hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dekken størrelser?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dekken størrelser?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Skrevet - 14/11/2005 :  16:02:53  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skal bestille noen ting fra robinson i england, men dei har jo helt andre størrelser på dekkenene en vi har i norge. Hva er det som tilsvarer 135?

Noen som vet hvor store verdus-beleggene er i str? Skal kjøpe til en kraftig hest på rundt 1.50, og lurer på om jeg må ha medium eller large?

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 14/11/2005 :  16:51:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Engelske dekkenstørrelser er noe dritt rett og slett! For det første så måler de i fot, og for det andre måler de ikke alltid fra manken til halen over ryggen heller, neida, de må bare ha et eget system som på alt anna.... De måler gjerne fra frampå bogen til bak på dekkenet, altså lengden i nerkant!
Sære engelskmenn som bare MÅ gjøre alt på sin måte..!
Hos Robinsons vet jeg ikke helt hvordan de måler, du må nesten bare spørre dem på en mail eller noe tror jeg.

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 14/11/2005 :  18:17:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bucas og Horseware har jo også spesielle mål i tillegg til de vanlige. 6,0 = 135 og 6,6 = 145 iallefall på bucas. Ofte blir de litt store, så ikke bestill noe større enn hva du pleier.
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 15/11/2005 :  20:08:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Skal bestille noen ting fra robinson i england, men dei har jo helt andre størrelser på dekkenene en vi har i norge. Hva er det som tilsvarer 135?

Noen som vet hvor store verdus-beleggene er i str? Skal kjøpe til en kraftig hest på rundt 1.50, og lurer på om jeg må ha medium eller large?

Opprinnelig postet av tebj0

OT: Kan du fortelle hvordan det "går" å bestille derfra?? Hva du må betale i porto, toll, moms, gebyrer++
Har kjempelyst å bestille derfra!:)
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 16/11/2005 :  11:21:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg er ikke helt sikker ennå, men jeg sendte en mail til tollvesenet og forhørte meg litt om priser der. Man må hvertfall betale 24%mva på alt også på frakten, men man må huske å få butikken til å trekke fra VAT'en(viss det var det det het) da blir det ikke så veldig stor forskjell. Man betaler ikke toll på hesteutstyret fordi dette er å rekne som sportsutstyr og det er tollfritt. Men ridebukser ol må fortolles viss ikke man kan bevise at dei er lagt i et eu-land. Er usikker på om hjelmer og støvler/sko er under klær eller hesteutstyr. Noen ganger så legger butikken på et forenklet tollgebyr på rundt 150-200kr. Det er det ikke tollvesenet i norge som gjør, så viss man vil protestere på det så må man kontakte butikken. Frakten får du oppgitt fra butikken, det kommer jo an på hvor mye du bestiller osv. Det ble litt rotete det her, men det var sånn jeg forstod at reglene var, så viss det er noe feil her så får dere rope ut

Det blir nok noen kroner ekstra med moms og frakt osv, men alt i alt så tjener man faktisk på det!

Er det noen som vet hvor mye 1pund er i norske kroner forresten?
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 16/11/2005 :  11:45:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
1 pund er 11-12 kroner.
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 16/11/2005 :  12:24:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
1 pund er 11-12 kroner.

Opprinnelig postet av Anniken B.

Sjekk tollvesenets egen omregningskurs. For den stemmer ikke alltid helt med det som står andre steder. Denne oppdateres på torsdager, og er rimelig håpløs å finne (fordi jeg ikke klarer å navigere meg rundt på tollvesenets sider i det hele tatt). Og det er denne kursen mva (som er 25% og ikke 24%) regnes ut i fra.
Bare så det er nevnt

Men ja det er vel mellom 11-12 kr per pund.

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  13:31:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Haff, fatter ikke hvorfor engelskmennene ikke kan gå over til det metriske systmet, slik som alle andre land i Europa.. De må alltid ha noe annet enn alle andre de! *riste oppgitt på hodet* hehe..
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 16/11/2005 :  15:09:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Haff, fatter ikke hvorfor engelskmennene ikke kan gå over til det metriske systmet, slik som alle andre land i Europa.. De må alltid ha noe annet enn alle andre de! *riste oppgitt på hodet* hehe..

Opprinnelig postet av Wenche=)

ENIG!
Har bodd her i snart to måneder, og lista over ting som irriterer meg er laaaaang:
-de kjører på "feil" side av veien
-de måler ikke ting normalt
-de har en kran for varmt og en for kaldt vann, så når man skal vaske henda brenner en seg, eller blir ikke rein
-de har teppegolv OVERALT, i enkelte tilfeller til og med på badet
-de har omtrent ikke grovt brød
-chips til alle måltid, sunt ja..

Men, de er veldig hyggelige da, det skal dem ha!

Gå til toppen av siden

HelleG

Skrevet - 17/11/2005 :  10:31:39  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelleG  Svar med kopi av melding
Hei.

Har kjøpt dekken fra Robinson jeg og div. andre ting. Dekken har de en egen forklaring på på str. så den må du bare lese. Husker ikke helt hva 135 blir i deres str. men send en mail og hør. De er superhyggelige der og svarer deg fort.

Toll er 25% og satsene er vel tollfritt under 2-300,- i Norge, men der skal regelen justeres har jeg hørt men om det går gjennom er en annen sak. Var snakk om å heve den.

Du får regning fra tollvesenet på varere dine når de kommer og så når den er betalt får du enten pakken på døra av posten eller på postkontoret med vanlig pakkelapp.

Pundet ligger som regel på rundt 7.11 og ikke 11-12 kroner, men det kan du fort sjekke på tekst-tv ved å gå inn på kurser.

Lykke til med kjøp.

Å leve er som å tegne uten viskelær.
www.stallfox.piczo.com
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 17/11/2005 :  14:06:37  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
HelleG: Det er dollar som er i overkant av 7 kr, pundet er jeg rimelig sikker på ligger rundt 12. Hver gang jeg tar ut 100 pund i minibanken her ser jeg på nettbanken etterpå at det er trekt ca 1200 kr.
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 18/11/2005 :  11:03:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
HelleG: Jeg har sjekket med tollvesenet og jeg er rimelig sikker på at hesteutstyr er tollfritt! Ved kjøp av andre ting klær, parfyme osv så kan du bestille for inntil 200kr før du må betale toll! Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.