hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Enda mer høy- Høyverdier
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Foring
 Enda mer høy- Høyverdier
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

beat

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  19:36:41  Vis profil  Svar med kopi av melding
Da har jeg vært og forhørt meg litt om høy i Oslo. Prisen er 2,40 eks moms, altså 3 kr ut. Da regnet jeg med dette var H1 høy, men der tok jeg feil.
Dette er H3 høy. Og grunnen er denne:

H1 høy egner seg ikke til voksne hester i det hele tatt. Det er beregnet på føll, og unghest pga av det høye proteininhollet (?). Det var ikke bra og gi H1 høy til voksen hest.
Dette var nytt for meg, men nå skal det sies at jeg er langt fra noe ekspert på foring.

Hva er deres meninger og kunnskaper?

How strange, that so often, it all seems worth it.

Bentemor

Skrevet - 18/10/2005 :  11:16:29  Vis profil  Svar med kopi av melding
H2 skal visst være det beste å gi til hesta. Iallefall ifølge de som vi sender analysen til. ( Husker ikke helt hva de heter nå ) H1 er egentlig altfor næringsrikt til hest, og egner seg bedre til smågnagere. Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  17:20:05  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
så lenge du ikke har høytytende, lakterende, drektige eller unge hester er H2-H3 det beste.

Kjekt at du får høy med ferdig analyse
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 19/10/2005 :  21:13:10  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
så lenge du ikke har høytytende, lakterende, drektige eller unge hester er H2-H3 det beste.

Kjekt at du får høy med ferdig analyse

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Hva er høytytende?

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  21:39:57  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
haha det kunne fort leses som høy-tytende ja.. hihi. Nei altså hardtjobbende hester,hester som skal prestere mye, hard trening Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 20/10/2005 :  10:51:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kverulant?????? Mente liksom de som analyserer høyet for oss..... Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  11:42:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Kverulant?????? Mente liksom de som analyserer høyet for oss.....

Eh hvaforno?
Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 20/10/2005 :  12:30:22  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Kjekt med høy med ferdig analyse...." Gå til toppen av siden

xxxoooxxx

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  12:50:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressexxxoooxxx  Svar med kopi av melding
Litt hissig i dag eller?

Kjekt at Beate får høy med ferdig analyse så vet hun hva hun får og hva hun betaler for. Kjære vene....
Gå til toppen av siden

Bentemor

Skrevet - 20/10/2005 :  14:30:01  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nei, ikke det hele tatt. Regna med at den var til meg siden jeg skrev litt feil. Dessuten var det ment i en spøkefull tone, men jeg ser nå at jeg burde ha slengt på et slikt grusomt smily fjes, men det er litt seint nå.

Uansett burde man ikke kjøpe høy uten analysebevis. Og sjekk det nøye! Venninna mi fikk med analysebevis på høyet ho kjøpte nå, analysen ble gjort for 2 år siden da........
Gå til toppen av siden

beat

Norway

Skrevet - 21/10/2005 :  18:33:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Okei.. kjempebra med svar! Mine hester er verken høy-tytende, eller høyt-ytende, så det går nok bra

Takk for svar... da skal jeg be om analyse neste gang. Foreløpig går de på Golden Grass, som overgangsfor!

How strange, that so often, it all seems worth it.
Gå til toppen av siden

ShyBoy

Skrevet - 22/10/2005 :  14:39:31  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
haha det kunne fort leses som høy-tytende ja.. hihi. Nei altså hardtjobbende hester,hester som skal prestere mye, hard trening

Opprinnelig postet av xxxoooxxx

Haha! Jeg trodde du mente en hest som tyter høy

http://www.mmdreamteam.piczo.com Gå til toppen av siden

Anniken B.

» VIP

United Kingdom

Skrevet - 23/10/2005 :  00:27:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAnniken B.  Svar med kopi av melding
Kjempebra at dette med høyanalyse blir tatt opp! Det er noe en burde dra mer nytte av, kan jo faktisk spare penger på det. Dessuten får man mulighet til å regulere mye mer etter sitt behov. "Best" høy er jo ikke alltid best for alle. På skolestallen her som hestene står relativt mye inne blir høy med lavere verdi kjøpt med vilje sånn at hestene kan få mer rett og slett for å unngå kjedsomhet. Smart, og mye mer naturlig spisemønster for hestene også. Det ideelle hadde jo selvfølgelig vært mer utegang isteden, men når det ikke er mulig må man finne andre løsninger..
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.2 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.