hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvitost eller gulost?! Hm...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - SnikkSnakk
 Mellom himmel og jord
 Hvitost eller gulost?! Hm...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 4

batta

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  23:55:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det heter gulost på mi dialekt, og osten er jo gul, så det stemmer jo.

Brunost er ikke noe godt, samme om det er geit i den eller ikke. For det første smaker den rart, og for det andre så setter den seg fast i tenner, gane, kjeve, og det som verre er.
Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  23:58:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hehe... Da er jeg visst også blitt lurt... Hm... Men hva er forskjellen på geitost å brunost? Stakkars geit sier nå jeg...

Glad Jeg fant deg Daytona!

Opprinnelig postet av Andrea & Daytona

Trur ikkje eg skal begi meg ut på forklare forskjellen før eg har fått ekspert hjelp (les pappa)

Men kan i allefall sei att smaken er vidt forskjellig. Eg klarer ikkje brun geitost. fyysj

Kvifor stakkars geit???

Gå til toppen av siden

Lucinda:

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  00:08:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLucinda:  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Hvorfor er det bilde av geiter utenpå brunost pakkene til tine da ?

Opprinnelig postet av Kristine og Rosita

Kva slags type brunost snakker du om da. Eg har fløtemysost fra tine her og den er det berre kyr på i allefall. Men muleg den mørkaste brunosten ?? Eg skal ikkje påstå att det ikkje er geitemelk i brunosten, men eg kan påstå hardnakka att brunost og geitost ikkje er det samme. Men den brune geitosten er ein type brunost.

Sjå osteprodukt frå Tine

Skal nok ha meg ein osteprat med pappa som har gått i lære i ostelaging i "geitebygda" Underdalen

Gå til toppen av siden

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  09:00:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Jeg sier også gulost
Å er enig med visse andre her, brunost smaker æsj
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  14:36:07  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Kvitost hester det
Brunost godt..

Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/11/2005 :  15:17:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ganklæbb er å for blir godt!

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  18:44:06  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Haha... Brunost (UTEN tilsatte geiter er godt)!
Men ikke sånn mørkebruk ost! Det snaker sneipkylling og som verre er!

Jeg synes synd på geita som bli innblandet i dette tullet... Hihi...

Geiter er spessielle dyr...

Glad jeg fant deg Daytona!

Smil til verden og verden gapskratter tilbake!

o.O Lev livet i dag, i morgen kan det være for sent! O.o
Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  18:51:04  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Jeg sier brunost og geitost om hverandre, og det er sånn vanlig G35 lissom :) Visste ikke at det var noe som het geitost og noe som hest brunost...at det var forskjell på dem lissom!
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  21:28:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
å hjelp..nå ble det litt mye oster her ja! Hehe.. Men, jeg sier gulost ihvertfall;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  22:03:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
Jepp... Mye ost! Ost er egentlig ganske godt... Men hva kan osen brukes til egentlig?! Fpruten pålegg?!?!

DET er et godt spørsmål det!

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 09/11/2005 :  22:25:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Fjellbrød med et tykt lag med smør å ost, med litt carry krydder på toppen er himmelsk

Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  22:41:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Aldri hørt om geitost..:S Helt sant..

- Redigert pga av en skrivefeil...:P

Redigert av - *littledevil den 09/11/2005 22:42:29 Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 09/11/2005 :  22:42:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ost har man jo på toppen av masse matretter (pizza, gratenger, fløtegratinerte poteter osv).

Jeg sier gulost, mamma sier kvitost. Tror det har noe med dialekt, som flere her har vært inne på.

Men jeg tror gul er "riktig", for tenk på ordtaket "Månen er en gul ost". Det er da ingen som sier "Månen er en hvit ost", eller?
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  14:40:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Jeg sier også gulost. Tror de fleste her i Oslo- traktene sier gulost.
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Andrea & Daytona

» VIP

Norway

Skrevet - 10/11/2005 :  16:36:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAndrea & Daytona  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAndrea & Daytona  Svar med kopi av melding
HVA?!?! Er månen GUL!? *Lurt igjen* Uhu...
Og jeg som trodde månen var hvit... eller av sølv... hvor ellers får vi sølvskjeer fra?! enn fra månen! =P

Gå til toppen av siden
Side: av 4 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.47 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.