hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Arg utleier lot sitt sinne gå utover den firbente
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Debatter fra nyhetene
 Arg utleier lot sitt sinne gå utover den firbente
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

xxxx

Skrevet - 14/10/2005 :  09:03:33  Vis profil  Svar med kopi av melding
"Sakset" fra allehanda.se

Magsjuk häst i kläm mellan kvinnor

ÖRNSKÖLDSVIK.
När hästägaren sa upp sig från stallet där hon hyrde in sina hästar gick allt på tok. Stallägaren surnade till och låste in specialfodret som en av hästar som dras med magproblem behöver för att klara sig.

Stallet som blivit centrum för konflikten ligger i trakterna av Örnsköldsvik.
– Jag sa upp stallplatsen för mina tre hästar förra söndagen och sa att jag skulle hämta dem i fredags. Jag vet att det var lite kort varsel men man får inte göra som hon gjort, säger 24-åringen som äger den magsjuka hästen.

LÅSTE IN HÄSTSAKERNA
Ägaren till stallet tyckte nämligen inte alls om att kvinnan skulle flytta hästarna. Hon begärde in hyra för både oktober och november, totalt 10 200 kronor.
24-åringen vill inte betala det beloppet. Enlig henne har ställägaren inte viljat lyssna på hennes erbjudanden om att betala en del av kostnaden, en så kallad kallhyra, vilket hon anser är normal i sådana här fall.

Förutom penningkravet låste den 46-åriga kvinnan även in 24-åringens hästgrejor så att hon nu inte kan komma åt dem.
– Totalt är det saker för 30 000 som hon låst in för mig men det viktigaste är att min magsjuka häst får sitt specialfoder som finns där inne, säger hon.
De båda kvinnorna har nu polisanmält varandra.
24-åringen uppsökte under gårdagen advokat för att få tillbaka sina saker. 46-åringen gick till polisen och anmälde att hon bestulits på 14 säckar hästfoder.

HENNES SÄCKAR
– Säckarna var mina och vi tog dem när vi hämtade hästarna i fredags. Det var bara säckarna och mina fyra vinterdäck som hon inte låst in så dem tog vi tillbaka. Jag har kvitto på allt, säger 24-åringen.

Kilde: http://allehanda.se/lokalt/6943

Bente_og_Etanec

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  09:41:57  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBente_og_Etanec  Svar med kopi av melding
Trist at det skal gå ut over hesten da....

- " I belive I touched an angels wings when I found you..." - Gå til toppen av siden

angelina1
» VIP

Skrevet - 14/10/2005 :  10:16:17  Vis profil  Svar med kopi av melding
utrolig...men det er nok ikke første eller siste gang det der vil skje.. Gå til toppen av siden

Roxira

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  11:04:55  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideRoxira  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRoxira  Svar med kopi av melding
Har desverre selv vært borti at dårlig miljø og bedre vitere lar ting gå utover hestene. Utrolig synd. Heldigvis har hesten mine overlevd.

I dette tilfelle var det jo ikke helt samme situasjon da, men alikevel.. Fælt ting skal gå utover dyrene!!

*~Susanne~*

Sadness is not a crime. Making someone sad is!
Gå til toppen av siden

Eva V

» VIP

Norway

Skrevet - 14/10/2005 :  22:46:12  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseEva V  Svar med kopi av melding
Ja, fælt når bråk mellom folk skal gå ut over dyra...

En gang ble forhesten min ikke foret eller sluppet ut om morgenen pga uoverenstemmelser mellom hesteeierene, og sto innelåst i stallen alene hele formiddagen, selv om alle visste hesten ikke liker å stå alene. Noen ganger virker det ikke som om folk tenker i det hele tatt.

Gå til toppen av siden

DeeDee

» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  00:46:35  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Ja, fælt når bråk mellom folk skal gå ut over dyra...

En gang ble forhesten min ikke foret eller sluppet ut om morgenen pga uoverenstemmelser mellom hesteeierene, og sto innelåst i stallen alene hele formiddagen, selv om alle visste hesten ikke liker å stå alene. Noen ganger virker det ikke som om folk tenker i det hele tatt.

Opprinnelig postet av MissEva

Akkurat dette har skjedd med min hest også.Alle de andre hestene fikk mat og ble sluppet ut,mens han sto igjen aleine uten noe mat hele formiddagen.(eg fikk jo ikke vite noe før eg så det selv når eg kom i stallen på ettermiddagen.)J***vla drittfolk(skal ikke nevne navn,hehe) sier nå eg...som lar personlige irritasjonsmomenter/krangler gå ut over uskyldige dyr.Grrrrrrrr!
Gå til toppen av siden

LiseLorentzen

» VIP

Skrevet - 15/10/2005 :  11:34:22  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideLiseLorentzen  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseLiseLorentzen  Svar med kopi av melding
Får så lyst til å si "typisk hestfolk", for det er MYE sånt i hestemiljøet! Men heldigvis gjelder det ikke alle, og jeg er glad for å ha sluppet unna å komme opp i en slik situasjon. Man må ALLTID tenke på hestens beste, det ansvaret har man når man driver med hest! Er man ikke voksen nok til å ta det ansvaret så må man heller holde seg unna hester.
Ta en titt på: http://www.freewebs.com/ametyst86

Gå til toppen av siden

Helle_

» VIP

Norway

Skrevet - 15/10/2005 :  22:52:45  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideHelle_  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseHelle_  Svar med kopi av melding
Triste greier
.:: Helle & Borken::.

Hvil i fred Bjerge<3

Gå til toppen av siden

Bustetrollet

Skrevet - 15/10/2005 :  22:55:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
Dette er jo ikke nooe nytt.. Ikke lenge siden en mann ble tatt som hadde godt løs på katter, vridd rundt hode på de ol.
jeg blir kvalm jeg !

Gå til toppen av siden

Ixnay

» VIP

Norway

Skrevet - 16/10/2005 :  22:23:23  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseIxnay  Svar med kopi av melding
Så fælt at de kan la det gå utover uskyldige dyr!
"Hva du enn sysler med i livet, gjør ditt beste, men glem ikke at uerstattelig er ingen" Gå til toppen av siden

lucky june

Norway

Skrevet - 17/10/2005 :  16:38:48  Vis profil  Svar med kopi av melding
derfor sier man ikke fra før man står på stallen med henger klar til å ta med hesten.
jeg ville heller betalt ut oppsigelsestiden (selv om hesten ikke var der) istedefor å risikere hestens helse.

~Melodie Nikita~ ~Santiago Cheyenne~ ~Sigrid~
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.23 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.