hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Kort nakke?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Dressur
 Kort nakke?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ShyBoy

Skrevet - 22/11/2005 :  15:54:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fôrhesten min har for kort nakke til å bøye seg uten hjelpemidler. Er det ingenting å gjøre med det, eller må jeg rett og slett bare akseptere det?
http://www.mmdreamteam.piczo.com

carambee

Skrevet - 22/11/2005 :  22:11:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
hm.. sjønte ikke helt, bøye hvilken vei?

hva slags hjelpemilder er det snakk om? Fikk en skummel følelse av at denne hesten blir tvunget til å knekke i nakken ved bruk av innspenning... Bøy i halsen er IKKE det samme som å gå på tøylen

Eller mente du bøye til en av sidene??

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

carambee

Skrevet - 22/11/2005 :  22:31:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidecarambee  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecarambee  Svar med kopi av melding
Har vært å kikka på bildene dine på vip'en.
Det ser absolutt ikke ut som Maxi har for kort hals.
Her er det trening som må til for at hun skal gå på tøylen.
Begynn med halvparaden fra det andre spørsmålet, når det er på plass kan du begynne å tenke på versade, som det står om her, og også på utallige andre steder på nettet.

Det er en fin øvelse for å styrke bakparten, og den må styrker for at maxi skal klare å gå på tøylen, og demed etterhvert bøye halsen.

Det viktigste her er nok instruksjon, har du mulighet til å dra på kurs noe sted?

Intet å kunne er ingen skam, men intet å ville lære er det. Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 22/11/2005 :  22:53:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis hesten din er litt trang der hodet møter halsen ( i ganasjen), så kan det hende at du ikke kan ri den i høy form. Men selv en ku kan gå i ettergift på tøylen. Det betyr at hesten gir etter i nakken og aksepterer bittet, bærer seg med ryggen og tråkker godt innunder med bakbena. Den går bakfra og inn til ærlig kontakt på tøylen. Dette kan alle hester greie, forskjellen er hvor høy form de kan gå i. Bare å trene! Gå til toppen av siden

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  16:30:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Heisann!

Kalblodsen min har også kort hals og er litt trang i ganasjene. For et års tid sida var jeg dum og trodde hjelpemidler ville få han til å "slappe" av og bøye seg bedre, men så dum jeg var!
Har ikke no med hvor høyt og bøyd hesten bærer hodet,men hvor mye den tråkker under seg og jobber med bakparten!
Så nå finnes det ikke hjelpetøyler blant hesteutstyret mitt lenger! Eneste er under longering har jeg på han innspenning,men da i "slakk" form. Og en annen ting er at hesten min er ikke bygget for å gå i høy form, så derfor må jeg ri han i en litt "løsere" form, selv om jeg har stabil kontakt på tøylene!

Nei,jeg tror nok ikke hjelpetøyler er løsningen!
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 23/11/2005 :  18:54:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er det ikke slik at man skal få ca. 2 fingre i mellom ganasjene da?

Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 11/12/2005 :  16:34:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
heisann!
Foxy har også veeeeeeldig kort hals,men hun går helt perfekt ned på tøylen da vi rir.

- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.