hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stallplass i oslo eller kristiansand
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 stallplass i oslo eller kristiansand
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 6

jeglikerhester

Skrevet - 11/11/2005 :  21:47:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har jo selvfølgelig som alle andre hestegale lyst på en egen hest, men har ikke så alt for mange penger. Så jeg lurte på om noen kunne tenkt seg å fortelle meg litt om prisene på stallplass i Kristiansand eller Oslo, som er de byene jeg mest sannsynlig kommer til å bo i fremover.

Si litt om pris, beliggenhet, om de har bane, hvordan stallen er, turmuligheter, utslipp osv.

På forhånd takk!

eligj

Skrevet - 11/11/2005 :  22:54:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
I Oslo-området ligger prisen på alt fra 1500 til opp mot 7-8000 kroner. For staller hvor man får foring, utslipp og ridebane, ligger prisen mellom 2500-4000 kroner alt ettersom hvor i / utenfor Oslo det er. For staller med ridehus og evt andre fasiliteter, ligger prisen på alt fra 3500 og oppover. Litt utenfor Oslo østover i retning Skedsmo, Lillestrøm, ligger prisene på ca. 3500-4500. Vestover må du regne 4000-5000 i Sørkedalen og Lommedalen, og mellom 4500 og 7000 i Asker / Bærum området.

Kikk litt på annonser for "Stallpass ledig" her på hestemarked, så får du se en del konkrete priser.

Det er dessverre dyrt å ha hest i Oslo..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  23:07:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Det finnes stallplasser i Oslo til under 1000-lappen. Vet om et sted som koster 500 og et som koster 1000. Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 12/11/2005 :  11:36:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har hatt hesten min oppstalla i Kristiansand, det var dyrt. (Hvertfall i forhold til hva jeg er vant til hjemmefra). Betalte rundt 2700 kr mnd for stallleie, for, høy og utslipp. Dette var på gamle Hortemo travbane, ca 15 min utenfor Kr.sand. Det er 800m treningsbane der og ganske bra med turmuligheter. Vil alikevel ikke anbefale å stå oppstallet der, av ymse grunner....
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  16:56:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Det finnes stallplasser i Oslo til under 1000-lappen. Vet om et sted som koster 500 og et som koster 1000.

Opprinnelig postet av Formosissima

Om du skal ned i denne prisen må du vel først og fremst har litt flaks å komme over et slikt sted (disse er det ikke mange av. Jeg vet om nøyaktig 0, men har hørt om et sted med plass til to hester til 750kr). Samtidig antar jeg at dette er staller som er 100% dugnadsbasert/spleiseprosjekt. Og hvor fasititetene antagelig begrenser deg til en boks/et spilt og kanskje en luftegård. Er man heldig ligger en slik stall et steinkast unna et annet ridesenter som tilbyr det man mangler, eller man er hardbarket turrytter og ikke trenger mer.

Ønsker man å ha hesten et sted hvor morgen og midtfor fores av en fast person, og hesten tas ut og inn på dagen (vanligvis det som er minstekrav til tjenester som tilbys for en normal person i jobb). Samt at man har ridebane tilgjengelig må man regne med rundt 3000 kr for stor hest innenfor bygrensa. Litt utenfor kan du få det litt billigere. Videre stiger prisen ut fra hva slags tilbud du ønsker. Ridehus øker gjerne prisen et par tusen. Vestover er det etter min mening unødvendig dyrt. Du kan finne staller med de samme fasiliteter, til og med bedre, hvor prisen er 1000-1500kr billigere (østover iallfall). Da tenker jeg på staller med ridehus og gode treningsmuligheter med tilbud om instruksjon etc. Har ikke kjennskap til stallene sørover. Tror de ligger litt mer på plan med østkanten.

dressurblogg.no
Redigert av - spoff den 12/11/2005 16:57:55 Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  21:04:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Stedet som koster 1000 kr. er helt OK, om man kan leve med en sær eier. :-) Stedet har plass til 4 hester, har 2 store beiter og 1 roundpen. Det er 5-minutters skrittetur til ridebane. Hestene blir fôret og sluppet ut om morgenen, og mot et lite pristillegg får man tatt inn hesten og fôrt den om kvelden. Greie turforhold, og mange hester rundt omkring. Det negative er som nevt at eieren er litt sær; det er ingenting vondt i henne, men hun har litt alternative meninger, og stallen kunne hatt godt av en oppussing. Men jeg overlevde der, og hesten trivdes. Dette stedet er 20 minutters busstur fra Oslo sentrum.

Stedet til 500 kr. er riktignok primært utegang, men det er også tilgang til bokser. Stedet er utrolig flott - se bildene på VIP: Rip Romeo. Dette stedet er sentralt i Oslo, med ridebane og andre hester rett i nærheten.

