hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Egenerklæring
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Egenerklæring
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Island_s_hest

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  20:32:18  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideIsland_s_hest  Svar med kopi av melding
Skjønr ikke noe jeg!!
På stevner skal man vise egenerklæring, ikke sant??
Jeg har sett på to forskjellige egenerkæringsskjemaer, på det ene må man ha stempel fra vetrinær & slike greier, link: Islandshest.no ,, egerklæring!!
Mens et annet skjema jeg så for en stund siden er bare sånt man selv underskriver på & man trenger ikke vetrinær..
Hvis det da har seg sånn at man må vise det første skjema, må man da ha en vetrinær skjekk, eller ber man bare vetrinæren underskrive uten noen grundigere skjekk!!!????? Hjjjjeeeellllp

Ri Islandshest, det gjør livet til en fest!

maane

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  20:52:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vet ikke om reglene har endret seg, men tidligere var det slik at man viste frem vaksinasjonskort og enten skrev under på en egenerklæring, eller viste veterinærattest. Tror ikke man trenger veterinærerklæring med mindre det har vært sykdom på stallen eller lignende.

Er det forresten noen som kan reglene ang. vaksinasjon og stevner? Er det slik at hesten må være vaksinert to ganger i året? Hvis det er tilfelle, hva gjør man da om hesten er vaksinert én gang i året og man vil starte den? Må man begynne med hele grunnvaksina på nytt, eller holder det å ta med en veterinærattest på at hesten er frisk? Synes jeg leste dette om at islandshester må være vaksinert to ganger i året for å kunne starte, men finne det ikke noe sted på nettet.
Gå til toppen av siden

Rosita!

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  21:10:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRosita!  Svar med kopi av melding
Det egenerklæringsskjemaet fra islandshest.no er den jeg bruker.
Å der fyller du bare ut informasjonen oppers selv,og helt nede der det står stempel fra vetrinær osv er bare viss du skal ha en vetrinær attest,å det trenger du ikke så lenge du selv vet at hesten er frisk og at det ikke har vært noen sykdommer på stallen den siste tiden...

Jeg har oxo hørt at man må vaksinere 2 ganger i året nå for å vær med på stevner...Di hadde ikke begynnt med det denne sesongen hvertfall.Men vet ikke når di vil begynne med det.Burde vært litt mer informasjon der.

Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  19:35:21  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
i 2006 må du begynne å vaksinere 2 ganger i året, hver 6 måned. Hvis ikke du gjør dette klan du ikke delta på stevner...
Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 30/11/2005 :  17:45:59  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det holder å vaksinere en gang i året, med mindre du skal være med i internasjonale stevner. Det sa ihvertfall min dyrlege til meg da jeg spurte... Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 01/12/2005 :  12:57:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Det står hvertfall på islandshest.no
og i islandshestforum at man må vaksinere 2 ganger i året hvis du skal ri stevner..

Fengur

Skrevet - 02/12/2005 :  14:13:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
I fra 2006 må hesten revaksineres 2 ganger pr år om du skal starte stevner arrangert i Norsk Islandshestforenings regi. Dvs alle stevner som lokallag arrangerer. Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 02/12/2005 :  17:55:40  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Det var det jeg prøvde meg på å si:D

Sambalabamba

» VIP

Norway

Skrevet - 07/12/2005 :  01:20:04  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSambalabamba  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSambalabamba  Svar med kopi av melding
Gjelder det på den måten at hesten må være vaksinert 2 ganger i året innen begynnelsen av 2006. Altså at man må ha vaksinert siste halvdel av 05 og tidlig i januar 06?
Eller er det sånn at første halvdel av 06 holder det om hesten er vaksinert tidligere i 2006. Og da tidlig i 2005. Altså at det er et år siden sist vaksinasjon. Og at man igjen vaksinerer etter 6 mnd for å kunne være med på stevner siste halvdelen av 2006?

Litt rart spørsmål som jeg håper dere forsto. Jeg en nemlig ikke helt inne i stevner og sånt ennå, men tenkt å starte litt i år. =)
Gå til toppen av siden

Fengur

Skrevet - 07/12/2005 :  12:39:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Når du starter stevner i 2006 så skal det ikke ha gått mer enn 6 mnd siden siste vaksinasjon. Starter du i januar 06 så skal hesten være vaksinert seinere enn juni 05. Starter du i juni 06 skal hesten være vaksinert ikke seinere enn i januar 06. Håper du forstår hva jeg mener:) Gå til toppen av siden

maane

Norway

Skrevet - 20/12/2005 :  18:59:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
I siste Islandshesten står dette:

"Norsk Islandshestforening opplyser om at hester som kun skal delta i lokale eller nasjonale stevner, ikke må ha vaksine hver sjette måned. For hester som skal delta i internasjonale stevner gjelder imidlertid reglene om vaksine hver sjette måned."

Så med mindre Nordisk eller VM er i sikte er det ikke så mye forskjell fra oss som ikke har de største ambisjoner.
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.