hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - 30 mil mellom kjøper-selger
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Kjøp og salg
 Hestekjøp
 30 mil mellom kjøper-selger
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

anjaelisabeth
» VIP

Skrevet - 24/10/2005 :  23:18:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg skal se på en hest som er oppstallet ca 30 mil fra her jeg bor.
Den er ikke nylig vetrinærsjekket ettersom vi skal betale og ha en utvidet sjekk.
Planen er å prøveri og se på den, og hvis det blir aktuelt må vi få ordnet en vetrinærundersøkelse.
Hvordan gjøres dette? Er det ikke litt "utrygt" å la selgeren ta den til vetrinæren ettersom det kan være bekjente osv? Har lest så mye om folk som har blitt lurt også av vetrinæren ettersom det er bekjente av hesteselgeren osv.
Jeg ville følt meg betydelig tryggere kunne jeg tatt med hesten til vetrinæren selv. Men pga den lange avstanden går ikke dette.

Også ang. transporten av hesten hvis vi kjøper den. Skal vi(kjøper) eller selger stå for dette? Hva er vanlig?
Selgeren selger hesten uten noe utstyr for en akseptabel pris. Kan en forlange at transport er inkl.?

Ble et veldig rotete innlegg, men håper noen kan svare eller dele erfaringer!!

spoff

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  23:29:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidespoff  Svar med kopi av melding
Snakk med folk du eventuelt måtte kjenne i distriktet. Sørg for at du eller noen som kan være en god stedfortreder for deg, kan være til stede under veterinærsjekk. Dersom du ikke har kjennskap til noen som kjenner veterinær på stedet kan du høre med din veterinær hjemme. Ofte vil vedkommende kunne anbefale deg en veterinær i det området du leter etter hest.

Uannsett.. Sørg for at du er til stede under sjekk. Om du ikke har anledning bør du ha en god stedfortreder som du stoler på, og som vet hva dette innebærer.

dressurblogg.no Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 25/10/2005 :  00:02:51  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg kan bare svare for transporten da jeg ikke hadde dyrlegesjekk på hoppa mi (eieren hadde hatt for fire mnd sider). Da jeg bor på vestlandet og hesten stod i Trondheim, så betalte eier til Oslo, og jeg fra Oslo til vestlandet. Rettferdig fordeling da transporten måtte gå i en to-gang uansett. I ditt tilfelle kan kanskje eier betale transport siden du betaler dyrlegesjekk???
Gå til toppen av siden

binders

Norway

Skrevet - 04/11/2005 :  20:05:02  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebinders  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebinders  Svar med kopi av melding
da jeg kjøpte Archi fikk eieren ordnet med veterinærsjekk. han måtte være 100% frisk da han skulle over grensa å sånn, så jeg stolte på henne : ) da jeg fikk ham hjem hadde jeg en ny sjekk på ham. jeg betalte for begge.
Transporten hjem hit avtalte vi å fikset sammen, men jeg betalte :)

Mia

http://www.archi.nimphelos.net
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.