hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Frukt og grønnsaker til hest.....
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Frukt og grønnsaker til hest.....
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

*Skogli_Western_Riders*

» VIP

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  21:52:47  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*Skogli_Western_Riders*  Svar med kopi av melding
Er det noen typer frukt og grønnsaker som hester absolutt ikke skal ha?Og er det noe som bare må gis med forsiktighet? Hvor mye er å anbefale?

FOLK & DYR PÅ SKOGLI STALLEN :)
Selv om forferdelige ting skjer i livet, behøver ikke livet være forferdelig :)

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  10:27:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Det er jo noen grønnsaker, frukt o.l som kan virke nokså vanndrivende, og gi diare. Så de bør en heller ikke overdrive med! Har ikke så god greie på frukt og grønnsaker, så kanskje det er noen andre som vet litt mer ;)
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/11/2005 :  14:43:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
I stor mengder så kan hesten få sjuttu ja !!
Jeg arbeidet på REMA 1000 i ei uke, å da spurte jeg om jeg fikk med meg epler og bananer hjem. Å du dævven, jeg kunne ikke go noe mye av gangen nei.. fikk kanskje en full pose med epler og noen klaser med bananer.. Jeg hadde lenge av det ja!

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  17:45:13  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
sjuttu? Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 01/11/2005 :  17:48:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oh shitt .. Trøndersk
diare/veldig løs bærsj ..

Gå til toppen av siden

ingahelene

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  20:13:30  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseingahelene  Svar med kopi av melding
Har hørt at hester ikke skal spise kål, men jeg vet ikke hvorfor.. Noen andre som har hørt dette?
Mvh. Inga Helene Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 01/11/2005 :  22:30:16  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Takk for oppklaring K&R ;)

Jeg har ikke hørt at hester ikke skal ha kål, men hørt at marsvin ikke skal ha det, så det kan jo være en sammenheng?
Gå til toppen av siden

Ildfuglen

» VIP

Skrevet - 02/11/2005 :  00:58:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også hørt at hester ikke skal ha kål, har ikke hørt noen grunn, men jeg lurer på om det kan ha noe med at kål øker gassproduksjonen i magen, noe som kan føre til kolikk.....?
Renate
Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  13:55:29  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
Har hørt at man får veldig mye luft i magen av kål.. slik er det hvertfall til kaninene våre, er sikkert slik med hestene også. bra i små mengder..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 02/11/2005 :  19:01:43  Vis profil  Svar med kopi av melding
Potet (ink. potetgresset/riset) kan være giftig for hest står det i den store klokeboken (Hestens stell og helse)..Ellers er det ikke nevnt noen grønnsaker/frukter annet enn vårkål (meg ikke vite hva det er.. sjekker på nett......Ooops er en blomst: http://www.kristvi.com/flora/V/vaarkaal.htm)

Kål kan jeg nok tro er rimelig tungfordøyelig både for folk og fe....
Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  19:59:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Hmm..jeg har hørt at hester kan få opp til 5 kg rå poteter per dag, og opp til 10 kg kokte poteter jeg. Ellers er det vel greit å gi gulerøtter, epler, bananer og slikt! Er ikke sikker på hva maksimum er, men man skal vel ikke overdrive;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

.Cecilie.

» VIP

Skrevet - 04/11/2005 :  11:46:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har alltid gitt hestene jeg steller frukt og grønt jeg Men jeg gir jo ikke forexempel 5 epler på en gang For da blir hesten lixom avhengig og viss den får for mye kan den jo få "renneskita" som de sier

Klem Fra Skoglysa og Cecilie

(Nyt live mens du kan)
Gå til toppen av siden

.Cecilie.

» VIP

Skrevet - 04/11/2005 :  11:49:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
PS: jeg pleier ikke gi bananer til hester De blir så daffne

Skoglysa&Cecilie
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/11/2005 :  13:44:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Eg gir masse potetar til Rosita eg. Men de er heimedyrka å usprøyta, snodigt om det ikkje skulla gå egentleg.

Kål er jo utroleg sterkt då. Eg gir noken gånger kokt kål til Rosita. Hun elskar det

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 04/11/2005 :  13:46:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikkje gi kål til kaninane din då, Ina. Ein kanin kan gå bendt ivei av det då. Kaninane til venninda mi døyde av kål!

Gå til toppen av siden

Lyngen

Skrevet - 04/11/2005 :  14:15:47  Vis profil  Svar med kopi av melding
På stallen vår har vi en som jobber i fruktkurv firma, og kommer det med kasser med frukt. Alt mulig rart.
Så hestene hos oss får nok mer frukt enn normalt, men ingen har problemer med det.
Epler, pærer, kiwi, bananer, plomer, druer, appelsiner ect. Vi skreller og tar ut steiner så klart.
Har hørt at frossene gulrøtter er kjempe giftig for hest.
Vi kjøper også inn gulrøtter og kålrøtter når det er sessong for det. Hestene knasker og koser seg.
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.36 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.