hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor ofte?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hestestell
 Hvor ofte?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Melinda;)

» VIP

Norway

Skrevet - 23/11/2005 :  17:55:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideMelinda;)  Svar med kopi av melding
helt enig med det anniken sa først:) Men spyler bena nesten hvær dag, så hesten min ikke får mugg(ganske gjørmete beite...)
~Melinda~ Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  10:40:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
nå er det kulde og snø.. så jeg vasker helst ikke hesten min mer enn på varm høst og vår + sommer da.. men hvis jeg skal vaske hesten min på denne årstiden,så bruker jeg lunka vann syntes det blir feil å vaske hu med kaldt vann nå som det er kaldt.
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

Rebekka

» VIP

Norway

Skrevet - 30/11/2005 :  15:35:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRebekka  Svar med kopi av melding
Jeg spyler beina til hestene mine hvis de er blitt gjørmete. Ellers spyler jeg også hestene hvis de er helt våte av svette etter at jeg har ridd. Men å vaske med ordentlig såpe gjør jeg lite av. Har egentlig ikke gjort det siden sommeren omtrent.
www.hestegal.no/forum <--- Flott forum. Gå til toppen av siden

Hedda&Junita

» VIP

Skrevet - 11/12/2005 :  10:23:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
siden vi ikke har vaskespilt i stallen, er jeg nødt til å bruke vanlig vannslange(med kaldt vann) hvis jeg skal spyle hesten min. Av den grunnen vil jeg ikke spyle hesten min sent på høsten /vinteren. Om våren/sommeren og tidlig på høsten(om det er godt vær) spyler jeg hesten/beina. Gå til toppen av siden

nala

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  11:37:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
vasker 1 gang i året hvis det trengs da...

men hvis ho står på i et gjørmehull av gjerde, spyler æ beina hennes..

det enkle er ofte det beste;) Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  11:54:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvor varmt må det være før dere vasker hestekroppen? Dvs boger, rygg og kryss.

Plussgrader? Hvor mange plussgrader? Legger dere på dekken ettepå? Evt hva slags dekken?

Jeg prøver å unngå å vaske og spyle når det begynner å bli kaldt, men av og til er det jo fristende..

Opprinnelig postet av eligj

Om vinteren vasker jeg så godt som aldri her hjemme. Har kun tillgang på kaldt vann foreløpig,så da lar jeg uansett ryggen og brystet/halsen være om jeg spyler over en svært svett hest.
Det hender jeg spyler over hele hesten på travbanen vinterstid,men da er det plussgrader i luften. Hvis ikke lar jeg være,og spyler kun beina,under magen. Vasker gjerne med svamp der selen har lagt om det er mye svette.
Hestene mine er dekken-hester om vinteren,så de får alltid på en ull-dekken etter trening/vask,og om det regner,så har de regn-teppe utenpå.
Om sommeren spyler jeg alltid over hesten dersom den er svært svett,eneste unntak er om det regner...da lar jeg det være. Selvfølgelig,om hesten er stiv i muskulauren/syk eller av andre grunner ikke bør spyles,så lar jeg vær.

Om sommeren dersom der er veldig varmt,kan jeg godt finne på å skylle over hestene for å kjøle dem ned litt,og friske opp.

Såpe har jeg brukt to ganger på seks år........

Takker for meg. Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 20/12/2005 :  14:29:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vasker kun på sommeren om hesten er svett eller til de grader møkkete.
Sistnevnte skjer ikke her hjemme da beite ikke blir gjørmete pga. naturlig god drenering.
Om vinteren vasker jeg aldri (heller ikke bein) og børster kun ca. annenhver dag.

Gå til toppen av siden

.:Xena:.

» VIP

Norway

Skrevet - 28/12/2005 :  15:17:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse.:Xena:.  Svar med kopi av melding
vasker veldi veldig sjeldent selv om jeg har nesten hvit hest.

På 2 år har jeg vaska henne 1 gang og det var til utstilling.

Hestefolk er de rikeste fattigfolk som finnes.... Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/12/2005 :  21:23:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Vasker man og hale ganske ofte om sommeren.Det er pga sommereksemen...Vindur klør mindre om han er nyvasket(og smurt med kremer/aloevera)
Utenom dette blir det kansje to"full kropps"vasker iløpet av sommeren...og jeg spyler selvsagt beina om det er gjørmete.

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Emblan-min

Skrevet - 31/12/2005 :  15:10:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis jeg vasker en hest så er det mest for kosens skyld :) Aldri om vinteren, kanskje en eller annen gang på sommeren. Hvis vi har hatt en fin og lang tur på en solskinsdag forex! Så kan jeg godt ta henne med ut å spyle henne litt på de svette stedene, eller ta en svamp og dra over henne for å kjøle henne ned på den måten. Men hadde hun ikke likt vann eller noe som helst rundt det så tror jeg ike jeg ville gjort det, jeg ville heller tatt henne med ut på en leietur å skrittet henne av isteden da. Så, som jeg sa jeg spyker bare lit på henne for kosens skyld, som en belønning om hun har vært flink på turen :) Fordi hun liker det :p Gå til toppen av siden

Torpedo

Norway

Skrevet - 31/12/2005 :  16:04:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideTorpedo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseTorpedo  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Jeg vasker hesten min bare når han er veldig skitten, om han feks har rullet seg i gjørmen og jeg ikke får børstet det vekk..

Opprinnelig postet av lino

Det samme gjør jeg.. Eller til spessielle anledninger

Ida&Tornado - Ride the ultimate storm! Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 02/01/2006 :  03:23:22  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Jeg og Vindur bader veldig mye om sommeren da...tells det som vasking egentlig?
Han eeelsker å svømme(litt skummelt egentlig for han legger på svømm og jeg må bare dra han med meg tilbake,hehehe)
Søtnosen plasker og plasker om det er vann inærheten:)

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Galie

Norway

Skrevet - 10/01/2006 :  12:41:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGalie  Svar med kopi av melding
Vasker hesten etter sommerbeite, en sjelden gang før stevne og skyller av med vann når hesten er skikkelig svett om sommeren;)
www.gallemann.piczo.com Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.