hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hva gir du hesten din
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Hva gir du hesten din
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 7

ShyBoy

Skrevet - 05/11/2005 :  23:03:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg tror emnet har vært oppe før, har letet, men finner ikke emnet (nå er det rett før jeg blir gal av den ødelagte søkefunksjonen)

Men spørsmålet er: Hvor mye og hva slags fôr gir du hesten din? Hvor mye veier den, hvor gammel er den og hvor mye og hardt blir den brukt?

Maxi veier 400 kg, er 13 år og blir brukt 5-7 dager i uka. Hun blir mest brukt til tur, men også litt sprang/dressur og mye annet forskjellig (Vi liker å prøve osspå alt mulig)

6 kg høy
1 kg Champion Gull
1 dl soyaolje
Og fri tilgang på saltstein og rent, friskt vann!=)

http://www.mmdreamteam.piczo.com
Redigert av - ShyBoy den 02/02/2006 15:11:43

Lopke

Norway

Skrevet - 05/11/2005 :  23:19:05  Vis profil  Svar med kopi av melding
Lopke er en 2 1/2 årig frieserhoppe. Er veldig slank så hun får for tiden litt "ekstra" Hun blir ikke trent så ofte, mest turer og bakketrening. (er jo ikke inridd ennå)
Daglig får hun:

2-4 kg Champion Opdrett
4-5 kg høy
2 spiseskjeer Cocosa Coconut oil
2-3 teskjeer Green Magma

Har lagt litt på seg etter nytt tilskudd og pelsen er blitt bedre :)

Mellom måltider med eple og gulerøtter og kos :)

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  10:39:58  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Holter er en 17 år gammel kaldblodshoppe, middels hardt trent (ris/kjøres på bane 4-5 dager i uka, ellers rolige skritteturer), ble veldig tynn pga føllet i høst, og får derfor litt mer enn vanlig nå i periode.

Høy 3-4kg, fri tilgang på rundball ute fra 7-18 hver dag (blir hun stående mer inne får hun mer høy).
2 kg bygg
1 kg ch energi
1 kg senior musli fra eggersmann
2 dl sojaolje
en neve salt
ca 100g ch pluss vit.tilskudd
5 dl betfor (tørrt)
5dl mash-for fra eggersmann 3 dager i uka (godt for magen, forebyggende for kollikk)

Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  10:43:31  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Araberen min er 6 år, i veldig lett trening foreløpig og får :
5-6 kg. høy
12 dl. Hestamix
4 dl. mais ( foreløpig )
1 beger Microvital
Hippolinololje
( Hver mandag og fredag får han Irish Mash, grøt )

Ponnien min er 23 år, pensjonist ( blir brukt et par ganger i uken ) og får dette :
4-5 kg. høy ( oppbløtt )
4 dl. Hestamix
2 dl. mais ( foreløpig )
1 beger Mucolyt
1 beger Lamin
1 beger MoviCur
( beger Equimun pr. dag, hver tredje uke )
( annenhver dag får han Irish Mash grøt )

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." -
Redigert av - Bente_og_Etanec den 06/11/2005 10:45:19 Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  11:47:52  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Mine hester er 2 og 3 år. 2-åringen er kun selskapshest, og blir ikke brukt annet enn å gå turer. 3-åringen er innridd. Varierer veldig på bruken, noen uker får han helt fri, andre uker jobber vi med noe hver dag.

De får:
8-10 kg høy (minst)
3 dl bygg
2 dl komplett
kli
vitaminer

i tillegg får de brød, gulrøtter, epler osv..

Har nettopp gått over fra komplett til bygg/kli så dette er en overgangsforplan :) Kommer snart til å gi kun bygg/kli.

~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 06/11/2005 :  13:41:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kaldblodsen min er en liten plugg på 4 år. Er traver, løpsaktiv og blir middels/hardt brukt, med 1 dag med hurtigarbeid (eller løp) i uka, ca 1-2 dager utenom dette med kjøring (tempo/intervaller) og ca 2 dager med ridning, da stortsett skrittetur i bakker og ulendt terreng. Blir dermed brukt rundt 4-5 dager i uken. Blir godt svett etter hver treningsøkt, for å si det sånn.
u
Vet ikke helt hvor mye han veier...tipper rundt 350 kg. (Er 1,42 høy, relativt lett type, passe og veldig fin i hold). Han har ganske godt med overskudd, (kunne gjerne hatt litt mer....i forhold til løpskjøring og "det lille ekstra".) Har gått ned litt på havren nå, etter faren for muggsopp. Gir derfor 3 dl maisolje i døgnet i stedet, som tilsvarer 1 kg havre (mengden havre jeg gikk ned). Er det noen som har forslag til hva jeg evt kunne gitt han (utenom havre) for at han skal få litt ekstra energi?

