hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ridebukse!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Ridebukse!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 07/06/2003 :  00:35:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Naa skal jeg kjoope meg ny ridebukse, og da vil jeg ha noe som holder lenge, ikke sklir, og er behagelig. Prisen kan vaere opp til 1000Kr...

Jeg tenkte litt paa helskinn, men er dette vanskelig aa vaske? Hoorer at den ikke kan vaskes vanlig?? Noen som har helskinnsridebukse??

Hvilke merker/typer anbefaller dere? Hvilke typer/merker boor jeg ligge langt unna??

Braga

Norway

Skrevet - 07/06/2003 :  00:51:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg vasker helskinn bukser på 30 grader i maskin. Har ikke blitt ødelagt av det. Men det går ann å bruke et sånn spesial vaskemiddel for skinn, som gjør at skinnet holder seg mykt. Men jeg har aldri opplevd at skinnet blir ødelagt av å vaskes med vanlig vaskemiddel.
Jeg bruker Equicomfort (tror det er det merke heter), og jeg synes det er bra ridebukser, som ikke er så veldig dyre. Betalte 550 kr. for helskinnbukser. Og det synes jeg ikke er så gæli.

Braga

Redigert av Braga den 07/06/2003 23:40:42
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2003 :  00:56:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Jeg har Pikeur helskinn i bomull som jeg er veldig fornøyd med. Men den betalter jeg vel nærmere 1700kr for for noen år tilbake.

Har tidligere også hatt Eurostar både nylon og bomull. Bomullsbuksa var jeg iallfall veldig fornøyd med og hadde i mange år, inntil den rett og slett revna opp på knær og det som var (den holdt veldig lenge!). Denne lå også godt over 1000-lappen desverre. Tror jeg den gang betalte 1200kr for den, og det er nesten 10 år siden.

Helskinnsbukser er greie å vaske på finvask i vaskemaskin med ridebuksvask (bruker selv Kaval clean. Finnes flere sorter vaskemiddel. Hør i en hestebutikk hva du bør bruke). Er litt stive ved første gangs bruk, men blir raskt fine i skinnet igjen.

Ellers har jeg hatt/har jeg en drøss andre bukser. Har 2 eksemplarer av den ene helskinnsbuksa fra Hööks i bomull (Hawthorne). Vet ikke om de fremdeles har den, for jeg kjøpte den veldig billig. Mulig det kan ha vært noe utsalgstilbud. Den er grei å ha på, men litt vid nederst i beina. Ikke brukt den så mye at jeg kan avgjøre kvalitet, men er helt grei å ha på. Men Pikeurbuksa mi er fremdeles favoritt.

Har også en del uten skinn. Greie å vaske når jeg skal vaske flere ting samtidig. Og de er jo billigere.. Igjen vært heldig og fått noen råbillige på Hööks (sånn 1/2 pris av 1/2 pris tilbud og sånt;). De buksene jeg har hatt har iallfall holdt standard, men vet at andre som har kjøpt bukser fra Hööks ikke alltid har vært like fornøyde. Tror det er både og. Noen er kjempe fornøyde, mens andre ikke er.

Dårligste ridebuksa jeg har hatt er en kneskinnbukse. Husker desverre ikke merke. Men stoffet var av bomulliknende stoff med mye elastistitet. Så mye elastikk at stoffet ble slitt veldig fort. Så den holdt kort tid.. Og lengre enn dette har iallfall alle Hööksbuksene mine holdt

Har du råd til det så er det å anbefale å kjøpe Pikeur eller Eurostar. De holder veldig lenge, holder seg fine og er gode å ri i over lang tid! Hørt at noen av buksene til Mountian Horse også er bra, men har ingen erfaring selv.

--
spoff, (prøv min dressurquiz)

Redigert av spoff den 07/06/2003 00:58:20
Gå til toppen av siden

tabrathe

Norway

Skrevet - 07/06/2003 :  12:01:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Braga!
Hvor har du kjøpt den buksa hen da? Det var veldig billig.

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 07/06/2003 :  17:52:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Har en eurostar (tror det heter det) bukse i helskinn, kjempe deilig å ri i. Den kosta vell rundt 700kr eller no'. Vasker buksa med kaval-clean og skinnet blir mykt og fint :o) Noen hel-skinn bukser jeg har hatt før har blitt vasket uten kaval-clean, men med vanlig vaskemiddel og de ble harde og vonde å ri i.

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2003 :  18:29:07  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Kan nevnes at nylonbukser ofte er billigere enn bomull og cord fx. Men selv liker jeg bomull og cord mye bedre enn nylon.

Hadde tidligere en cordbukse med helskinn som jeg bestilt sydd etter mål på Oslo Horse Show fra et firma som kalte deg Lilly Modell. Den buksa var veldig ok (bortsett fra at jeg vokste fra den) og ikke så dyr. Noen som vet om Lilly Modell eksisterer fremdeles? De søy også leggchaps og chaps etter mål. Veldig praktisk.. Kunne velge farger og alt. Fikk dem til å sy cordbukse med skikkelige lommer og liv som jeg hadde på Eurostarbuksa mi (fordi jeg ønsket det). I tillegg til at den ble passe lang. Sliter av og til med at buksene kan bli litt upassende i leggen i forhold til resten. Både for vide, for trange, for lange eller for korte..

Ellers kostet faktisk helskinnsbuksa jeg kjøpte på Hööks 375kr, og det var bomull (men foreløpig bare brukt denne et par ganger så vet ikke hvordan kvaliteten på denne er. Men de Hööksbuksene jeg har uten skinn har goldt lenge). Men som sagt.. 1/2 pris av 1/2 pris eller noe.. Var nok litt heldig der. Men å snoke på Hööks den perioden hvor de går over til ny katalog er ikke dumt. Veldig mange bra tilbud Har selv gått litt amokk på ridebukseinnkjøp der..

