hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - sprangstevne...
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Sprang
 sprangstevne...
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

ThereseogNikken

Skrevet - 20/10/2005 :  16:22:03  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hallo!
Kunne noen fortelle meg litt hva jeg bør vite når jeg skal starte sprang?? Har en del ubesvarte spørsmål skjønner dere...!
1 Skal man hilse før du rir banen? (hvis ja hvor, og hvordan)
2 Fløyter de når man kan ri banen?
3 Etter det siste hinderet skal jeg bare ri ut av banen da eller skal jeg hilse?
4 må man ri med sikkerhetsvest? (er 14 år)
5 hva er clear round?
..Også noen andre spørsmål sånn bare på gøy :)
6 pleier du å glemme banen du skal ri?
7 bruker du pisk og sporer?

hehe...! Håper noen kan svare da!!

Lene23

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  18:50:29  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLene23  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLene23  Svar med kopi av melding
1 Du kan hilse når dommeren ser på deg. Dette skjer med en gang du kommer inn på banen. Kikk mot der dommeren sitter og nikk.
2 Ja de fløyter og de skal holde et flagg oppe ved start..
3 Etter du har passert mål kan du bare ri ut av banen, når de åpner for deg.
4 Ja alle under 16 år må ri med sikkerhetsvest
5 Clear round er en klasse hvor du får sløyfe hvis du klarer å hoppe hele banen uten feil. Dette går ikke på tid. Det gjelder kun å komme seg gjennom banen uten å rive eller å stoppe ol.
6 har aldri glemt en bane i hele mitt liv..
7 ja jeg bruker begge deler

Lene

www.stall-hestevold.dk
Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/10/2005 :  23:43:09  Vis profil  Svar med kopi av melding
Svarer bare på de to siste spørsmålene jeg, siden Lene23 svarte så greit på de andre

6: På alle mine år har jeg bare glemt en bane, men da kan du tro jeg var sur på meg selv etterpå!
7: Nei, jeg rir verken med pisk eller sporer

Gå til toppen av siden

*Showjumping*

Skrevet - 21/10/2005 :  19:04:08  Vis profil  Svar med kopi av melding
1) Ja du bør hilse når du kommer inn på banen. Du rir mot dommerne, stopper hesten, og legger høyre hånd nedover (hengende fra skulderen) og nikker. Så tar du tøylen igjen og rir.
2) Du blir ropt opp når du skal ri INN på banen, fløyting gjør de når du kan PASSERE start. Det er det viktig at du ikke gjør før de har blåst!
3) Etter siste hinder har du gjort ditt, og kan klappe hesten og ri ut av banen.
4) Til og med UT året du fyller/har fyllt 16 MÅ du ri med sikkerthetsvest.
5) Clear round er en svær enkel bane, hvor det er rosett til alle som gjennomfører. Mest en klasse for nybegynnere (og evn de med unghester som ikke er blitt startet før).
6) Det har hendt at jeg glemte banen før, en gang var det så ille så jeg måtte stoppe etter andre hinder å se meg om og til slutt trekke meg fordi jeg ikke fant nummer tre. Da var det småjentene som hadde stjelt banetegninga dagen før stevnet og øvd mange klasser! Da går det jo helt i surr! Nå går jeg banen før klassen begynner, og fokuserer kun på den banen. Når jeg starter flere klasser, rir jeg den ene klassen først før jeg i det hele tatt tenker på hvordan den andre er.
7) Jeg bærer veldig sjeldent pisk og sporer, og enda sjeldnere bruker det!
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  22:09:39  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
1 Ja, du hilser dommeren ved å gjøre holdt, holde hånden ut til siden, og nikke med hodet (samme som i dressur)
2 Ja, det gjør dommeren etter at du har hilst.
3 Da rir du bare ut igjen.
4 Ja, det er påbudt til du er 16.
5 Da har man to sjanser til å hoppe banen, som ikke går på tid. Alle som rir feilfritt får sløyfe. Hvis hesten river, refuserer eller du rir feil bane, får du et forsøk til.
..Også noen andre spørsmål sånn bare på gøy :)
6 hehehe, det har skjedd;)
7 ikke sporer, bare pisk.
Gå til toppen av siden

ThereseogNikken

Skrevet - 22/10/2005 :  20:14:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
Oki tusen takk for svar!! Jeg trodde ikke man pleide å hilse! Men får man 1, 2, 3 plass osv i clear round? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 22/10/2005 :  22:04:20  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, du får ikke plasseringer i clear round, bare godkjent (altså feilfritt) eller ikke, og da får du sløyfe. Så det viktige her er å ta seg tid, se gode rideveier og komme bra an på hinderet. Tiden har ingenting å bety.
Gå til toppen av siden

Marzipan

Skrevet - 10/11/2005 :  22:18:45  Vis profil  Svar med kopi av melding
et sted i nærheten her får alle som deltar på Clear Round sløyfe. Uansett om de river , rir feil eller ikke, - begrunnelsen er at dette er barneidrett. Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.22 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.