hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sal til en tungdøl
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sal til en tungdøl
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Skrevet - 25/11/2005 :  19:38:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Trenger sal til en stor og kraftig tungdøl på rundt 1.60 i mh. Noen som har noen tips til en rimelig og grei sal som passer til en døl?

ToneK

» VIP

Skrevet - 26/11/2005 :  09:36:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei
Veit ikke hvor mye penger du har tenkt å legge i det, eller hva slags sal,men jeg kan jo bare fortelle hva jeg har. Har en Jacson Santa Cruz (new england) dressursal på min tungdøl. Str. x-wide. Den er brei, og den er litt kraftig. Ga vel 6-7000 kr for den. Liker den kjempegodt, ligger kjempebra på min.
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  10:17:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Har en JC Onyx halfinger/fjording til (den brede!!) fjordingen min.

Den kommer i bomvidde 35-36. Men JC Onyx har også allround,sprang og dressur modeller som går opp til 36 i bomvidde. Salene er kjempegod, og har hatt min i 1 år og ingentig negativt å si om den. Skoies fører disse salene. Ligger på rund 6000,- .

Edit: Oppgav feil butikk, smart

Therese

Redigert av - Eikdokka den 26/11/2005 16:35:00 Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 26/11/2005 :  10:18:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Heisann jeg har god erfaring med tyske militærsaler til døl og andre brede hester som er vanskelig å finne sal til. Disse kan du få kjøpt brukt for 2500kr og oppover. Veldig gode saler med større bæreflate enn vanlige allroundsaler, noen synes de blir litt harde men det er jo en vanesak. Kvaliteten er veldig god da militært utstyr er laget for å tåle store påkjenninger og har blitt godt vedlikeholdt.
http://www.piczo.com/Rideturar Gå til toppen av siden

rapplilja

Skrevet - 26/11/2005 :  15:38:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde Griffin Haflinger/cob(?) sal fra Hooks til den brede kaldblodshoppa mi.
Var rimelig fornøyd med den. Litt hard kanskje, men helt grei til mitt bruk, og behagelig for hesten.
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  15:59:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Jeg har en stor tungdøl hoppe med disse Mål: 158 - 168 - 212 - 22,0 - 7,7. Hun rir jeg barbak på,for jeg finner ikke noe sal til henne. Har en westernsal,men den er for smal. Hun er så utrolig bred over rygg og nakke,tenkte på militær sal jeg også. Tror det ville passe,men ellers må jeg kunn bruke spesial tilpasset sal på henne. Det med sal til en tungdøl kan være et problem,det har jeg fått ærfart. Men western sal er en go ide,men den fra bole var alt for liten til hoppa mi,å det var største størrelsen. En ekte western sal fra USA kunne jeg tenkt meg.. De er av helt annen kvalitet en bole i allefall.

Edit: ble med et ord for mye;p

Redigert av - missy_ den 26/11/2005 16:00:51 Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 26/11/2005 :  16:03:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hva med bomløs sal da?

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  16:36:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Missy: JC sine saler går som sagt opp til 36 i bomvidde. Prøvd ut?
Hvis du sender mail til skoies har de sikkert JC saler med bomvidde 38 også.

Også som Kristine sa, hva med bomløs?

Therese
Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 27/11/2005 :  14:00:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:o)
Jeg har jc saphir til tungdølen min... du kan jo prøve de.. ellers er jeg enig med de andre; bomløs!
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  14:30:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Missy: JC sine saler går som sagt opp til 36 i bomvidde. Prøvd ut?
Hvis du sender mail til skoies har de sikkert JC saler med bomvidde 38 også.

Også som Kristine sa, hva med bomløs?

Opprinnelig postet av Eikdokka

Takk for tipset:) Har ikke så mye bruk for sal da egentli,hun er utrolig go å ri barbak. Hun er jo nesten som en sofa;p Men jeg jeg skal sjekke den ut å kanskje kjøpe en når jeg har får penger til det.

Edit: for å legge til at det er bare western sal jeg skal ha vis jeg skal kjøpe ny sal.

Redigert av - missy_ den 27/11/2005 14:36:45 Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 28/11/2005 :  10:50:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Heisann missy. Jeg bruker en Montana Pecos westernsal til min tinker, han er så bred at tilogmed militærsalen ble for liten. I tillegg er han veldig kort i ryggen så det var en stor utfordring å finne sal som passet til han.
Pecossalen finnes hos www.rodeo.no

Eikdokka

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  11:01:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Vi har også en militærsal, og den er absolutt ikke bred.

Er det forskjellige størrelser? Hvis ikke er det ikke rart den ikke passet tinkeren din.

Therese
Gå til toppen av siden

missy_

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  14:36:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressemissy_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Heisann missy. Jeg bruker en Montana Pecos westernsal til min tinker, han er så bred at tilogmed militærsalen ble for liten. I tillegg er han veldig kort i ryggen så det var en stor utfordring å finne sal som passet til han.
Pecossalen finnes hos www.rodeo.no

Opprinnelig postet av Brum

Takk for tipset:) Det var mange fine western saler der. Likte den Montana XXL jeg,den var til dølahester og andre hesteraser med bred skuldre og som er "litt" rund. Den kunne jo vært suveren!

Gå til toppen av siden

Brum

Skrevet - 29/11/2005 :  11:01:53  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBrum  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBrum  Svar med kopi av melding
Hei jeg er ihvertfall veldig fornøyd med min Montana sal, det er hesten min og.
God kvalitet på læret er det også, . Jeg kjøpte min brukt, averterte etter akkurat den salen så jeg fikk den for halv pris.
Det finnes forskjellige typer og størrelser på militærsaler ja. Vet ikke hvilken sal du har Therese men de militærsalene jeg har hatt har vært veldig brede, jeg har brukt de på dølehester og feite fjordinger:) som har vært vanskelig å finne bred nok sal til.
Tinkeren min er veldig mye bredere over ryggen enn en tungdøl, men han har jo også en kortere rygg og steilere skuldre.

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.39 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.