hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - stor jente liten hest!:S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Diverse
 stor jente liten hest!:S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

<3samson<3

Skrevet - 28/10/2005 :  21:04:46  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er en jente på 14 år.... jeg steller en lyngshest, skal ri den... ,mn burde jeg, er jeg litt for stor for den!? jeg er 1,67 høy veier 48 kilo. han er 1,38 ca!? må få svar for! burde jeg ikke ri den?!

Gomp1

» VIP

Skrevet - 28/10/2005 :  21:23:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hovedsaklig er du langt fra tung for en Nordlandshest (Lyngshest) men har du veldig lange bein kan du få problemer med å sette sjenkler på riktig plass Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 28/10/2005 :  23:42:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Til tur-ridning osv er det helt ok at du rir den, jeg er tyngre enn deg, og har også ridd så små hester (ponnier), men som S&G sier kan det bli litt "komunikasjons-problemer" under baneridning. Lykke til og kos deg
Gå til toppen av siden

Lita<3

» VIP

Skrevet - 28/10/2005 :  23:51:27  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei

Har sjøl ei nordlandshest hoppe og er ca. like stor som deg! Det gå fiiint for meg...

men det spørs kva du skal bruke denne hesten til... (og denne ponnien kan du ikkje ha for alltid da) men viss du virkelig vill ha ponnien og ikkje føler deg utilpass med størrelsen sjøl, så stå på !
Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 29/10/2005 :  09:35:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Misforstå meg rett, men hvis en nordlandshest på 1,38 (normal str på en nordlandshest) - eller hvilken som helst hest i utgangspunktet - ikke klarer å bære 48 kg, da er den ikke mye verdt! Bare ri ivei du, du er hverken for tung eller for høy!

Jeg er myye høyere og tyngre enn deg, og hesten min er ikke så veldig mye større enn din. (1,42). Den er kaldblods hingst, og bærer meg uten problemer. Samboeren min rir den også en gang i blandt, han veier 100 kg. No problem.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  11:14:25  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg rir nordlandshest og veier like mye som deg. desverre er jeg 10cm lavere men...:D
hadde gjort som tone sier, ridd ivei.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

*littledevil

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  16:51:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside*littledevil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse*littledevil  Svar med kopi av melding
Er like høy som deg, og forhesten min er vel rundt 138. Det fungerer kjempefint for meg å ri, og jeg rir både sprang og dressur med ham :)
-Marte Gå til toppen av siden

Embla_Avaldia

» VIP

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  21:45:18  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEmbla_Avaldia  Svar med kopi av melding
Som de andre har sagt, bør ikke dette være noe problem. Min ponni er 134, og jeg er tyngre enn deg, rundt 5 cm kortere da. En nordlandshest tåler jo mye:-) Gå til toppen av siden

<3samson<3

Skrevet - 29/10/2005 :  21:52:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
tror dere jeg kan drive dressur med han???? Gå til toppen av siden

Gomp1

» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  13:35:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ja, på tur skader det ikke... da er det bare å ri ivei Men dressur KAN bli problematisk, du kan få problemer med sjenkler og hesten kan få litt problemer med å fortstå hva den skal da... i Dressur skal man i tillegg ha lange stigbøyler, så dt hadde sett litt dumt ut om rytteren hadde kommer med "Sprang" lengde Ikke missforstå meg, mener ikke å være ekkel eller negativ Gå til toppen av siden

Vindur+Zehra

» VIP

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  14:05:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseVindur+Zehra  Svar med kopi av melding
Bare ri du!Ser ikke noe problem i at du rir dressur på hesten,nordlands/lyngshester ris jo like mye av voksne ryttere som av barn.Har islandshest jeg,han erl rundt 1,45 og jeg er vel på din høyde.Bruker han til både tur,dressur og gangartsridning.
Det er jo maaange menn som driver med konkurranse i islandshest miljøet uten at det er noe problem
Lykke til!

Vindur4-ever
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  15:36:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Jeg er like høy som deg, men veier 54 kg. Jeg har forsiktig trent opp Welsh ponnien jeg har på fòr til å bære meg, og hun er bare ca. 117 cm. Hun fikk begynne med lett rytter, men etter massevis av trening bærer hun meg nå i skritt på lette turer uten problemer.. Så du trenger ikke bekymre deg.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

Tonje&Cenja

» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  16:01:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
Er jo helst mest sete/vekt/lår man skal bruke i dressur da...

Selv den lengste reiser med ett eneste skritt Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  17:20:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Dressur burde da ikke være noe problem? Det går utmerket på hesten jeg har, enda hun er bare 117 cm.
www.hestene.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 30/10/2005 :  17:53:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Dressur burde da ikke være noe problem? Det går utmerket på hesten jeg har, enda hun er bare 117 cm.

Opprinnelig postet av Mari^_^

Mener du kan få kommentar av dommeren om du er for stor for hesten i dressur. Og seriøst så synes jeg du var ganske stor for hesten din! Den tar ikke skade av det, klarer altså fint å bære deg på tur osv, men i dressur så kan dere likevel møte problemer. Vi har også en welsh i skolen, og den får IKKE så høye elever ri....

Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  21:08:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
nå er det stor forskjell på 117 og 138...ei jeg kjenner har ridd en norlandshest på flere forskjellige dressurstevner, både store og små og ofte har hun reist hjem som vinner. nå har jeg ikke akkurat spurt om vekt og høyde, men hun er iallfall høyere enn meg. vil tippe rundt 170.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.21 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.