et vanlig menneske... det å være så utrolig forelska men ikke få den responsen man ønsker, får man ofte til å tenke at man ikke strekker til... ikke pen nok, ikke smart nok, ikke sexy nok, ikke deilig nok, rett og slett ikke bra nok (det var iallefall disse tankene som gikk igjennom mitt hode...) (venner av meg prøvde jo å fortelle meg at disse tankene ikke stemte, men jeg fortsatte å tro det...)

det er veldig enkelt for andre å si at det er bare å glemme vetkommende og kom deg over ham... men det er lettere sagt enn gjort... men et lite tips er å virke uoppnåelig... tror det er noe spesielt inne i hodet til gutta, som gjør at ser de ei jente som er uoppnåelig, blir de interessert... erfaringene mine er at gutter gjerne liker å "jakte" på "byttet" sitt... (kanskje litt rar måte å si det på...) men de fleste gutter (som jeg vet om iallefall) liker ikke disse stormforelska jenter som sender melding i hytt og pine, som "forfølger" dem, osv... det er bare irriterende...
Er det mulig at vedkommende egentlig ikke vet hvem du er...? (du sa at du har sendt melding til ham)
jeg vet at det ikke bare er å knipse med fingrene så er du ferdig med vedkommende, kanskje du burde gjøre som Anette sier, frisørtime, hudpleie, noen nye klær, og dra en tur på byen, da er jeg sikker på at du vil få positiv respons fra andre mennesker...:)

en annen ting er at andre folk merker det fort på kroppsspråket ditt om det er noe... som når du er i nærheten av denne rytteren blir du sikkert litt mo i knærne, har det typiske "dødsforelska" smilet, sitter og smugtitter på vedkommende, kanskje du kikker bort og smårødmer om han ser på deg...?... dette merker helt sikkert vedkommende og syns kanskje det er litt tåpelig...
kanskje du heller bør ha rak rygg (kanskje litt "swhung" på rumpa;)) se ham rett i øynene, men gå forbi! dette vill kanskje få ham til å tenke "hmmm"... og kanskje du vil trigge "jaktinnstinktet" hans...?

beklager at innlegget ble litt rotete...

Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Pajemor
» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  22:55:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har det sånn at egentlig "vil" jeg ikke høre på folk som sier jeg må glemme ham osv...Men inderst inne vet jeg jo at det er rett det som dere skriver.Men klarer vel bare ikke innse det selv.

Og ja det er jo en avstandsforelskelse på en måte for kjenner ham ikke personlig,bare vært på en del ridekurser med ham og alle vet hvem han er lissom,så hadde jeg blitt kjent med ham er det ikke sikkert det hadde vært like spennende.

Dr_ag_on_86- Jeg tror nok han vet godt hvem jeg er etter å ha vært på kurser med ham og rir en del på samme stevner som ham.
Men skal ikke si det 100% sikkert da.

Men også når jeg feks prater med ham når han har kurs å sånn så er han jo bare så kozelig å prate med.
Har mange ganger hatt lyst å si til han at jeg angrer på alle mld jeg har sendt ham osv og hva jeg føler.
Bare sånn at da hadde jeg hvertfall sett hvordan han tok det.
Men er for pysete til slikt.

Men må si at jeg har ikke sendt sååå mange mld ass,hvis noen tror at jeg har sendt i vei hele tiden.
Jeg har ikke vært så pågående.

Men takker igjen for det som jeg egentlig ikke vil høre på,men det er vel best å hvertfall prøve på det.
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  13:24:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
veldig OT: beklager, går litt utenfor her.. Men av og til skjønner jeg ikke hva det er med noen jenter og det med å prøve seg på gutter som har DAME! Det er så utroolig irriterende! Det virker som om de interesserer seg bare fordi vedkommende IKKE er singel..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Pajemor
» VIP

Skrevet - 28/11/2005 :  13:46:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det har abselutt ikke noe med at han har dame!
For jeg vet at han er Singel....!!!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  13:50:54  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
hehe.. neineineinei! Det var ikke mente til deg! Det var derfor jeg merket innlegget mitt med veldig OT..(veldig off topic!).. hehe.. Det var bare noe jeg lurte på dette, helt utenfor ditt emne!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.38 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.