hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Høy hals på dekkenet??
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Høy hals på dekkenet??
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  15:28:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har vurdert å kjøpe nytt regndekken til hesten min nå som går litt opp på halsen. Hva synes dere om disse dekkene, er de bra? Eller er det best å bruke de "vanlige" dekknene... Har på følelsen at dekkenet ligger best når det er litt høy hals på de, gjør de det??

Hva anbefaler dere meg å kjøpe og har dere noen tips til dekkener som har høy hals til en normal pris?

Håper dere skjønner hvordan dekkentyper jeg sikter til ;)

~*~ Lill ~*~

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 09/11/2005 :  17:49:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Jeg synes dekken med høy hals ligger bedre, da du ikke får så stort trykk på et og samme sted på manken. De hindrer også at vann renner inn i halsåpninga sånn at dekkenet blir vått på innsida og hesten våt på skuldrene. Kjempeteit når det kommer inn vann, også blir både hest, regndekken og evt stalldekken under vått.. Hurra for høy hals!

Merker og sånn vet jeg ikke helt, ganske lenge siden jeg sist kjøpte dekken, men jeg synes iallfall Heimer, Bucas og Rambo har gode dekken. Hvor vidt de har dekken med høy hals vet jeg ikke.

Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 09/11/2005 :  21:06:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg syns det virker som flere og flere leverer dekken med halvhøy hals (antar det er det vi prater om?). Både de i økonomiklasse og de i litt mer eksklusiv prisklasse :)
Hva slags hest er det du har da? Jeg har inntrykk av at dette kan ha en del å si i forhold til hvilke dekken man kjøper. Mye fordi det ofte har litt å si hva slags brystkasse hesten har :)

Ellers er jeg enig med Anniken, det kan virke som at disse dekkenene ikke trykker like mye på manken. Og dermed får man kanskje mindre gnag på manken (men man får sikkert like mye gnag i fronten osv.)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  21:13:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Ellers er jeg enig med Anniken, det kan virke som at disse dekkenene ikke trykker like mye på manken. Og dermed får man kanskje mindre gnag på manken (men man får sikkert like mye gnag i fronten osv.)

Opprinnelig postet av Guro

også enig med anniken. på hesten min blir det også mindre gnag i fronten.
med det gamle "vanlige" dekkenet har hun hatt antydning til slitt pels foran, det har hun ikke med dekken med høy hals. trenger derfor ikke bruke bogbeskytter når jeg bruker den type dekken.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  15:55:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Guro: ja, det er sånne dekken jeg tenker på...
Har ei kaldblodshoppe... se bilde av henne på VIPen

Er det jeg synes det virker som også, at det trykker mindre på manken.

Men hvordan dekken anbefaler dere da? Har i hvertfall ikke råd til et for over tusen kroner...

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  16:39:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lillestrøm Hest og Hund har et fint fint dekken med halvhøy hals til 800 kr. 300 gram fylling og en nydelig gråfarge. Lengden er grei, men halsen er litt smal og lengden på mve og beinreimene er ganske kort, men om du ikke har en så alt for kraftig hest så går det bra (Jeg har en kraftig kaldblods, og alt er ytterst). Fikk det i går, så jeg vet ikke helt holdbarheten på det enda, men det virket kraftig og fint.

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  19:44:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Foretrekker halvhøy hals, men "vanlig" fungerer også veldig godt for meg. Har aldri satt noe særlig pris på de dekkenene med helhals.
Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  21:16:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvorfor ikke Ullsokken?

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Alerta

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  21:40:12  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAlerta  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAlerta  Svar med kopi av melding
Jeg syns også dekken med halvhøy hals er best,for da renner det ikke regn og evt.snø på skuldrene til hesten....Gnager heller ikke så mye..Så jg er nok enig i d Anniken sier

Side by side,or far apart,you'll always be inside my heart
Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  21:49:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hvorfor ikke Ullsokken?

Opprinnelig postet av kristy

Rett og slett fordi jeg ikke har hatt treng for det, selv om hesten har vært barbert. O' gode, milde, regnfulle Vestlandsvintrer..

Jeg er kanskje også litt kresen. ESTETISK så ser det jo ikke ut heller

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 10/11/2005 :  22:01:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg bruker dekken med hel hals opp til ørene på regnfulle dager, og dekken med halv hals på fine dager.
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  08:13:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Jeg liker også dekken med halvhøy hals, siden disse ikke gnager på manken (er superfornøyd med mitt Bucas Alltex 2000 dekken):)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Eikdokka

Norway

Skrevet - 11/11/2005 :  16:58:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEikdokka  Svar med kopi av melding
Jeg liker best vanlige dekken, siden Eikdokka er så kraftig i bogen blir det for lite hvis man skal ha halvhøy hals. Samme med hel hals, er ikke i nærheten av å få en hals i L rundt henne..

Men halvhøy hals er nok utrolig praktisk hvis det passer!

Therese
Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 11/11/2005 :  17:59:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Må bare legge inn litt kritikk av halvhøy hals også:
Har du fjording med ståman kan dekkenet ødelegge "sveisen".. Ei venninne av meg hadde dekken med halvhøy hals til fjordingen sin, og etter en dag i litt vått vær med det dekkenet så så han rett og slett ikke ut på håret, det var trykka helt flatt..

Gå til toppen av siden

lillings

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  10:35:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har funnet to dekken som jeg har likt til en fin pris.

Det ene er det her: http://www.skoies.no/html_plain_items?items_id=520657&&update_basket=1

Det andre er det her: http://www.skoies.no/html_plain_items?items_id=281112&&update_basket=1

Har noen av dere erfaring med noen av dissse dekkene?? ser de greie ut?? (passform og sånn)

~*~ Lill ~*~ Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 12/11/2005 :  10:59:19  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har ikke noen av de selv, men det første er det visst elendig holdbarhet på.

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.3 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.