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

Braga

Norway

Skrevet - 07/06/2003 :  18:29:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har kjøpt buksa på Bole. Hvis du har hørt om det. Jeg synes det er mye billig og bra utstyr der til både hest og rytter.

Braga
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 07/06/2003 :  18:45:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Har fortsatt en Euro Star som jeg fikk for ca 13 år siden. Den har ikke vært så hardt brukt alle årene da. Den er fortsatt hel, og skinnet er fortsatt mykt.

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 08/06/2003 :  00:35:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også en euro-star helskinnsbukse som jeg kjøpte for over 10 år siden. Buksa er like fin, bortsett fra litt slitasje på et kne. Skinnet er både mykt og smidig, til tross for noen hundre (tusen?) maskinvask.
Men den kosta jo 1600 kroner for ti år siden og da, og god kvalitet synes jeg er å forvente til den prisen.

Jeg har en Pikeur-bukse som er enda eldre, den er også fortsatt helt fin, men den er litt trang, så den har vel ikke akkurat vært veldig hyppig brukt.

Men jeg har også mange gamle billig-ridebukser (vet ikke hvilket merke) som fortsatt er i helt god stand, til tross for flittig bruk, så det har vel mye med behandling å gjøre. (Jeg behandler stort sett alle klærne mine veldig 'pent')

Også har jeg mange ridebukser som enten blir helt stive i skinnet etter første vask, eller som spjærer her og der etter noen få gangers bruk - til tross for riktig str. Tror dette er det samme merket (men som jeg ikke vet hva heter, da det ikke står på buksa, og jeg har ikke akkurat tatt vare på pris/merkelappen heller..) som de billig-buksene som har holdt år etter år uten en skramme, så kvaliteten er muligens noe varierende også innen samme merke.

Hvis jeg skal anbefale et merke, så må det vel bli euro-star, men det er vel mye smak og behag..

--------

- frik -
Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 08/06/2003 :  12:25:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Jeg synes også Euro-star er et helt topp merke. Jeg kjøpte en bomullsridebukse av det merket for mange år siden, og den brukte jeg flittig helt til i fjor, da den revnet bak, og over knærne. Absolutt toppkvalitet, og utrolig behagelig å ha på seg. De buksene koster jo litt da, men man får vel hva man betaler for. Nå har jeg tre euro-star bukser, pluss noen bukser av andre merker, men det er absolutt euro-star buksene som blir mest brukt. Jeg har også en euro-star med helskinn, og skinnet holder seg helt fint selv om det blir vasket vanlig i maskin!

Gå til toppen av siden

Ida KR

» VIP

Skrevet - 08/06/2003 :  14:41:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Jeg har også en euro-star med helskinn, og skinnet holder seg helt fint selv om det blir vasket vanlig i maskin!

Ja, det er akkurat det som er så flott med dem! Personlig så synes jeg det skal være unødvendig å ha spesialvaskemidler til ridebuksene, og det slipper du med euro-star.

--------

- frik -
Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 09/06/2003 :  12:22:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg har også Eurostar bukse. En helskinn, cord bukse.
Den holder og er rett og slett kjempegod å ha på Min kostet ca 1000 kr!! (i fjor)

Før det har jeg hatt en sånn helt vanlig Catago buks som har holdt i ti år nå, men den begynner å ha litt dårlig med stretch igjen!! (den er skikkelig fin når den er nyvaska da ) den kosta også ca 1000 kr dengang!!!

Akkurat i ridebukser bruker det å være verdt pengene å betale litt, stort sett betaler du for kvaliteten!!

Guro

Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2003 :  07:47:34  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg har hatt Eurostar, Catago, Harry Hall, Roper Collection og en ridebukse som jeg ikke vet merket på, men modellen heter Jacey. Personlig syns jeg at Harry Hall sin var best, da jeg hadde den i 5 år, etter at min mor hadde hatt den i 15!!! Den så veldig fin ut og alt, det var bare jeg som greide å ødelegge glidelåsen på den:) Siden alle andre har skrevet om EuroStar og Catago, får vel jeg fortelle om de jeg har nå: Jaceybuksen tror jeg ikke er noe å satse på, betalte et par hundrelapper på tilbud. Kneforsterkningene begynte å gå opp i sømmene etter en dag, men buksen er ekstremt god å ha på=) Roper Collectionbuksen er også supergod, og har nå holdt i 5 år. Den er eksremt mye strech i:) Men min favoritt er absolutt Harry Hall, den skal jeg virkelig ha en ny av altså...

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

mizz_horzegirl

Skrevet - 13/06/2003 :  22:08:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en EquiComfort(eller noe sånt) som jeg var veldi fornøyd med, men den er for liten... ellers har jeg noen catago som oxo er veldig gode, men de er litt vide rundt livet til meg da... men nummer en er en Pikeur") Klar favoritt")

Mizz_Horzegirl

Gå til toppen av siden

Mezzy

Skrevet - 14/06/2003 :  21:10:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMezzy  Svar med kopi av melding
Jeg har kun en ridebukse, og den passer jeg ikke lenger... Kun vært brukt et par ganger. Kjøpte den hos Hööks for ca. 3 år siden...
Har problemer med å finne klær som passer, og da særlig rideklær.

- Mezzy -
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 19/06/2003 :  15:50:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en helskinns-ridebukse..
Vasker den på 30 grader!!
Anbefaler helskinn.. Sitter sykt godt i salen!!

Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.