hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Mitt livs sjokk
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Hest og helse
 Mitt livs sjokk
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  11:59:41  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Har ventet lenge på bildene over hvordan hesten min så ut når han kom til Norge for tre år siden, og i dag kom de. Jeg visste at han ikke så ut (dvs. tynn, matt pels, ingen muskler), men at det skulle være så ille hadde jeg ikke trodd. Greit nok, dette tilfellet er jo ikke av de aller verste, men for meg var det virkelig litt av et sjokk. Lille Ibbe, som er så god, snill, hengiven og trofast - hvordan kan noen behandle han slik? Det må også sies at hun som kjøpte han fra Sverige gjorde en god jobb, men det er begrenset hva man få gjort med en tynn uinnridd 6 åring uten en muskel på kroppen, på 5 måneder. Når jeg kjøpte han, for snart to og et halvt år siden, var han mye bedre, men ikke på langt nær bra.

Huff, nei. Gjett hvem som skal få en bøtte med gulerøtter/epler, samt masse kos, når jeg kommer i stallen etterpå? Jeg håper virkelig Ibrahim vet at han aldri mer kommer til å ha det vondt, gå å være sulten, fryse eller føle seg aleine.

Bildet til høyre er tatt for en ukes tid. Flotte gutten min! Håper han vet at jeg elsker han over alt i verden også.

''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave''
Redigert av - Kristine & Ibrahim K den 17/10/2005 12:00:11

SkyggenogCo

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  12:40:10  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideSkyggenogCo  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseSkyggenogCo  Svar med kopi av melding
Uff, det var ikke no pent syn nei

Hadde ei Araberhoppe for noen år siden som vi solgte, hun så også sånn ut, bare MYE verre.

De folka som kjøpte henne var sååå hyggelige, å vi var helt sikker på at dette var det rette hjemmet for henne.
Kort tid etter hun var solgt, ble hun merkelig syk. Fikk en rar "øyebetennelse" som gjorde øynene helt hovene, å hun fikk masse kuler i ansiktet og på kroppen.
Nå skal ikke jeg sitte her å skrive hele sykdomsprosessen, så for å gjøre en lang historie kort...
Hun ble bare verre og verre for hver dag. Klarte omtrent ikke å spise så hun ble bare tynnere og tynnere.
Hesten var tilslutt helt trekantet fordi hun var så tynn, jeg har ALDRI sett en så tynn hest! Å hun hadde dèt gigant hode fordi hele hodet var blitt så hovent.

Sånn stod hun i 4uker! Fordi de som hadde henne ikke ville bruke penger på å gjøre henne frisk!

Hun ble tilslutt skutt av han som eide gården.

Dette hadde nok ikke noe med emnet å gjøre, men måtte bare fortelle.
Gå til toppen av siden

ToneKristin

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  12:47:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Uff. Hadde det ikke vært for markeringene på hodet, så hadde jeg ikke trodd det var samme hesten. Du har gjort en flott jobb med han!

Mvh Tone Kristin og Lolita

Mvh Tone Kristin

Gå til toppen av siden

Kine og Tassen

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  13:31:06  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så han dagen etter at han kom til Norge,er så utrolig glad for at hun lot hjertet bestemme og kjøpte han. Syns han kom seg veldig raskt,og nå er han jo så flott! Og han har nok en eier for livet nå? Ibrahim fortjener det! Gå til toppen av siden

Ina_R

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  13:40:50  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIna_R  Svar med kopi av melding
oiij..Han har forandret seg kjempemye, ser ut som en frisk og fin hest nå..
Ina og Løkken<3
Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 17/10/2005 :  15:15:37  Vis profil  Svar med kopi av melding
Herre jemeni ! Jeg har ikke ord !

Gå til toppen av siden

Lene.

