hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Ditt første stevne
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Konkurranseridning/stevner
 Ditt første stevne
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

ShyBoy

Skrevet - 06/11/2005 :  19:52:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvordan gikk ditt første stevne? Kan dere som gidder og vil, fortelle meg hva dere gjorde fra dere kom til stevneplassen og til dere dro hjem? Er usikker på hva jeg skal gjøre. Noen anbefalinger å komme med? Noen som har en "huskeliste"? F.eks transporsbeskyttere, hodelag, ridebukse ++?
http://www.mmdreamteam.piczo.com

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/11/2005 :  20:15:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er maaaangen år siden det! Mitt beste råd er rett og slett og slappe av! Ingen vits i å stresse, da er du garantert at noe går galt! Si til deg selv at dette er kun en trening, og går noe galt eller du glemmer noe, soo what....

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  21:54:58  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hehe, mit første stevne gikk bra det
Red LC:1 og starta 60 sprang. Hesten jeg red var rutinert og visste hva han skulle, og loste meg trygt gjennom programmet. Vi fikk en fin 4. plass i dressuren, men ble ikke plassert i sprang, da jeg red altfor sakte i omhoppningen. Hesten var super og jeg var veldig fornøyd.

Mitt beste råd er det samme som Torhild sitt, slapp av og nyt dagen. Går ikke alt som du vil så byr flere sjangser seg senere. Gjør ditt beste og vær stolt over det

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  22:10:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Hehe, mitt første stevne var ponnicup for maaaaange år siden, tror jeg var 11-12 år, startet 80cm, men hesten ville ikke over et eneste hinder;) Men, som de andre sier, slapp av og ha det gøy:)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  08:17:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har ikke vært på andre stevner enn på ridesenteret der jeg red før jeg, da startet jeg stil og sits skritt og trav. jeg var sikkelig nervøs, men gøy var det. Så som alle de andre sier slapp av og ha det gøy.!
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Olithyon

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  09:44:48  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseOlithyon  Svar med kopi av melding
MItt første ridestevne var vel på rideskolen jeg red på i Oslo da jeg var ca 10 år. Startet LD med en fjording. Fikk faktisk 2. plass, og husker jeg var ganske stolt;)
Enig med de andre her; det gjelder å ta det helt med ro, slappe av og ikke tenke på resultatene. Ta det som en trening. Det er vel ingen her ennå som har svart på hva slags utstyr du bør ha med og hva du må huske på. Hovedsakelig er det lurt å gjøre det meste klart dagen før.
Stell av utstyr og hest (inkl fletting) bør gjøres dagen før. Legg frem det du skal ha med deg, også dine klær. Da blir det mindre å huske på på stevnedagen=) Det er også kjekt å ha med seg en venninne eller noe, som kan holde hesten mens du går bane e.l, samt hjelpe til med forberedelsene. Lykke til!

Mvh Christine
Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  10:29:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne var med skole hest, så da var det ikke så mye annet enn meg selv og rideutstyret mitt å huske på.
Det var en stevne helg og jeg hadde meldt meg på i 3 klasser. Dressur LD:1, Stil og sits og gymkhana.
Red New Forest ponnien Prins i alle tre klassene. En gammel sær og treg ponni.

I dressuren kom jeg på 1. plass *Veldig stolt*!! Stil og sitsen var slik at ale fikk diplomer og i gynkhanaen tror jeg at jeg kom på siste, ikke sikker men det gikk iallefall veldig dårlig.

Som de andre her også skriver:
Beste man kan gjøre på sitt første stevne (og alle andre stevner også) er å prøve å stresse ned så godt man kan. Møt alltid opp i god tid så du slipper å stresse. Og ikke tenk på resultatene, ta det som en trening.

Jeg merker selv at om det er lenge siden jeg har startet på stevner så kommer nervene og ting går ikke så bra som jeg hadde håpet.

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  12:52:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
Husker ikke helt 1 gangen jeg, men husker jeg skulle starte LB frste gang, på en fullblods på nes, tror jeg var 12 år. Jeg sto på stallgangen og fletta, med hingsten Balathon i naboboksen, så det var ikke lett. Hoppa ville ikke stå rolig i det hele tatt, til slutt ga jeg henne en klask på halsen og hun skvatt så gnistene sto i stallgangen der. Ble ikke noen fletter nei. Iallefall kom jeg meg ut på oppvarmingsbanen, jeg leide inn og skulle sette meg opp da en tilskuer spør "skal du ri uten stigbøyler du?" Jeg hadde glemt å sette dem på Vi kom oss igjennom programmet og ble en 6 plass, etter mye rot og tull. Tror det skal være ltit sånn i førsten :)