Siden vet jeg om stallplasser som koster 2300 kr. pr. mnd., hvor alt er inkludert; utslipp, innslipp, fôringer, fôr, dekkenskifte, bandasjer, møkking osv. Med fasiliteter som varmt salrom, ridebane, uendelige turmuligheter - og mange hester i nærområdet.

Det er fult mulig. :-)
Gå til toppen av siden

eligj

Skrevet - 13/11/2005 :  00:08:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Man kan også ha hesten i garasjen. Det koster 0 kroner, men noe mer strevsomt for eieren.. Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 13/11/2005 :  03:01:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
eligj: Hvor kom den fra? Og dersom du kan vise meg at å ha hest i garasjen koster 0,- kr., så gjerne - det hadde jo vært fint å ha en gratis hest, forstås :-D

Dersom man mener at å ta inn sin egen hest for kvelden er for strevsomt, kanskje man ikke burde ha hest?
Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 14/11/2005 :  20:44:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tusen takk for svar! Var faktisk ikke alle som var så dyre som jeg trodde. Høres nesten ut som om man kan få billigere stallplasser i oslo enn i kristiansand.. Gå til toppen av siden

anjaelisabeth
» VIP

Skrevet - 15/11/2005 :  02:39:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Jeg leter nå etter en hest jeg skal ha oppstallet i kr.sand. Har derfor vært rundt om i hele byen for å sjekke og sammenlikne steder og priser.
Det kommer jo helt klart an på hvor du vil ha hesten. Vil du ha den nær byen, nær HIA, høy standar, ridehus, baner, turmuligheter, fôr og lufting inkludert osv, alt dette har jo noe å si.
En kan få stallplass i Kr.Sand fra alt mellom 1000 og 6000 kr/mnd alt avhengig av hva du er ute etter.

Slik er det nok overalt. En kan finne enkle staller med lav standar som selvfølgelig er billigere enn de store, flotte konkurransestallene.

Kan gjerne fortelle litt mer om enkelte staller jeg ville anbefalt deg..
Eks. vil jeg virkelig anbefale Epona ryttersenter som ligger i Sørlandsparken like øst for Kr.Sand. (www.epona-rs.no):)

Lykke til med letinga:)

Redigert av - anjaelisabeth den 15/11/2005 02:49:30 Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 15/11/2005 :  22:07:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
anjaelisabetth: hvor mye koster det å ha hest oppstallet på epona ryttersenter? (er bare nysgjerrig..)

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  00:04:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Epona har vel bare utegang 1-2 timer om dagen, om jeg ikke husker feil. Gå til toppen av siden

anjaelisabeth
» VIP

Skrevet - 16/11/2005 :  14:27:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
For privathest koster det 5000 i mnd ikl. fôr/fôring,møkking og utslipp.
(Og bruk av anlegget da)
Det er billigere hvis du har hesten i rideskole noen dager.

Er ikke sikker på hvor lenge de er ute, tror skolehestene er ute 2 timer, men jeg tror at privathestene kan stå ute lengre..
Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  14:54:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Bokseleien hos Epona koster 4500 pr. mnd. -Dersom-, legg merke til dersom, du skal ha lufting hver dag, som bare er opp til 2 timer, koster det 500 kr. pr. mnd. ekstra, og -dersom- du skal la hesten bli luftet -en- gang pr. helg, koster det ekstra nye 150 kr. pr. helg.

Kopi av melding:
Lufting:
Hesten tas ut i paddock én gang per hverdag i opptil to timer pr gang.

Kopi av melding:
økking og lufting helg:
Senterets personale møkker boksen samt tar hesten i paddock én gang
pr dag lørdag og søndag i opptil to timer

Jeg -håper- for dette ridesenterets skyld at jeg misforstår, og at det er mulig å ha hesten ute lenger dersom det er eieren som setter den ut, eller i det minste at eieren har mulighet til å sette ut hesten selv på helgene, uten å betale for dette. Hvis ikke det er tilfelle, er jeg faktisk overrasket over at de får drive stedet. o_O
Gå til toppen av siden

jeglikerhester

Skrevet - 17/11/2005 :  19:19:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Synes bare det virker dritdyrt på epona. Altså ridesenteret virker veldig moderne og fint, men jeg hadde aldri i livet hatt råd til å ha en hest der. Og jeg vil veldig gjerne at hesten min skal stå ute litt mer enn 2 timer hver dag. Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 19/11/2005 :  09:50:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvem søren er det som har råd til å betale 5000 /mnd for å holde hest??!!!! Og hovslager og dyrlege utgifter utenom!

Herregud, det kan da bare være rikmannsfolk og småjenter med rike foreldre som har hest en slik plass? Hvem kan sette av halve månedslønnen sin til hestehold? Det høres helt villt ut.

Side: av 6 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 1.61 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.