hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Dressursaler
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 Dressursaler
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

anitab
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  13:14:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei, lurer på om nokon har god erfaring med forskjellige typar dressursal. Har ein fjording som må ha str 33/ekstra vid i bomvidde, og han er litt flat i ryggen. Windsor elite dressur er for eksempel for "svai" til han. Men problemet er å finne ein sal som passar både til han og meg. Er ikkje så vand med å ri med dressursal, så treng ein som har bra med støtte.

Har nokon forresten hørt om merket Daw-mag? Ser at det er ei her på hestemarked som importerer slike. Skal vere bra kvalitet, men eg har aldri hørt om desse før. Salen var fin då.

Takknemlig om nokon har innspel

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  13:33:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Jeg prøvde JC Saphir dressursal på araberen min, syntes den var rett og god under på salputene ( har også problemer med at salene blir litt for " svai " ). Men dessverre har jeg ikke funnet rette bomvidde til ham enda, men skal få en saltilpasser til og se på ham neste helg.
Men denne salen var kjemepgod og sitte i også, gode knestøtter og jeg satt " på plass " hele tiden i salen. Trengte ikke å flytte på meg for og sitte riktig eller noe, og bena lå stille hele tiden ( har hatt en tendens til og ligge uroligt nedover hesten når jeg har ridd med allroundsaler ).
Myk og god sal som jeg vil anbefale :o)

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  13:36:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har en globus-dressursal til ponnien min. De er vide! Min er 34, og de finnes helt opp i 38!
Ponnien har har også veldig rett rygg, prøvde mange forskjellige andre asler (som var for svaie), men globusen var super;)
De selger den på caprilli (ved høøks, har nettside) og fossum aslmakeri selger disse. Fossum salmakeri reiser rundt og tilpassser, gratis hvis du kjøper asl fra dem. Der koster salen 8300.
Gå til toppen av siden

anitab
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  15:20:39  Vis profil  Svar med kopi av melding
Takk for innspel folkens. Veit du kven som forhandlar JC Saphir saler? Pris? Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  16:45:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
JC Saphir salene selges her : http://www.skoies.no/ og koster kr.6500.- Om du bor for langt borte til og kunne ta med hesten og prøve den, så ville jeg ha ringt og gjordt en avtale med Edmund Skoie. De er kjempesnille der og hjelper så godt de kan.
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  19:40:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Bates Isabell og Wintec-utgaven av denne er det godt med støtte i og passer godt flate rygger. Bates-utgaven har også nå gått kraftig ned i pris fra produsent, så den skal nå selges til en mye rimeligere pris, ifølge salmakeren jeg har konferert med. Gå til toppen av siden

meg_selv2
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  20:09:50  Vis profil  Svar med kopi av melding
Wintec-saler er jo svaie i bommen! Prøvde en en gang, og den var ALT for svai! Vet om mange andre som syntes wintecen også har vært for svai.. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  20:49:27  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Jeg vet dessverre ikke så mye om svai/ikke svai i bommen, fordi jeg strengt tatt aldri har tenkt over det. Men mine favorittsaler er Opal og KN.
Opal er det prisfornuftige alternativet, og jeg syns den er god å sitte i :-)
KN koster litt mer, men er enda litt bedre enn Opalen å sitte i. De har en ond tendens til å falle litt sammen foran, men da er vel Fossum iallfall behjelpelig med å stoppe om. KN jeg har vært borti lå godt på en rimelig stor kaldblods, og den virker også å være snill mot hesteryggen (viktig).

Det er GMette (Gro Mette) som selger Daw-Mag, jeg har ikke prøvd de selv, og vil derfor ikke uttale meg

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

mint
» VIP

Skrevet - 29/10/2005 :  22:33:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er forskjell på modellene til Bates/wintec, noen passer best et markert salleie og andre en rett rygg. Isabellsalen passer en hest med rett rygg. Gå til toppen av siden

Anita&Svarten

» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  12:44:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei:o)

Jeghar jc saphir salen, kjøpt hos edmund skoie. kan absolutt anbefale den salen!! Kjempegod!
Gå til toppen av siden

Kajsa

» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  14:00:28  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKajsa  Svar med kopi av melding
Jeg har en Griffin Haflinger Cob - dressurmodellen, til min brede fjording med rett rygg. Salen ligger kjenpefint og den er god å ri i. Griffinsalene selger de på Hööks, men jeg måtte på www.thorowgood.com for å finne måleskjema for bomvidde. Hööks sitt måleskjema går til XW bom, mens jeg måtte ha XXW. Dette er ikke en størrelse Hööks har på lager, men de kan ta inn akkurat hvilken størrelse eller produkt man vil fra Thorowgood.
Prøv min quiz om de kule gule HER

Gå til toppen av siden

GML

» VIP

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  14:25:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGML  Svar med kopi av melding
Hei,Anita Nå er vel salen snart fremme hos deg så da får vi håpe den passer og at den svarer til forventningene

P.S.:For dere andre her:Det er Daw-Mag Sylwester-salen det er snakk om, har sendt den til Anita for prøving

Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.8 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.