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  16:06:00  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kan bare si en ting,Kristine...du har gjort en flott jobb med den hesten! Og tror nok,etter å ha sett litt på vipen din,at han setter pris på å endelig ha fått en slik eier som deg... :)

Takker for meg. Gå til toppen av siden

Guro
» VIP

Skrevet - 17/10/2005 :  17:46:19  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideGuro  Svar med kopi av melding
Sier som Lene: stor applaus til deg for den jobben du har gjort med Ibrahim *thumbs up* og jeg er helt sikker på at Ibrahim er like glad for at han ble funnet av deg som du er for å ha funnet ham :)

Guro

Guros hjemmeside
og
NTNUI-ridning
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  17:52:56  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Har ventet lenge på bildene over hvordan hesten min så ut når han kom til Norge for tre år siden, og i dag kom de. Jeg visste at han ikke så ut (dvs. tynn, matt pels, ingen muskler), men at det skulle være så ille hadde jeg ikke trodd. Greit nok, dette tilfellet er jo ikke av de aller verste, men for meg var det virkelig litt av et sjokk. Lille Ibbe, som er så god, snill, hengiven og trofast - hvordan kan noen behandle han slik? Det må også sies at hun som kjøpte han fra Sverige gjorde en god jobb, men det er begrenset hva man få gjort med en tynn uinnridd 6 åring uten en muskel på kroppen, på 5 måneder. Når jeg kjøpte han, for snart to og et halvt år siden, var han mye bedre, men ikke på langt nær bra.

Huff, nei. Gjett hvem som skal få en bøtte med gulerøtter/epler, samt masse kos, når jeg kommer i stallen etterpå? Jeg håper virkelig Ibrahim vet at han aldri mer kommer til å ha det vondt, gå å være sulten, fryse eller føle seg aleine.

Bildet til høyre er tatt for en ukes tid. Flotte gutten min! Håper han vet at jeg elsker han over alt i verden også.

Opprinnelig postet av Kristine & Ibrahim K

Jeg føler så med deg, jeg får helt klump i halsen av å lese om deg og Ibbe. Minner meg så om min egen Horton.
Du har vært kjempeflink,masse lykke til videre

Hilsen Renate som forteller Horton flere ganger i uken at han skal få bli gammel hos henne

"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

Kristine & Ibrahim K

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  20:44:38  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideKristine & Ibrahim K  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseKristine & Ibrahim K  Svar med kopi av melding
Får en klump i halsen av å tenke på det hele selv jeg. Og ja, han har en eier for livet. Tok med god tid til å sette meg i ned i boksen hans istad mens han spiste høyet sitt. Forklarte han at jeg hadde sett bildene og at jeg ble veldig lei meg når jeg så de. Jeg fortalte også at han hadde den største plassen i hjertet mitt - uten tvil.
''The Horse. Here is nobility without conceit, friendship without envy, beauty without vanity. A willing servant, yet never a slave'' Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  21:21:51  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Ibrahim er utrolig heldig som har deg Kristine, det har jeg sagt opptil flere ganger før, og sier det gjerne mange ganger til

Han er en flott hest, og jeg er sikker på at dere kommer til å mye glede av hverandre i åårene som kommer

Lykke til!

.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  09:24:09  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Jøss, det er helt utrloig!
Flott jobbet!

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

xxxx

Skrevet - 18/10/2005 :  10:19:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hesten er heldig som har deg.Du har gjort en kjempe-jobb!
Nyt tilværelsen!
Gå til toppen av siden

Mari^_^

Norway

Skrevet - 18/10/2005 :  12:34:11  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMari^_^  Svar med kopi av melding
Det så ikke bra ut, men du har gjort en knall jobb!! Det skal du virkelig ha honnør for - hesten din ser frisk og kjempelykkelig ut idag! Skulle nesten ikke tro det er samme hesten... Huff.. At noen kan behandle en hest slik...?

Uansett en god jobb av deg!

www.hestene.no Gå til toppen av siden

siljeho

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  15:09:42  Vis profil  Svar med kopi av melding
Så flott den hesten var! fy flate ble sjokka når jeg så på bildene. Alt var jo så mye bedre blitt, holdning og ikke minst pelsen! Bra jobbet. Sikker på Ibbe er like gla i deg som du er i han:) Enig med Mari han så virkelig kjempelykkelig ut!
Mvh Silje Gå til toppen av siden

LilleMint

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  16:01:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLilleMint  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLilleMint  Svar med kopi av melding
så MYE mer ut som en hest da han var 9 år! du er ***FLINK*** hehe..:)
- Jasmine og Ponniene - Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.66 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.