hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - åssen tømmer ?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 åssen tømmer ?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LivogZara

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  10:27:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...
har tenkt å kjøpe et par til tømmer, o trenger litt tips om hvordan type tømmer dere anbefaler?
er snakk om til vanlig tømmekjøring, og senere vanlig hobby kjøring...
og hvor får jeg tak i dem isåfall?

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 13/11/2005 :  15:23:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
De har tømmer på de fleste utstyrsbutikker vil jeg tro, iallfall hvis de fører utstyr for trav og kjøring. Har også tømmer på diverse nettbutikker, som hööks f.eks.
Jeg vil anbefale å kjøpe så lange som mulig, ikke travtømmer. Du har mye mer å variere med, og dersom du skal tømmekjøre på volter f.eks er det skikkelig slit å ha tømmer som er så korte at du må drive å gå mye rundt. Kjøp minst 16 meter lange (dvs at de blir 8 meter fra hestens munn til midt på).

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 13/11/2005 :  17:28:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Syns tau tømmer er ok tømmer og de trenger ikke vedlikehold i form av smøring o.l. Fins butikker som selger tau og som kan sveise på kroker og da kan du jo bestemme selv hvor lange de skal være

Travtømmer er tunge å tømmekjøre med og anbefales ikke! Eneste fordelen med travtømmer løkkene hvis du har en stri hest når du kjører

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt

Redigert av - Molly den 13/11/2005 17:30:29 Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  18:14:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Bruker vanlige webtømmer jeg
Men tror nok det blir kjøp av nye lær tømmer heller, det er hvis mye bedre sier alle

Therese
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  19:39:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Lærtømmer er absolutt det beste. Verdt å gå til innkjøp av.

De som driver særiøst med kjøring anbefaler kke tautømmer, da de får feil fasong og man får problemer med å holde dem på skikkelig vis.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  20:01:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Lærtømmer er absolutt det beste. Verdt å gå til innkjøp av.

De som driver særiøst med kjøring anbefaler kke tautømmer, da de får feil fasong og man får problemer med å holde dem på skikkelig vis.

Opprinnelig postet av Ullsokken

Helt enig. Tømmene skal være brune (rålær), altså ikke i farget lær. Svarte tømmer er farget og er mye glattere.

Tømmer av lær er det litt tyngde på, noe som er bra, man trenger bare små signaler, de er gode å holde i, og holder lenge. Anbefales!

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  20:23:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Heilt enig her om att lærtømmer er det beste. Lettere å få desse reingjort enn webtømmer. Dyrere i innkjøp men absolutt verdt det.

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  21:22:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
de selger lær tømmer til ca 1000 på skoies hvertfall....skal jo kjøpe et par oldbare tømmer med tiden...
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  21:22:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
de selger lær tømmer til ca 1000 på skoies hvertfall....skal jo kjøpe et par holdbare tømmer med tiden...
Gå til toppen av siden

Løkki

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  00:56:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLøkki  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLøkki  Svar med kopi av melding
Taumar av webb / tau blir ganske glatte å køyre med. Har webb taumar, og det er ikkje å anbefale! Lærtaumar er mykje bedre. (Sparar for tida til maratonsele, der taumar følger med, så bryr meg ikkje med å kjøpe nye)
ForumHest

Gunvor, Løkki og Skaars Benita
Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 14/11/2005 :  14:11:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hver sin smak ikke sant Men blir ikke lær tømmer glatte i regn/snø vær? Finnes jo forskjellige tau...

Skjønner jo at de som holder på profesjonelt har ordentlig utstyr som de trives med, det har vel de fleste innenfor sine respektive områder

Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt

Redigert av - Molly den 14/11/2005 14:13:05 Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  14:13:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Foretrekker lærtømmer jeg. Har pleid å bruke tau eller webbtømmer når jeg har kjørt traverene og shettisen hjemme. Men når jeg har kjørt på banen har jeg kjørt med lærtømmer, så kunne tenkt meg det her hjemme også til kjøring. Til ridning bruker jeg også lærtøyler, syns jeg får mye bedre grep om tøylen med de.
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  22:28:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Bruker i tillegg alltid hansker jeg da, så webtømmene blir ikke glatte
Therese
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 14/11/2005 :  23:05:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
tautømmer kan jo i grunn være gode de også da, gjerne hvis man lager små knuter vekselsvis på tømmene, lettere å holde da! Og rimelig! Men; når det først blir vått, tar det som regel litt tid før det tørker.. Og jeg syns det ikke er så behagelig hvis jeg glemmer hanskene en dag, og kjører en hest som ikke lar seg stoppe med annet enn tømmer..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.