hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hööks salen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Hööks salen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Liv-KleppanBest

» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  18:45:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei :)

er det noen som har den billige høøks salen, den som koster 1300 kr?
isåfall: hvordan er den?

jeg ønsker meg en sal til unghesten jeg rir på. han er ganske rett i ryggen og wintec salen jeg har nå er litt for svai. hvordan er salen fra hööks? er den god å ri i? og er den typisk billig sal, med dårlig lær og skeiv bom?

Håper på svar

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  19:02:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Vi hadde denne salen en liten stund til gamlegutt, og det var den salen som har ligget best på ham av de salene vi har hatt ( i løpet av 6 år ). Ponnien vår har manke men en noe bred og forholdsvis rett rygg. Den lå helt perfekt på ham, og min datter syntes den var veldig god og ri i.
Nå hadde vi den ikke lenge nok til at kan si så mye om lærkvaliteten, men selve salen var helt topp hvertfall :o)

( Ble solgt siden gamlegutt ikke kan rides lenger ).

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  19:44:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
Var og så på slik sal i høøks-butikken, men INGEN (av maaange) hadde like store puter under!!!! Anbefaler ikke denne salen! Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  19:50:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kan tenke meg at denne billigsalen er som billigsaler flest; etter min mening fæle å ri i, dårlig holdbarhet og dårlig kvalitet i utgangspunktet.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  20:05:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Har faktisk prøvd denne salen, jeg liker den ikke! Den er ikke god å sitte i, og ligger ikke godt på hesten.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  20:54:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Må si meg uenig med dere som ikke liker denne salen. Brukte den på en dølahest jeg red for et par år siden, og syns salen var kjempegod! Greit nok, den er kanskje ikke av de mykeste salene på markedet, men den lå godt på hesten (litt bred med lav manke), og var veldig god å sitte i. Men, er vel en smaksak dette med saler som med alt annet. Og har du en unghest, skjønner jeg godt at du ikke vil investere i en kjempedyr sal før han er ordentlig utviklet, og har fått bygget godt med muskler. Har selv en sal til min 5 årige hest, som jeg betalte 1700 for, inkl gjort, stigbøyler og stigbøylereimer. Salen er helt grei, ligger fint på hesten min, og er god å sitte i. Det eneste man må huske på med slike billig saler (som også dama i butikken fortalte meg), er at de må smøres litt oftere for å holde samme mykhet i læret som i en litt dyrere sal.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Søvnig

» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  22:07:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dere har rett alle sammen, for hvordan denne salen er varierer fra eksemplar til eksemplar. Jeg har tittet på slike saler i Hööks-butikkene i både Norge, Sverige og Danmark i fjor sommer, og sett sikkert tredve eksemplarer tilsammen. Noen var skjeve, noen var klumpete og noen var begge deler, men jeg så TO eksemplarer som var symmetriske på alle vis og gode i stoppen, og de to eksemplarene var virkelig fine!!!

Var nylig på Hööks-butikken på Skedsmo, og så med et halvt øye kjapt over salene de hadde der av denne typen, og det så ut som de var mer symmetriske enn fjorårets.

Så om du skal ha en slik sal vil jeg anbefale deg å dra til butikken og velge deg et eksemplar selv, da kan du få en riktig fin sal. Over postordre KAN du være uheldig å få et skjevt eksemplar e.l.
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  23:55:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Jeg tittet på en slik sal til den ene hoppa mi, men ingen av salene var rette i putene som flere skriver her... Og alle salene var skjeve... Og det lå en del saler der...
Bomvidden var også veldig smal synes jeg, hadde heller tittet på andre billig saler. Den til Høøks er ikke å anbefale!! Ingen hest fortjener ulik vekt og klumper pressende ned mot ryggen.

Ta en titt på Kingston salene til Børjes, de er heller ikke av beste kvalitet, men er iallefall bedre i putene enn Høøks salen.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 14/11/2005 :  14:08:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kjøpte en billigsal på Hooks i sverige for noen år siden og syns salen var helt ok å sitte i! Hadde den bare passet til hesten(for vid bom) så hadde jeg kanskje(og sikkert) hatt den salen enda Når det er til en billig pris så forventer man seg ikke topp kvalitet! Læret syns jeg var ok men vet som sagt ikke holdbarheten da jeg solgte salen til ei som skulle ri inn en unghest Du må jo bare prøve deg fram og jeg skjønner godt at du vil vente med å legge mange penger i en dyr sal til hesten er ferdig utviklet
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  15:41:08  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hvis putene og salen ikke er helt symmetrisk, så finnes det mange fine underlag og pads, gelefylte schabrakker o.l i dag, som kan legges under salen, da vil ikke forskjellen merkes så godt for hesten, og trykket vil bli jevnt fordelt over hele hesteryggen.
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  16:02:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Tror neppe jeg hadde turd og utsette hesten min for en usymmetrisk sal eller salputer som har klumper o.l. Ikke med diverse underlag som skal hjelpe heller... Tror hesten kjenner ubalansen likevel.
Da er det vel bedre og legge i litt mer kroner i salen og slippe evnt.ryggproblemer etterhvert. Det kan fort koste litt og få massør, veterinær o.l. til hesten...

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

Heidi81

Skrevet - 15/11/2005 :  23:59:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg hadde selv denne salen før, og var godt fornøyd. Den lå godt på hesten, og var god å sitte i, synes jeg. Jeg har en hest som har litt "ømfintlig" rygg, altså, han ømmer ganske fort av saler i forhold til mange andre, og må helst ha gelpad under salen, men jeg merket faktisk INGENTING på ryggen hans når jeg brukte denne salen. Det er klart det er ikke stor-kvalitet, og det venter man jo heller ikke til en sånn pris, men jeg smurte den ofte, og synes den ble ganske grei i læret etterhvert.

Dette er ihvertfall min erfaring, men det kan jo godt hende jeg har vært spesielt heldig.

Men det dyreste trenger ikke alltid å være det beste, jeg har også en sal som jeg bestilte fra Danmark, den kostet 2000 kr, og den har nå vart i 6 år, og er like hel, har ingen skader, og ser faktisk ikke særlig mye brukt ut, heller... Og de fleste som ser den tror at den har kostet minst dobbelt så mye.

Den beste salen er den som passer hesten, enten den koster 2000 eller 15 000.
Gå til toppen av siden

MP & Nehemyah Mulan

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  20:23:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ei jente jeg kjenner har den salen på hesten sin. Den er hard, og er like slitt etter 2 måneder som min er etter 10år!!!!( salen min ble kjøpt for 1000kr med alt utstyr) Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.