Han får nå:

Morgen:
- 2 l fiskå mølle hestefor
- 3/4 l hel havre
- 1,5 dl maisolje
- 3,5 kg ensilage (--->ute på palle i luftegården)

Kveld:
- 2 l fiskå mølle hestefor
- 3/4 l hel havre
- 1,5 dl maisolje
- 3-4 gullerøtter
- 3,25 kg ensilage

Nattmat: (ca kl 23)
- 1 l fiskå mølle hestefor
- 3/4 l hel havre

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

Ullsokken

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  16:04:42  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseUllsokken  Svar med kopi av melding
Riddaren er en 17 år gammel kaldblodstravervallak. Han veier omtrent 500 kg. Blir brukt omtrent 6 ganger i uken. Middels hardt, tror jeg jeg vil si. All trening foregår på tur/i det fri siden det ikke finnes treningsfasiliteter "i mils omkrets". Her gjelder det å være kreativ, noe som har funkert meget bra hittil.

Morgen:
2 kg høy
2 l champion komplett
2,5 dl olje (driver og bytter fra soyaolje til solsikkolje for tiden, derfor er jeg ikke mer spesifikk)
frukt/grønsaker/brød

Ettermiddag:
3 kg høy
evt frukt/grønsaker/brød

Kveld:
2 kg høy
1 l champion komplett
1 l knust bygg
frukt/grønsaker/brød

Ellers har han fri tilgang til salt-/mineralstein.

Raving madness suits me fine
Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  18:42:17  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Hesten min, en 7 år gammel fjording er på "diett". Han kommer seg, men har fortsatt noen kilo ekstra som må bort. Han brukes 5-6 dager i uka.

Han får;
- 4-5 kg høy
- 2 l havre
- linfrøojle
- salt
- vitaminer
- gulrøtter/epler/brød

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Redigert av - Helle_ den 06/11/2005 18:44:13 Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 06/11/2005 :  21:26:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
haflingervallaken min på 6 år får:
-8-10 kg høy
-5dl müsliblanding
-5dl knust havre
og komplett multitilskudd om kvelden;)

Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 06/11/2005 :  22:36:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Har en Hollandsk Varmblodshoppe på 10 år. Trenes 6 dager i uken, lett til middel intensitet.

Hun får:
-ca 9 kg høy (3-2-4 , eventuelt 2 høy - masse silo - 4 høy)
-2 l bygg
-1 l kraft
-1 l betfor (før oppbløting)
-4 dl equilibra

Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  15:30:06  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
12 kg rundballe, 4 never greenpower og 7 dl equilibra + saltsten og vann, epler og gulrøtter. Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 07/11/2005 :  17:45:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hesten min på 3år for dette:

2 kg høy morgen, 1 fiskeboll boks oppdrett...
2kg høy til middag , 1 fiskeboll boks med oppdrett...
2 kg høy til kvelden....

han brukes veldig lett, siden han er 3 år...

Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 07/11/2005 :  20:26:54  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Jeg har ei nordlands hoppe på 5 år (ca.350 kg). Jeg rir henne lett\middels hardt. 2 dager dressur, 1 dag sprangtrening, 2 dager tur, 1 dag kavalettitrening og 1 dag longering\tømmekjøring\tur.
Jeg gir henne:

morgenen:
2kg høy (av god kvalitet)

Middag:
2kg høy

Kveldsmat:
2kg høy
500g Sportshest (fra eik), 200g knust havre, 100g bygg og 1 fersk gullerot i terninger:)

+ selfølgelig saltstein

PS: Mathilde du skriver at du rir sprang TRE dager i uken!!! Dette sliter VELDIG på beina til hasten altså!!
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 07/11/2005 :  21:20:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!

Jeg har ei nordlands hoppe på 5 år (ca.350 kg). Jeg rir henne lett\middels hardt. 2 dager dressur, 1 dag sprangtrening, 2 dager tur, 1 dag kavalettitrening og 1 dag longering\tømmekjøring\tur.
Jeg gir henne:

morgenen:
2kg høy (av god kvalitet)

Middag:
2kg høy

Kveldsmat:
2kg høy
500g Sportshest (fra eik), 200g knust havre, 100g bygg og 1 fersk gullerot i terninger:)

+ selfølgelig saltstein

PS: Mathilde du skriver at du rir sprang TRE dager i uken!!! Dette sliter VELDIG på beina til hasten altså!!

Opprinnelig postet av Lita<3

Jeg her fullt klar over det. Den ene dagen rir vi bare cavaletti og den andre dagen så varmer jeg godt opp og hopper i 5-10 min sånne små hinder og den tredje dagen rir vi skikkelig sprang;-)

Jeg burde kanskje skrevet det

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 08/11/2005 :  17:27:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hesten min er en stor halvblods på 180 mh og veier ca 800 kg. Han blir trenet sprang 3 ganger i uka og resten dressur og tur. Har en fri dag i uka. Er stort sett på stevner hver helg og da er sprang treningen innkludert her..

Han får:
9 kg høy
6 l havre
Hvitløk
Salt
Chevinal

Itilegg til dette har han fri tilgang på gress da det er vår, sommer og tidlig høst..

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 08/11/2005 :  18:03:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei igjen!!

Ja...forstår :)

Jeg rir også en dag kavaletti og en dag sprang (over 50cm)...
Gå til toppen av siden
Side: av 7 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.28 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.