hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hestepass
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Islandshest/gangartsridning
 Hestepass
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Neste side
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne
Side: av 3

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  13:27:41  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Leste akuratt i islandshest forum at 1. jan 2006 må alle islandshester ha heste pass, uansett alder og uansett bruk..

Vet noen noe om dette?

Vingthor fra Skarholt =)

karen&irpill

Skrevet - 16/10/2005 :  15:24:15  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingkaren&irpill  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressekaren&irpill  Svar med kopi av melding
Hei. Veit ikke stort mer enn deg, men jeg synes det har vært veldig dårlig informasjon om dette! Hadde jeg ikke nilest det bladet hadde jeg ikke fått med meg det.
[Karen og Irpill] Gå til toppen av siden

AneBlidaBranaTindra

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  15:33:17  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseAneBlidaBranaTindra  Svar med kopi av melding
Leste om dette men husker ikke mya av det...
Hvor skal man henvende seg?
Koster det noe?(håper det ikke der dyrt i allefall...)
Må man?

The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can' t have them
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 16/10/2005 :  20:35:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dyrlegene pleier også å ta rundt 500,- for å fylle ut passet. Dette kommer i tillegg. Gå til toppen av siden

Leikna fra Vårli

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  15:13:24  Vis profil  Send %s1% en ICQ meldingLeikna fra Vårli  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLeikna fra Vårli  Svar med kopi av melding
hva skjer hvis ikke man har d?
*~det var det~*
Gå til toppen av siden

VerIng

Skrevet - 17/10/2005 :  17:15:04  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hvis du skal avlive hesten din kan slakteriene nekte å ta imot hesten. Hovedsaken er vel at hesten skal kunne identifiseres bedre enn slik det er nå i dag. Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  18:52:34  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
hmm.. hva med helsekort.. er det det samme?
Vingthor fra Skarholt =) Gå til toppen av siden

tonjeca

» VIP

Skrevet - 19/10/2005 :  10:18:52  Vis profil  Svar med kopi av melding
Nye regler.
Synes det er veldig fint jeg med pass og chip merking. For da kan man jo virkelig bevise at det er den hesten vi påstår det er! Og i passet skal alt skrives, om den har vært stilt, premiering ol. Da har man alt på eet sted.
Chip merking er nå ihvertfall bra, med tanke på tyveri!
Så selv om det koster litt, kan man jo se på det som en invistering!
Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 19/10/2005 :  13:26:19  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Enig i det, skal chippe min hest til våren når jeg selger han , skal også ha pass og helsekort til da..

*snufs*

TORHILD

» VIP

Skrevet - 19/10/2005 :  23:53:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Utstedelse av hestepass koster 400 kr.

Opprinnelig postet av Shadowfax

400,- er vel for eierskifte på passet. Om hesten ikke har pass fra før, og behøver et helt nytt koster vel det 850,- ? Måtte iallefall betale det for pass på min hest nå i september....

Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 20/10/2005 :  18:41:28  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Avhenger prisen per hest? og per bruk?

TORHILD

» VIP

Skrevet - 20/10/2005 :  20:55:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Ikke sikker på om jeg skjønte spørsmålet ditt rett, men svarer hva jeg tror du spør om. Hver hest må ha hvert sitt pass (selvsagt ) og dette koster 850,- uansett om det er en avlshoppe, hobby-hest, konkurranse-hest, traver osv. Og dersom du skal ut og starte store stevner utenfor Norges land må du i tilleg ha et FEI-pass, og dette er enda dyrere.
Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 23/10/2005 :  21:14:56  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Takk for svar:)

Elisabeth E

Skrevet - 24/10/2005 :  16:40:57  Vis profil  Svar med kopi av melding
Torhild, jeg tror du tenker på NRYF's prosedyrer, FEIF og NIHF har andre prosedyrer. Med dette hestepasset kan alle islandshester reise hvor som helst i verden.

Jeg vet ikke helt kostnaden på utstedelse av pass, men 400 kan stemme.
I tillegg må man som nevnt ha veterinær til å microchippe hesten, føre alle vaksiner over i passet, samt tegne identifikasjonsmerker inn på en tegning som finnes i passet.

Uten hestepass vil jeg tro det blir vanskelig og selge hesten, forsikring kan vel også bli et problem, da hesten ikke lenger er gyldig registrert? Også ved avlivning som nevnt.
Den får vel heller ikke starte konkurranser.
Gå til toppen av siden

lukas

» VIP

Norway

Skrevet - 24/10/2005 :  18:02:55  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresselukas  Svar med kopi av melding
Jeg syns Nifh burde ha opplyst mer om slike forandringer.. Ikke alle som vet om det tror jeg.. Ikke særlig lang frist heller...

TORHILD

» VIP

Skrevet - 24/10/2005 :  18:23:55  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Torhild, jeg tror du tenker på NRYF's prosedyrer, FEIF og NIHF har andre prosedyrer. Med dette hestepasset kan alle islandshester reise hvor som helst i verden.

Jeg vet ikke helt kostnaden på utstedelse av pass, men 400 kan stemme.
I tillegg må man som nevnt ha veterinær til å microchippe hesten, føre alle vaksiner over i passet, samt tegne identifikasjonsmerker inn på en tegning som finnes i passet.

Uten hestepass vil jeg tro det blir vanskelig og selge hesten, forsikring kan vel også bli et problem, da hesten ikke lenger er gyldig registrert? Også ved avlivning som nevnt.
Den får vel heller ikke starte konkurranser.

Opprinnelig postet av Elisabeth E

Så Islandshester har et eget forbund og registreres altså ikke i Norges Rytterforbund? Litt rart Er det ikke under Norsk Hestesenter heller?

Gå til toppen av siden
Side: av 3 Tidligere emne Emne Neste emne  
Neste side
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.42 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.