hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Allergi?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Allergi?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Magette

Norway

Skrevet - 05/06/2003 :  17:47:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
For en god uke siden (da sola stod høyt på himmelen og varmte) la jeg merke til at hesten min var veldig tung i pusten, nøys sånn av og til og hadde snue. Ellers var den helt normal. Dagen etter var det overskyet. Hesten hadde ikke snue, ikke nøys den og pusten var normal. På hver dag sola har vært intens, så har hesten hatt disse reaksjonene. Jeg har hørt at pollen er verst når det er sol og varme.

Det jeg lurer på:
Kan hesten ha pollenallergi?
Hva gjør en med allergiske hester?
Noen som har erfaringer med allergiske hester?

Mi

» VIP

Skrevet - 21/06/2003 :  16:35:13  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!
Jeg syns du bør snakke med en veterinær sånn for sikkerhets skyld. Men tror ikke hesten din har fått allergi, kansje bare en allergisk reaksjon?!?
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 21/06/2003 :  20:16:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hmm...
Hørtes litt merkelig ut dah!
Har ikke noe erfaring me det jeg.
Men ta kontakt med en dyrlege el.,og hør hva dem har å si om d..
Kansje d bare var et eller annet den ene gangen eller noe sånt...
Må du nesten finne ut av selv!!! Men jeg tror jeg ville ringt til en veterinær og spurt ut dem ang. det!

Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 22/06/2003 :  01:44:32  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
Mennesker og andre dyr kan jo utvikle allergi, så hvorfor ikke hest også? Vi fungerer jo tross alt ikke SÅ forskjellig.

Gå til toppen av siden

Stall-Vinga

» VIP

Skrevet - 28/06/2003 :  15:06:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten til en venninne har pollen allergi. Det har blit bekreftet av dyrlegen. Hesten reagerer med at den blir hoven og full av puss i øynene. Han går ute om sommeren hele døgnet, men eieren må jevnlig dryppe øynene hans med et middel fra dyrlegen. Kan tenke meg at hester kan reagere forskjellig på pollen slik som mennesker. Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 14/07/2003 :  19:13:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
en av hestene som sto på elevstallen på skolen min hadde solallergi. den kunne ikke stå ute når sola var på sitt værste, i så fall måtte den ha på seg fluehette og dekken som dekka hele hesten.. det kan være no å tenke på?

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.17 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.