hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ALTfor sløv skoer!
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Høver og hovpleie
 ALTfor sløv skoer!
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  19:19:03  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
Jeg blir nesten litt sur! skoeren vi bruker er ALT for treg! og KJEMPE sløv! han gidder ikke komme de dagene vi har fått timer det ender med at vi må vente 1-2 uker før han kommer! de andre skoerene er like! og det ender med at en av hesta blir sårbeinte Rio,er en hest på 174,800kg! stakkkar hest! GRRR! det blir liksom snart is og snø!
hva skal vi i stallen gjøre? har dere også sløve,trege skoere?

- Jasmine og Ponniene -

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  19:57:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har igrunn aldri hatt skoere som kommer når de sier de skal...så jeg ringer som regel 1-2 uker før jeg trenger dem jeg, så blir det gjort i riktig tid likevel;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Bea

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  12:22:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBea  Svar med kopi av melding
At de tar seg god tid synes jeg bare er bra. Verre med sånne som skal gjøre alt i hui og hast. Jeg har samboer som er smelærling og vet at de har mye å gjøre. De jobber hardt hele dagen og kommer gjerne ikke hjem før sent på kvelden med så vond rygg at det nesten bare er å gå å legge seg. Jeg synes folk bør behandle hovlslagere med mer respekt enn de gjerne gjør, det er ett tungt yrke og mye å gjøre. Alltid noen som ringer og skal ha hovlsger i DAG og det er 2 ukers venteliste, så blir det kjeft og hyl for de ikke kan komme. Synes det er frekt jeg. Feks ei som driver ett stort senter her, alle de andre har ringt for å få vintersko, men hun ventet til i går og hun skulle ha alle skodd før helgen, og ble kjempesint da de ikke hadde tid. Hvis hovslager har sagt en tid, er det jo galt om han ikke kommer, hvertfall ikke uten god grunn. Er jo en del som ikke tar telf og ikke kommer da de skal. men folk må bli flinkere bestille i god tid og sette seg litt inn i hvor mye de faktisk har å gjøre. (er noe annet om hesten mister en sko da, men man kan nesten ikke forvente de skal komme som ett olja lyn da heller)

Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  20:41:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Har de ikke tid, er jo det helt greit, men når de sier de kommer f.eks i morgen formiddag, og man ikke ser snurten av dem på flere dager (før en ringer på ny og spør igjen), da blir jeg litt irritert, men har gjennom 15 år som hesteeier lært å leve med det, de kommer når de kommer gitt;)
Mvh Natalie

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner. Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden (Bent Branderup)
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 03/11/2005 :  12:39:36  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
da er jeg heldig gitt...:) aldri hatt problemer med skoer og har vell brukt 3-4 oppgjennom årene, og de kommer når de har sagt de skal komme og er i tillegg veldig blide og hyggelige...:)
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 03/11/2005 :  19:18:13  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Er vedkommende flink når han først er der? det syns jeg er viktig. Er han det kan man godta å vente litt, og ikke minst kan man lære seg vaner som Natalie skriver, om å "bestille" de litt i forveien.

En annen ting er at jeg tror det er mange som "plutselig har en hest til" når hovslager først er på stedet, og da løper jo halvtimene fort..og det er jo sikkert litt press i forhold til å få lov å komme tilbake antar jeg..

Morsom opplevelse med hovslager har jeg iofs også hatt. Jeg skulle ri hesten til venninna mi, som skulle blitt skodd omtrent når jeg ankom stallen. Da hadde hovslager ringt og sagt at han ble litt forsinket. Så vi diskuterte litt oss i mellom, om jeg skulle legge om ri på tur planene og la det bli baneridning i stedet osv. for ingen av oss antok at vi så han før godt utpå kveldingen iom at han hadde sagt "litt" forsinka. Men, før jeg var halvferdig med å strigle dukket mannen opp..han hadde faktisk ringt og sagt ifra at han ble forsinket når han kom 20 min etter avtalen

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Natalie_S

» VIP

Norway

Skrevet - 04/11/2005 :  09:52:46  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseNatalie_S  Svar med kopi av melding
Grunnen til at jeg ikke bytter ut min "alltid forsinka" hovslager er jo fordi jeg jeg er veldig fornøyd med jobben han gjør, og behandler hesten pent (itillegg fikser han alt selv: Henter hesten på beite osv, slik at jeg trenger ikke være der, noe som igrunn er veldig greit, iom at jeg aldri vet når han kommer;))
Mvh Natalie

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.