hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Sjabrakk eller voilock, bandasjer eller strysokker
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Sjabrakk eller voilock, bandasjer eller strysokker
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 04/06/2003 :  06:14:14  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Hva er fordelene/ulempene med stryksokker? Med bandasjer? Er ikke helt sikker paa hva jeg skal bruke...

Sjabrakk eller voilock? Hva bruker du? Hva er fordelene/ulempene? Og hva ser du etter i ett salunderlag?

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2003 :  08:54:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Bandasjer gir bedre støtte enn belegg. Får også dem bedre formet etter hestens bein. Ulempen er vel det at bandasjer er vanskeligere å sette på. Det tar både lengre tid, og det er en viss fare for å sette dem galt på. Resultatet av å sette dem galt på kan også ende opp med at de faller av, som ikke nødvendigvis er så heldig. Bandasjer er også mer styr å regngjøre enn belegg.

Belegg er kjappe å sette på, og mye enklere å sette dem riktig på. Men de gir ikke like "formet" støtte som det du får til med bandasjer.

Shabrack eller voilock? Der har jeg igrunn ingen formening om hva som er best. Tror det er mer moteting hva en bruker. Skal jeg ha et salunderlag ser jeg først etter hva jeg skal ha. Er det en hvit shabrak til stevne, eller en dressur/sprangshabrak. Kjøper selvfølgelig den modellen jeg skal ha på den salen jeg skal ha shabraken til. Ser også på farger (det er så masse å velge i, så da må man ha kul farge), og tykkelse og stoffkvalitet. Gjerne også litt på hvordan grensesnittet er i forhold til den typen shabrak (evnt. voilock) du leter etter. Og så går jeg litt etter pris også.. Et par hundre for en shabrak er greit, men 700kr blir litt vel mye.

--
spoff, (prøv min dressurquiz)
Gå til toppen av siden

vixi
» VIP

Norway

Skrevet - 04/06/2003 :  16:38:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidevixi  Svar med kopi av melding
De fleste belegg er mer for å beskytte mot slag. Enkelte belegg gir også støtte i senene. Med bandasjer har du mulighet til begge deler.

Personlig bruker jeg alltid schabrak, sikkert fordi jeg synes det er finest, har ingen praktisk årsak - har bare alltid brukt det. Har ellers lett for å bruke pad, uten noen særlig grunn. Tror det er mest en gammel vane, som jeg nå skal prøve å vende meg vekk i fra.

Gå til toppen av siden

colombus

Norway

Skrevet - 06/06/2003 :  22:34:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressecolombus  Svar med kopi av melding
Svarer ikke på bandasjer/stryksokker synes Spoff svarte veldig utfyllende der.

Det med sjabrakk eller voilock er helt likt. Begge fordeler trykket av salen og suger opp svette. Ponnien jeg rir bruker alltid voilock siden de fleste sjabrakker dekker så mye av han og er alt for store.
Men hvis begge typene passer hesten er det jo det samme hvem hesten bruker. Hvis det var jeg som hadde kjøpt utstyret hadde jeg bare kjøpt det billigste *typisk meg*. Men personlig synes jeg sjabrakk er finest :o)

Hesten er en gave. Ta vare på den.
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2003 :  07:52:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg foretrekker beinbeskyttere når jeg en skjelden gang bruker noe på bena til hesten...

Bruker gjerne sjabrakk, da den ser penest ut, men på varme sommerdager bruker jeg (om jeg bruker sal) voilock! Syns faktisk at til en dressursal er det stiligere med voilock en sjabrakk:)

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 10/06/2003 :  10:49:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg foretrekker,
Shabrack & Senebeskyttere, fremfor
Voilock å bandasjer!!

Gå til toppen av siden

Talitha
» VIP

Skrevet - 12/06/2003 :  20:20:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
heia...
jeg synes Shabrack å sene besyttelse
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.