hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - ADVARSEL!!! muggsopp i havren.
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 ADVARSEL!!! muggsopp i havren.
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forrige side | Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

Tone_

Skrevet - 29/10/2005 :  08:48:58  Vis profil  Svar med kopi av melding
Leste en artikkel i TGN om muggsopp i havre. Kraftforleverandører fra FK, fiskå mølle, osv. anbefaler MAKS 1-2 KG HAVRE I DØGNET for hester i full trening.
Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

nationalgame

Skrevet - 29/10/2005 :  12:14:30  Vis profil  Svar med kopi av melding
De anbefaler ja.... De vil jo selvfølgelig prøve å få solgt så mye som mulig av det...De kommer sikkert til å tape millioner. Jeg kommer ikke til å gi havre i det hele tatt.. Gå til toppen av siden

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  13:14:54  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Nei jeg kommer heller ikke til og handle mer havre fremover.. Holder på og gå over til mais i stedenfor havren. Kjipt og ta sjansen på sykdommer på hesten om en kan slippe..
- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

StallSolgren

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  13:54:37  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideStallSolgren  Send %s1% en ICQ meldingStallSolgren  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseStallSolgren  Svar med kopi av melding
Vi fora me havre men d e ikkje nån av hæstan som e bidd syk av havra
~Christin,Granly Rigel & Silverstone~ Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 29/10/2005 :  14:40:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg gir 0,4 kg havre i døgnet, hvis jeg vanner den ut, er den betydelig skadelig da, eller burde jeg gå over til bygg?
http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Berit_og_Glanni

Skrevet - 29/10/2005 :  15:25:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg gir ca 5-8 dl hel havre somjeg kjøpte i sommerferien.. burde jeg slutte med det og heller gå over til noe annet...? Gå til toppen av siden

nationalgame

Skrevet - 29/10/2005 :  18:41:44  Vis profil  Svar med kopi av melding
dere må nesten avgjøre selv om dere tar sjansen å gi havre eller ikke Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 29/10/2005 :  21:38:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
dumt jeg ikke så dette før, for jeg har akkurat kjøpt en sekk med havre idag. (min første i år) men heller tape penger på en sekk med havre enn en sjuk hest.
~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

nutte

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  00:30:32  Vis profil  Svar med kopi av melding
fikk vite at fk hadde tatt ut allt den havra med sopp i så nå er det ikke noe i fk som er her i vert fall helldigvis, kjøpte knust havre som dt ikke er noe sopp i .. dt var bra.
Det kommer en dag i alle rytteres liv da du lurer på om det er verdt det.Så kaster du blikk på hesten din, og vet at JA,det er det! Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 30/10/2005 :  14:18:47  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
slik jeg har forstått så tar ikke FK prøver på hvert eneste parti de får med havre. Det er kostbart og tar lang tid å analysere. Så den garantien om at de har analysert det på FK kjøper jeg ikke helt Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 01/11/2005 :  18:38:56  Vis profil  Svar med kopi av melding

Lever tilbake havren da, Lucky June!
Eller krev at de analyserer den.

Jeg vil si det er en aldri så liten mangel på varen hvis det er mugg i den.
(sjekk kjøpsloven)

Hørte nettopp på radioen at Mattilsynet krevde at Maarud skulle ta tilbake et større parti med peanøtter på grunn av mugg. De ba også alle som hadde kjøpt peanøttene levere dem tilbake til butikken.

Litt rart at de ikke er like konsekvente når det gjelder hester, som antagelig tåler mindre mugg enn hva mennesker gjør.

www.selkie.no Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 02/11/2005 :  22:11:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:

Lever tilbake havren da, Lucky June!
Eller krev at de analyserer den.

Opprinnelig postet av Selameyjan

ja nå har jeg prøvd å bytte havresekken mot kraftfor. var nå egentli greit det, men så fikk jeg spørsmålet: må dere hestejenter alltid overreagere på alt eller?
analyse var ikke snakk om. når jeg spurte om det ble jeg nesten kasta på dør. jeg kunne visst ta til takke med kraftforet å slutte med dumme spørsmål. kjente jeg ble så

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden

Selameyjan

Skrevet - 02/11/2005 :  23:19:52  Vis profil  Svar med kopi av melding

Overreagere?
Utrolig frekt sagt av noen som har forsøkt å svindle på deg en vare, de antagelig visste ikke var det de utgav den for.
Jeg antar du betalte full pris, antar jeg, er det noe hysterisk i å kreve det du betalte for?

Har ikke disse kornprodusentene forsikring, siden de er så desperate etter å lure på folk dårlig korn?
De synes kanskje forsikring er å overreagere?

Men det er jo en skikkelig drittjobb de har de som skal se folk i øynene og selge denne harvren, da. Må være omtrent som å sitte i kassa i banken og levere ut falske penger: "Bare ikke bruk for mye og bland dem med ekte sedler, så går det sikkert bra!"

Er dette et engangtilfelle?
Eller er det vanlig at man blir svindlet med hestefôret?
Jeg tenker på å kjøpe hest, og dette er sånne ting som skremmer meg veldig, for jeg tviler på at jeg vil være smart nok til selv å skjønne at fôret er dårlig.

www.selkie.no Gå til toppen av siden

TML

Skrevet - 02/11/2005 :  23:45:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Bare ikke bruk for mye og bland dem med ekte sedler, så går det sikkert bra!"

hahahaha
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 03/11/2005 :  22:15:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
jeg gir ca 5-8 dl hel havre somjeg kjøpte i sommerferien.. burde jeg slutte med det og heller gå over til noe annet...?

Opprinnelig postet av glanni!

Det anbefales at man ikke gir hesten mer enn 1-2 kilo havre om dagen, så det du gir går nok helt greit

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Forrige side | Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.