hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Avelsforeninger-hva kan en gjøre når slikt hender?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Avl/oppdrett
 Avelsforeninger-hva kan en gjøre når slikt hender?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 24/11/2005 :  10:04:00  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Har et litt spesielt spørsmål!

Har akkurat kommet ut for en heller trist hendelse med en avelsforening, hvor de gikk ut med usanne og hårreisende utalelser, som igjen førte til at en potensiell kjøper trakk seg! Dette var hentet ut av det blå og ikke sant i det hele tatt! Det ble også i denne sammenhengen heller oppfordret til kjøp av hest fra et stutteri hvor leder av foreningen var formidler til! Dette tok jeg tak i, og foreningen innrømmet senere feil og kom med en unnskyldning! Akkurat nå vil jeg ikke gå mer inn i detaljer, for jeg er veldig usikker på hva en kan gjøre med noe slikt! Men det jeg kan si, er at jeg sitter igjen med en følelse av at dette ble gjort pga av personlige interesser - selv om det motsatte ble sagt av foreningen!

Så det jeg lurer på om det er noen som har eller vet om noen som har opplevd noe liknende, og hva som ble gjordt av den skadelidende parten? Jeg har allerede vært i kontakt med advokat, men dette er dyrt og jeg er usikker på om en kommer noe langt med en slik spesiell sak! Og spesielt siden Norsk-hestesenter ikke har noen skriftlige forskrifter om hvordan de forskjellige raseforeningene skal opptre og oppføre seg! Norsk-hestesenter har imidlertid sagt at slik oppførsel fra avelsforeninger er sterkt uønsket! Det hadde vært enklere om jeg visst om det hadde vært noe liknende saker tidligere, eller om det er noen som er gode i juss! Grunnen til at jeg ikke vil gi meg ennå, er at det i første omgang er en prinsipp sak og det til syvende og sist er snakk om penger og mine hesters "gode navn og rykte"! Og det var kun en tilfeldighet at jeg fikk greie på dette, og jeg tror nok ikke avelsforeningen hadde beklaget seg på noen måte hvis jeg ikke hadde stilt spørsmålstegn ved oppførselen deres!

Vel, som sagt så er dette ganske spesielt - men jeg blir takknemlig for alle svar! Er du spesielt intressert i å vite hvilken forening dette er, så kan du sende meg en mail!

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Redigert av - pre-arab den 24/11/2005 10:05:41

Cesar

» VIP

Skrevet - 24/11/2005 :  18:09:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har vært ute for det samme som deg.. Ble sagt at min hingst hadde dårlige fram ben, og da trakk kjøper seg.
Jeg fikk ikke vite grunnen før flere mnd etterpå, da hun som hadde ønsket å kjøpe hesten min hadde kjøpt den anbefalte hesten istede.. Noe som nok ikke hadde vært veldig lurt, da den hadde forkalkninger i fram knær og resulterte i en hest uten bruksverdi overhode!!!

Mens min fremdeles er frisk nå 4 år senere..
Dette bunnet i ren sjalusi, og ønske om å mele egen kake. Noe jeg synes representanter for raseforeninger skal passe seg for.

Om den aktuelle foreningen har et eget medlemsblad el nettside hadde jeg forlangt en skriftlig beklagelse der!!
Det er det minste de kan gjøre, og det vil jo rekke ut til mange mennesker..
Hadde skrevet brev til styret, el bedt om å få møte med dem. der de burde vurdere hvorvidt de ønsker å ha slike personer i sitt styre. Det er grovt av en leder å gjøre dette!!
Lederen skal jo representere foreningen og dens medlemmer, denne konkrete person kan tydelig ikke skille korta og burde trekke seg.

Det er vel tvilsomt om man kommer noen vei via rettsystemet? men har ikke veldig god greie på den biten.
Veldig intr i å høre fortsettelsen her.
Gå til toppen av siden

pre-arab

» VIP

Norway

Skrevet - 25/11/2005 :  18:55:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidepre-arab  Svar med kopi av melding
Ja det er utrolig trist at slik skjer! Det ødelegger så utrolig mye for de personene som bli berørt av slik ondsinnet sladder (uansett hva det måtte være)!

Nå har virkelig ballen begynt å rulle, i går fikk jeg pepper fra lederen i foreningen for at denne tråden er satt ut! Men jeg kan ikke se noe galt i det, det er heller ikke nevnt noen navn! Det eneste jeg er ute etter er å få noen råd fra noen som kansje har opplevd det samme som meg! Det kom ut de utroligste beskyldninger, som også innblander nabolandet vårt Sverige! Dette måtte jeg da selvfølgelig ta opp med de nevnte parter, og det virker nå heldighvis ut som om Sverige tar saken seriøst og jeg er svært spennt på utfallet!

Vel, er fortsatt interessert i meniger om dette emnet! Tror nok det har vært en del slike problemer med forskjellige avelsforeninge rundt om kring!

Liker du sorte arabere og P.R.E hester - ta en titt på min hjemmeside:
http://www.home.no/pre-arab/

Redigert av - pre-arab den 25/11/2005 18:58:14 Gå til toppen av siden

Aquila&Ingvild

Norway

Skrevet - 26/11/2005 :  11:51:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAquila&Ingvild  Svar med kopi av melding
Hei.

Utrolig synd sak dette her. Trist at slikt skal skje, det burde være unødvendig..

Men du kan vel gjøre noe for det er straffbart å sette ut rykter hvis det er for å påvirke noe, som f.eks et salg. Og en person som sitter i et styre skal være nøytral når det gjelder kjøp og salg. Personlige interesser har overhode ingenting her å gjøre!
Men det kan vel bli vanskelig å vinne fram i en evnt rettsak for det kan jo bli dyrt og vinneren kan jo da ofte bli advokatene.. Men forstår godt prinsippene dine!

Håper alt ordner seg for deg, bra at de fra Sverige tar saken alvorlig! Lykke til, håoer vi får høre om utfallet.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.