hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - fant havre spir i boksen
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 I stallen
 fant havre spir i boksen
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 2

LivogZara

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  19:28:24  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
hei...jobbet da i helgen, og da møkker jeg alle boksene...
begynte og møkke min egene hests boks, og jaggu meg vokste det havre i boksen hans...og det er ikke små cm med spirer...de var hvertfall 10 cm...jeg syns det er gyselig...
er ikke jeg som har møkket nede i den stallen de siste ukene....
hun påstod hun var nøye, jadda ser det jeg oxo...

jeg er kanskje nøye når det gjelder boksen, men jeg er bare sånn...
hva syns dere om at det vokser havre i boksen??
er jo tegn på at det ikke er blitt møkket ordentlig...

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  19:53:33  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Okei, når havren har spiret, og atpåtil blitt 10 cm høy, da er det virkelig ikke blitt godt møkket! Nei, vend all flisa hver dag,eller i det minste annenhver dag, så unngår man at boksen blir til en havreåker! ;)
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  20:15:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Dersom havren har vokst seg 10 cm. høy, så lurer jeg egentlig på hvor godt du sjekker at alt er OK hos hesten din? Gå til toppen av siden

Wenche=)

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  21:31:26  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideWenche=)  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseWenche=)  Svar med kopi av melding
Jeg satt og tenkte på det jeg også Formosissima.. Selv om du ikke møkker boksen selv, så er du vel inne hos hesten og sjekker at alt er ok? Regner med at du ikke kommer til ferdig oppsalet hest hver gang du kommer i stallen?!
Wenche & Amber

Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 22/10/2005 :  23:30:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Hehe, vi fôrer med rug i stallen nå, og den har havnet litt her og der. Siden vi oppbevarer den i en av boksene, og vi har mange fugler i stallen spres den litt overalt. Så i de fire andre boksene i samme del av stallen vokser og gror det. Nå står det ingen hester der, så det er jo ikke noe farlig, men jeg hadde skikkelig opprydning her om dagen, så nå er det ikke lengre noen grønne spirer i boksene. Hehe, kanskje vi skal begynne med gressunderlag til hestene :P Gå til toppen av siden

Anette&Ali&Aurello

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  01:07:32  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnette&Ali&Aurello  Svar med kopi av melding
Det er selvsagt ikke greit at det begynner å vokse korn i boksen, men det skal sies at det vokser raskt under så gode forhold (temperatur/vann/gjødsel...) som kan finnes i en hesteboks...:)
~anette & ali & aurello~

www.haflinger.no
Gå til toppen av siden

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  09:41:20  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
Hvis havren spirer i boksen er det ikke møkket ordentelig... Uff!
Jeg måker og vender all flis hver dag i boksen til min hest. Vasker også veggene dersom han har griset der (og det er ofte)
Synes det er veldig viktig å holde det rent i boksen da det ikke er naturlig for hesten å stå så lenge inne så bør de i allefall ha rein boks...

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  21:31:01  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
jeger inne hos han hver dag ja...og ser at alt er ok...men gjennomsøker ikke boken nei, trodde da denne stallhjelpen gjorde litt bedre jobb..den var kanskje ikke 10cm, men vokst hadde den jo....
dere fårdet til å høres ut som je ikke kan hest, men hvis dere mener det så...greit for meg...

Gå til toppen av siden

Silje-og-Tindra

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  21:40:44  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSilje-og-Tindra  Svar med kopi av melding
Sier ikke at du ikke kan hest, men sier at jeg ville sjekket gjennom boksen til hesten min hver dag, i det minste vendt litt på sagflisen. Både for å bli "kjent" med hestens vaner når det kommer til vannlating og avføring - og for å sjekke at alt står bra til.

Lager du en tråd om at du fant havrespir i boksen, må du nesten vente å få svar angående det.
Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  21:52:00  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ser jo litt over, men har ikke latt det bli en vane å gjennom gå boksen ...men burde nok gjøre det....jeg kjenner jo til hvor han tisser og baiser...møkket jo boksen hans selv da jeg var alene i stallen...
selvfølgelig må jeg regne med svar, og det er jo bra...