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  15:07:51  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne var LC:1 dressur, og jeg startet med en ponni som Katie. Det gikk ypperlig og hun ledet meg fint gjennom programmet. Red inn til en 3.-plass ;-) Startet CR rett etterpå, noe som gikk like fint. Var 10 år da. Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 16/11/2005 :  21:07:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Mitt første dressur stevne gikk bra,deltok i LC.1 stor koste meg på banen, det første sprang stevnet mitt var 40 cm, fikk clear round! *stolt* enig med de andre at du ikke skal bry deg om resultatene bare at du er med i konkuransen og har det gøy! jeg tror jeg var 8-9 år da=)
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden

ToneK

» VIP

Skrevet - 17/11/2005 :  09:26:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det begynner å bli noen år siden nå ja.. Var på rideklubbens bane, og dressur. Tror det var distriksstevne. Rei en kladblodstraver med navn Sjurvana. Det var før LD's tid, så vi red LC:1 der galoppen var bytta ut med trav. Var kjempenervøs og hesten løp igjennom i programmet i superfart og med hodet i været. Men vi kom oss nå igjennom og havna til slutt på 4. Kan jo nevnes at det bare var 5 med da Fikk rosett og greier Kjempestolt husker jeg
Hadde med meg hesteeieren, så hun ordnet alt, ingen huskeliste her nei. Men nå har jeg alltid en "sjekkliste" for å huske alt.
Klem fra Tone
Gå til toppen av siden

ingahelene

» VIP

Norway

Skrevet - 17/11/2005 :  17:26:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseingahelene  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne var sprang, 60 cm. Startet hjemme da, så det var ikke noe fare for å glemme noe..
Jeg var gaanske nervøs på forhånd, men med en gang vi begynte å hoppe storkoste jeg meg
Det var direkte omhopping.
Hesten sprang utfor et hinder, men pga at jeg ikke krysset mitt eget spor fikk jeg visst ikke noen feilpoeng for det.. Jeg visste ikke dette, og etter grunnomgangen (vet ikke om det heter det når det er direkte omhopping..) brøt jeg litt skuffet av til skritt, og skulle ri ut. Men da ropte de på meg og sa at jeg skulle hoppe omhoppingen også.. Det tok en del tid før det gikk opp for meg, men hoppet til slutt de siste hinderene også. Da hadde jeg brukt så lang tid at jeg endte opp med over 30 feilpoeng pga tiden!

Skal du starte, Maxi&Mathilde? Lykke til isåfall

Mvh. Inga Helene Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 19/11/2005 :  16:28:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne var et distanseritt. Vi hadde leigd oss stallplass, og kjørt hestane dit dagen før. Så det einaste vi hadde å tenke på var å ha det gøy! Endte opp på en 2.plass :)

Mitt beste råd: ha ALLTID god tid, ikkje stress om du ikkje har det. Kos deg ;)
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 21/11/2005 :  20:00:16  Vis profil  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne var "clear round" sprangstevne med en stor brun skolehest- Dario. Jeg var vel 11-12 år gammel tror jeg..

Hinderne var 40-50 cm høye, og det var om å gjøre å komme feilfritt rundt banen! En fikk to forsøk på seg... (Jeg klarte det på andre forsøk..) Fikk en fin liten rosett som var blå og hvit, og det står "stavanger rideklubb" inni. Var veldig stolt av den...hehe..

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

HanneBF

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  00:57:42  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHanneBF  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHanneBF  Svar med kopi av melding
Mitt første stevne var med Welsh Mountain hoppen MAkima Arina. Sprang 60 og 80. Startet mot de "store" hestene og rytterne, og klarte og slå noen av dem, og kom til omhoppingen med de tre beste. Det var kult. Ble nr 4,var 11år eller noe sånt!

Et eget sett med regler!!!

"...Never let the fear of striking out, keep you from playing the game..."
Gå til toppen av siden

Hege J

» VIP

Norway

Skrevet - 27/11/2005 :  01:59:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Tror mitt første "stevne" var et gymkanastevne da jeg var 9 1/2, men vi kom for sent, så det ble ikke noe av:) Etter det hang jeg og mine venniner mye i stallen, slik at vi ikke skulle gå glipp av noe, hehe:)
Mitt første ordentlige stevne, startet jeg 60 og 80, da var jeg 10 år. Hadde ingen nerver, og red bare, så gikk flott det:) Har blitt verre de siste årene, glemmer og puste og greier. Nå har jeg ikke startet på en stund, siden jeg er hesteløs, men jeg har generelt blitt mye mer tøffere og sikker på meg selv (har ridd mange ulike hester, og blitt utrolig trygg på det jeg gjør), så derfor tror jeg ikke det hadde vært så stort problem å starte nå:)

Uansett så er det ikke noe stress å starte, ta det som det kommer og ikke være stresset. Man trenger ikke se på lokale stevner som noe annet enn trening, og da er det ikke så høytidelig. Psyken spiller utrolig mye inn her, så vær litt "ovenpå" inni deg, så takler du det fint:)

Hege Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.