hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Blir helt oppgitt jeg...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest på for
 Blir helt oppgitt jeg...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

tebj0

Skrevet - 10/11/2005 :  14:07:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har lagt inn flere annonser om at jeg ønsker hest på for med mulighet for kjøp, og det står også greit beskrevet hvordan hest jeg ønsker, alder, høyde osv. Allikevel så får jeg mange henvendelser fra mennesker som skal sette bort selskapshester, problemhester, hester med skader/sykdomer ol.. Er jeg litt for optimistisk viss jeg tror at jeg kan finne meg en bra hest på for?
Redigert av - tebj0 den 10/11/2005 15:12:54

Lene.

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  14:30:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei...du er ikke for optimistisk :)
Men slikt tar tid...og for noen lengre tid enn andre! Og dess flere krav man har,dess lengre tid kan det også ta å finne den rette...
Selv har jeg lenge vært på jakt etter hestepasser til min hest,etter at min gamle,"perfekte" ikke lengre hadde tid...og har lett i snart 7 mnd,prøvd flere...men ingen som kom overens med hesten og som jeg følte jeg kunne stole på ang erfaring/håndlag med hesten... Hun som er her nå,er jeg kjempe-fornøyd med! Og hun kom på min dør,og spurte selv... ;)

Ang dem som ringer deg med x-antall andre hester enn det du har beskrevet i din annonse,vil jeg gjerne sette under den kategorien du snakker om...*s*..."litt for optimistiske"

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 10/11/2005 :  18:21:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Enkelte er svært useriøse... Jeg har vært borti det samme selv når jeg leta etter hest å ha på fôr. Det som kan være en idé er å ta seg en tur til et senter som driver om sommeren, men som setter bort alle om vinteren. Da kan du prøve flere før du bestemmer deg, og det er ofte noen hester de vil selge også som kanskje ikke passer til deres bruk.
Jeg fant alltid en eller annen som var sånn som hester skal være: ålreite dyr. Ha tålmodighet og let litt i annonnsene om hester som settes bort, ikke sitt å vent på at den perfekte hesten skal dukke opp rett utafor døra di.. De gode hestene har somregel seriøse og flinke eiere som vurderer mange fôrryttere før de bestemmer seg, og da gjelder det å være litt på hugget selv også. Ring, send mailer, mas litt, dra og se på hesten, gjerne flere ganger. Det måtte jeg sist jeg skulle ha hest, og vips, så fant jeg Wandajenta mi som jeg hadde i et og et halvt år.. Vi kom så godt overens at eieren spurte om jeg ville ha henne tilslutt, så sånn kan det gå!

Gå til toppen av siden

HurricaneGirl

Skrevet - 11/11/2005 :  17:09:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, noen er useriøse. Om det står klart og tydelig hva du er på jakt etter, skal det ikke komme slike tilbakemeldinger! Men det er noen som skriver om sin hest til deg, slik at du skal få se om den passer til deg! Det kan vere at de er ``desperate`` etter å få satt bort hesten sin og vil gi deg en mulighet til å vurdere den hesten de har:)

Lykke til:D
Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 21/11/2005 :  16:30:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har erfart at det beste når man kikker etter hest på for eller skal kjøpe er å selv kikke på annonser, det vil si ikke sette ut annonse selv.

Jeg orket ikke at folk ringte meg opp og ned med hester jeg ikke var interessert i.

De som skal selge eller sette ut hest, som er seriøse, legger ut en annonse selv.

Man kan jo risikere å gå glipp av DEN hesten på denne måten kanskje. Men jeg personlig mener det er flere hester der ute for hver enkelt, ikke nødvendigvis bare en.

Når jeg selv har solgt hest og satt ut på for, har jeg satt ut annonse og folk har svart på den. Jeg kikker også etter de som ønsker en slik hest jeg har å tilby, men er da selvfølgelig realistisk og prøver ikke prakke på noen en hest som ikke passer til det de skal bruke hest til. Har sagt nei til kjøpere mange ganger fordi jeg var den eneste som så at hesten ikke passet dem! Det er ganske urovekkende....

Lykke til med leitingen!
Gå til toppen av siden

tebj0

Skrevet - 22/11/2005 :  11:46:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takker for svar... Har lett gjennom alt som er av annonser, men ikke funnet noe som har vært så veldig interesant ennå. Har en hoppe og en vallak på hånd nå, men problemet er jo selvsagt at dei står i andre enden av norge Så jeg har liksom ikke mulighet til å reise å se på dem.... Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.