hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Rulle kanter har det noe for seg?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 Rulle kanter har det noe for seg?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  23:48:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Den ene hoppa vår har begynt å rulle seg fast i det siste.

nå har hun skadet hodet på den ene siden, og sliter litt med å spise om dagen stakkar...

Rulle kanter, hjelper det virkelig mot at hestene ikke ruller seg fast? før vet jeg man lagde sånne for å forhindre kulde i boksene til hestene.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  00:08:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Ei på stallen bruker rullekanter konsekvent. Hoppa hennes er 17 år, stiv som en stokk, og er hun sliten nok ruller hun seg fast. Det har skjedd to ganger at hun har rulla seg fast til tross for kantene, men det er jo endel ganger hun ikke har rulla seg fast. Så veit ikke helt hvor nyttige de kantene er jeg.

Ikke mye svar men, erfaringen min iallefall.
Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 07/11/2005 :  00:47:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Hva er rullekanter?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  10:21:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hva er rullekanter?

Opprinnelig postet av lino

Rullekanter er når man legger flis opp etter veggene på boksen slik at hestene lettere skal komme seg løs om de ruller seg fast...

Da jeg var liten brukte vi samme kantene for å holde kulda borte fra boksene...

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  12:32:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rullekanter er det jeg kaller "vegger", og de er funksjonelle.
Brukte det på en stall jeg jobbet i over to år, hendte kun èn gang at en hoppe rullet seg fast og det var i en boks som det ikke var ordnet vegger i ennå. Eneste aberet med vegger er at man bruker endel mer flis og det blir tyngre å møkke de dagene man skal vende flisen i veggene. Men vil absolutt anbefale det til en hest som har tendens til å rulle seg fast.

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

lino

» VIP

Skrevet - 07/11/2005 :  12:35:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidelino  Svar med kopi av melding
Har aldri hørt om det før, eller hester som ruller seg fast heller. Hvordan ruller de seg fast da? Jeg mener, hva setter seg fast? At den kommer for nærme kanten og det blir for trangt eller?
Liz & Sharmona

http://www.hest.no/blogg/?bid=110
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  13:26:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
En hest på ridesenteret der jeg red før rullet seg fast. Han stod da i en boks han ikke kjente. Hna la seg ned, og rullet, men kom for nærme veggen (eller noe sånt) og kom seg ikke opp igjen. Så da lå han der på ryggen. Jeg og noen venniner så det, og gikke med en gang til eieren. Vet ikke helt hvordan de fikk han opp igjen, men de klarte det i allefall. Hesten var også skadet på det tidspunktet.
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  17:40:15  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Hesten kommer for nærme veggen ja, og da klarer den ikke å få spenntak så den kommer seg løs igjen...

Vanlige metoder for å få hester som har rullet seg fast løs igjen er å ta tau rundt beina og få dratt de over på siden.

*~Susanne~*

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.