hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Lære hesten å knele?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Lære hesten å knele?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

jubilee
» VIP

Skrevet - 23/11/2005 :  00:15:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ser d e mange som he lært hesten sin å knele. Kordan gjer dåkke d? E d skadelig for hesten?

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  03:55:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Hesten min kan knele ved hjelp av namnamm...jeg vil ikke anbefale det da,du burde kjøpe boken:"Gi hesten nye utfordringer"!Dær lærer man masse gøyale trix.
Forskjellen er at i boken anbefales det å lære hesten tegn med pisk/stemme for å utføre det den blir bedt om(namnam som belønning i starten)Men om hesten kun forbinner trix med godterier får den fort uvaner...som å utføre trix når det er fôring ol.
Hehehe,er jo veldig vanlig at hester som har lært å "gi labb"løfter og smeller med hoven under fôring
Pånnin min kunne tyderlig kneling fra før av for han reagerte rimlig fort...men vi jobber med boka nå

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  07:15:31  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Eikdokka kan knele på kommando ja og holde foten oppe.
Er påbegynt spansk skritt,smile og knele med rytter.
Det er ikke farlig for hesten å knele, tvert imot. Men det kan fort bli farlig hvis man ikke kan dette selv, eller får god nok instruktør/hjelper. Kjøp boka som Lise&Vindur;) anbefalte, "gi hesten nye utfrodringer" i første omgang.

Therese
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 23/11/2005 :  11:45:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Hvor får man kjøpt denne boka? Høres gøyalt ut!
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  14:01:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvor får man kjøpt denne boka? Høres gøyalt ut!

Opprinnelig postet av Anniken B.

du kan kjøpe den på et av disse stedene:

- http://butikken.landbruksforlaget.no/index.cfm

- http://www.tofhesteutstyr.no/html_tof_groups?groups_id=17944

jeg fikk min fra en vanlig bokhandel

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  14:06:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Å lære hesten å knele er faktisk bra for hesten! Ikke bare at den lærer seg nye triks, men når den kneler bruker den gjerne muskler den ikke alltid bruker til vanlig! En fin måte på å gjøre hesten smidigere på!
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  14:25:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Gamle hesten min lærte å vike for trykk først. Deretter ga jeg litt trykk neodver i taugrime og løftet det en frembenet og tok det litt tilbake. Siden han vek for trykk knelte han da. Deretter lærte han å legge seg automatisk, hvis man bare holdt trykket litt lengre. Men problemet var da at noen ganger når jeg løftet benet og holdt det litt tilbake knelte han. :p

Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  17:55:48  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Stilig, trur eg skal kjøpe den boka Hoppa eg hadde før, løfter foten når ein seier "takk".
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/11/2005 :  18:32:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rosita kan å legge seg ned. Ikke altid hun er like villig, men på plena kan hun legge seg om jeg spør pent

Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  20:14:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Men problemet var da at noen ganger når jeg løftet benet og holdt det litt tilbake knelte han. :p

Opprinnelig postet av Bea

Ja, det er også ganske viktig at hesten kan gjøre ting på kommando
Altså gjøre ting akkurat når man ber om det..
Jeg roser Eikdokka mye hvis hun prøver ut triks uten at jeg ber om det, feks. hvis hun holder opp foten uten at jeg trener på det. Det er bare bra at hesten synes det er så gøy at den gjerne vi prøve masse!

Men når det kommer til knelinga får hun ikke lov å knele uten at jeg gir henne den eksakte kommandoen, fordi hun faktisk kan knele mens man renser hovene eller mens hun blir skodd hvis hun får knele akkurat når hun vil. Det kan bli en uting i lengden.

Og må bare legge til at jeg ikke vil anbefale trikstrening med "lokkemidler", men selvsagt belønning. Og det er stor forskjell på lokking og belønning.

Er såååå(!) gøy med triks trening
Eikdokka maser faktisk masse på meg nå for tiden med kneling, hun skal være sååå flink å kneler hele tiden. Problemet er bare at hun har knele-nekt pga. skade i foten sin..

edit :

Må legge til det Anne sa, det er bra for hesten å knele. Både fysisk og psykisk.

Og for å legge inn bildet av skjønnheten min .. Som jeg er så stolt av.

Og ja, det er ganske praktisk å spise gress når man kneler

Therese

Redigert av - Eikdokka den 23/11/2005 20:46:42 Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 28/11/2005 :  21:54:40  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
da jeg tar et hestegodt under magen til Foxy så kneler hu sånn.. halt=) må få kjøpt den boka jeg og;) foresten så flink Ekedokka er til å knele!*
HeHe. :)

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.33 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.