Gå til toppen av siden

LivogZara

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  21:52:53  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLivogZara  Svar med kopi av melding
ser jo litt over, men har ikke latt det bli en vane å gjennom gå boksen ...men burde nok gjøre det....jeg kjenner jo til hvor han tisser og baiser...møkket jo boksen hans selv da jeg var alene i stallen...
selvfølgelig må jeg regne med svar, og det er jo bra...

Gå til toppen av siden

Molly

» VIP

Skrevet - 24/10/2005 :  13:38:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg har også funnet havrestrå i boksen til dyret, i hjørnet under drikkekaret og der driter ikke hesten men havra kommer vel fra våt/fuktig spon!? Vi har gummimatter i boksene... Havrestrået har løsna lett når jeg har hatt oppe gummimattene for å koste under og det gjør jeg ikke vær dag men prøver å få gjort det en gang i uka Bortsett fra nå som jeg går på krykker og andre tar seg av hesten Vil ikke si at boksen ikke er ren selv om det vokser grønt der! Da syns jeg det er verre på våren med all skit og spon o.l. i vinduene som fluene elsker og er fint gro-område for nye fluer ÆSJ
Bare si det du sku´

Spring Sprang Snubbla Og Datt
Gå til toppen av siden

AnneSpotGinaOgHuldra

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  15:03:27  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnneSpotGinaOgHuldra  Svar med kopi av melding
Hvis det begynner å gro havre tror jeg at boksen til hesten din må møkkes bedre..
http://vip.hestemarked.no/vip.asp?id=54

Anne, Spot & Gina
Gå til toppen av siden

Dr_ag_on_86

» VIP

Norway

Skrevet - 25/10/2005 :  11:41:38  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseDr_ag_on_86  Svar med kopi av melding
har selv sett at det har grodd havre i bokser (ikke i bokser som er i bruk da) men jeg plukket opp disse og puttet de i en delt melkekartong ("plantet de") og lot de gro seg litt store og ga de til kaninen jeg hadde før... det ble en kjempesuksess! kaninen ble kjempeglad...:)
Å drive med hest er ikke bare en hobby, det er en livsstil...:) Gå til toppen av siden

Asbjørg

» VIP

Norway

Skrevet - 27/10/2005 :  01:34:59  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideAsbjørg  Svar med kopi av melding
Ikaros dyrket også sin egen havre i boksen sin der han stod før Havre kan utmerket godt spire i en hesteboks selv om man møkker godt hver dag, så om en liten spire titter frem i et hjørne trenger ikke det å bety at hesten lever i en "grisebinge". Hissigpropper Gå til toppen av siden

xasup3

» VIP

Skrevet - 27/10/2005 :  10:57:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
10 cm er vel egentlig ikke så langt...Havre vokser ekstremt fort de første dagene...Tipper det kan ha tatt 2 - 3 dgr før det har blitt så langt. (se feks. når man sår karse i bomull)Hvis du har en renslig hest som bærsjer i ett hjørne skjønner jeg at hun som møkker ikke snur all flisa i boksen...det kan feks være rett under vannkaret eller under fòrkrybben..Men uansett er ikke havrespir mat for hesten så det bør jo fjernes..

Noen av hesten på stallen blir foret med hel havre og da er det ikke alltid at det blir godt fordøyd slik at bærsjen inneholder potensielle frø til å bli havrespir....En hest på stallen var borte i 14 dgr i sommer.Boksen(som var rengjort)så ut som en gressplen når han kom tilbake..(dette var mer enn 10 cm)...så det trenger ikke bety at du ikke har sett til hesten din(som jeg så en kommentar på her) eller at hun er som møkker, møkker skikkelig dårlig...

Hilsen Grete og hestene :)
Gå til toppen av siden
Side: av 2 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.25 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.