hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - hvor mye ville du gitt for denne hesten?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 hvor mye ville du gitt for denne hesten?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Acie

Skrevet - 01/01/2003 :  21:02:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
skal prøve å forklare så godt jeg kan:

islandsvalakk
12 år gammel
helt fuks
konkurranse emne, best dressur/gangartvisning, han kan oxo 1 meter sprang, men hopper gjerne høyere en nødvendig..
går veldig godt frem
veldig fine gangarter, 8 i tølt, 8 i trav og 7 i galopp osv.
veldig høy
kjempesnill hest
trafikksikker og barnvennlig
veldig snill mot andre hester og mennesker, oxo mot hunder og katter e.l
absolutt ingen uvaner, fin med hovslager, transport, ingen stalluvaner eller på tur, bane, stevner+++
100% eksemfri
norskfødt
topp stamtavle
plettfritt vetrinær kort. har aldri vært syk, ingen dårlige ledd eller rygg.

hva ville du gitt for denne nydelige hesten?

Redigert av acie den 01/01/2003 22:58:51

Redigert av acie den 09/01/2003 17:00:29

Redigert av mix1 den 19/02/2003 01:44:37

einstein

» VIP

Norway

Skrevet - 01/01/2003 :  21:40:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå har jeg skjønt i min jakt på hest(ikke island), at islanshester er temmelig dyre... så jeg hadde hvertfall satt en pris hvis det var jeg som skulle selge heste(vet det ikke var det du spurte om, men jeg takler ikke å si hvor mye jeg vil gi...). ikke under 50000, 55-60.000 vil jeg tro....men jeg tror aldri jeg kan selge hest jeg, duger ikke til å sette priser....

Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 02/01/2003 :  19:56:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
tja.. vanskelig å si... kanskje 30-40000? spørs litt hvordan gemytt og sånn er da... Gå til toppen av siden

amayan

Norway

Skrevet - 02/01/2003 :  20:31:05  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideamayan  Svar med kopi av melding
ikke over 50000

Gå til toppen av siden

Anette

Norway

Skrevet - 02/01/2003 :  20:38:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette  Svar med kopi av melding
Han er jo 12 år og begynner å dra på årene, så rundt 40 000-45 000 kanskje. Men jeg har ikke peiling på islandshester, så egentlig er jeg ikke den rette til å uttale meg.

Gå til toppen av siden

amazing

Skrevet - 02/01/2003 :  21:46:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
ei venninne av meg har en islandshest.. den er bare en "vanlig" turhest, som ikke kan noe sprang. men den kan LITT dressur. men den er verdt 40000kr nå, ifølge folk som har "peiling" på priser. men islandshester er ofte veldig dyre! (gud vet hvorfor), så hvis jeg var deg, ville jeg ha tatt rundt 50000 - 60000 for den! det er den verdt! Gå til toppen av siden

Nikita

» VIP

Skrevet - 03/01/2003 :  11:21:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville nok også si at den er verdt 50.000,- til 60.000,-

Islandshester er dyre, men de er visst litt billigere nå enn før.

12 år er absolutt ikke noe negativt, for da har du som regel en "støere" hest enn en på 7 år.

Har mange islandshester på stallen, så sånn jeg har forstått det så er dette en rimelig bra pris for denne hesten!
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 04/01/2003 :  00:13:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Nja.. kanskje rundt 50.000? Islandshester er jo ganske dyre...

og så er det jo et pluss at hesten har ingen uvaner og er trafikksikker da :)
Og det at han er redd for beina når han hopper, er jo noe som kan jobbes med, og dermed ordnes! Synest dette hørest ut som en flott hest jeg!

Gå til toppen av siden

Magette

Norway

Skrevet - 09/01/2003 :  15:47:33  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMagette  Svar med kopi av melding
Er hesten i god stand (ikke noen dårlige ledd osv.) og virkelig er som du sier, så kunne jeg gitt rundt en 45.000 - 50.000.(Siden den er en litt eldre hest, ville jeg ikke betalt mer)
Men jeg har ikke noe tru på at en hest ikke har en eneste uvane. Folk mener forskjellig når de tenker uvaner.

For all del; husk veterinærskjekk!
Å ha hesten på prøve en måneds tid er en bra løsning. Går ikke eier med på det, så bør du ikke ta imot hesten. Da kan det være noe med hesten, noe som eieren vil skjule.

Ikke la deg lure av useriøse hesteselgere!
Gå til toppen av siden

Cowgirlchris

» VIP

Norway

Skrevet - 09/01/2003 :  16:20:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCowgirlchris  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCowgirlchris  Svar med kopi av melding
Denne hesten kan du fint ta 60.000.- for hvis rtg.bilder ikke avslører noen feil (spatt el.l.).
12 år på en Islending er ingenting siden det er en hesterase som fint blir 30-35 år og går like bra hele veien...

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2003 :  11:50:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ville sagt en pris på rundt 50.000 (+++) Kansje 60.000.... Er jo veldig dyre i seg selv,og kan den 1m sprang,så er d jo også et stort + lixom.. Gå til toppen av siden

Spinnvill=)

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2003 :  13:27:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis denne hesten hadde vært min, og jeg skulle selge den av en eller annen grunn, så ville jeg nok hatt ca. 60.000 kr for den. Ikke under 57.000 i hvertfall. Den er tydeligvis helt frisk og uten uvaner av noe slag, så det er nok ikke en billig hest. Jeg har ikke så mye greie på islandshest, men jeg tror da at 60.000 er en riktig pris for denne hesten. Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 28/02/2003 :  17:45:35  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
til alle andre: islandshesten sin beste alder er 10 år! da er den på sitt beste, litt senere enn andre raser fordi den blir ridd senere inn og da varer ryggen lengre!

fargen har lite å si, hvis den da ikke er hoppe/hingst som er movindott o.l. da det er populært i avl.

har han flyvende pass? og hurtigtølt? kan han tølte på løse tøyler?(det er vel T2 det er innlagt en runde med løse tøyler?)

rekner med at du kan få alt fra 60 000 til 100 000 for han, hvis han er slik er det vel en del som vil ha en slik hest, jeg for min del liker bare hester jeg må jobbe med, td. rideleirhester, da blir du så glad og blir så stolt når du får til skikkelig rein tølt med den.

hvor høy er han i mankehøyde? 145?
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.89 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.