hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - startforbud
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Ridegrener
 Trav
 startforbud
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

j.i.m

» VIP

Skrevet - 13/10/2005 :  21:53:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
jeg er ganske grønn når det gjelder trav, men jeg driver å skal kjøpe meg kaldblods som ride/kosehest. fikk tilbud om en hest og gikk inn på dnt for å sjekke stamtavle ol. Der står det at hesten har startforbud årsak 5. Er det noen som kan forklare meg hva de forskjellige årsakene til startforbud er?
Redigert av - j.i.m den 13/10/2005 21:54:34

linki

Skrevet - 13/10/2005 :  23:05:49  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det kan være så mye. MASSE forskj. grunner til startforbud.

Har du navnet på hesten?

Jeg tror årsak 5 har noe med papirer å gjøre. F.eks at hesten ikke er grunnvaksinert/ ferdig vaksinert.

Linn
Gå til toppen av siden

Horton & Renate

Norway

Skrevet - 13/10/2005 :  23:12:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det sjekket jeg en gang og jeg mener bestemt at det var pga manglende vaksine.
"It’s really amazing what a horse will do for you if he understands what you want. And it’s also quite amazing what he’ll do to you if he doesn’t."

Bill Dorrance

Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 19/10/2005 :  22:39:40  Vis profil  Svar med kopi av melding
tusen takk for svar:) Kjøpte ikke den hoppa likevel jeg. Har kjøpt meg ei lita hoppe på 4 år som ikke var spesielt interessert i å trave fort. Så nå blir hun ride/kosehest en stund iallefall.Hadde vært morsomt å prøve å travtrene henne igjen senere, men jeg har så lite peil på trav, så det blir vel ingen suksess.. Gå til toppen av siden

Tone_

Skrevet - 19/10/2005 :  22:47:36  Vis profil  Svar med kopi av melding
Gratulerer med ny hest! Lykke til med henne!

Ingen dum ide å prøve å trene henne opp senere. Mange har veldig godt av en pause fra travbanen, samt miljøforandringer.

Kanskje hoppa di også er en gullkanta alemerr også med tiden...?

Kjekt med en grei ride/hobbyhest uansett! Trives selv veldig godt med kaldblods, de er så allsidige.

Tone melone kaffekone Gå til toppen av siden

j.i.m

» VIP

Skrevet - 20/10/2005 :  10:37:26  Vis profil  Svar med kopi av melding
takk for det:) Gleder meg til å hente henne!

Tror hun kan ha veldig godt av miljøforandring ja. Hun er litt sur og merrete, men jeg tror det har mye med hånteringen å gjøre. tenkte å gi henne masse tid og oppmerksomhet, men selvfølgelig holde en streng/kontrollert linje.. Tror hun er litt usikker på hvem som er sjefen til tider.

Hun er e. Ara Svarten u. Freidi. Vet ikke om det er noe å satse på jeg, men det er iallefall en veldig pen og feminin hoppe:)

Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  15:47:46  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
årsak 5 er hvis hesten har blitt meldt til start i to løp på samme dagen på to forskjellige travbaner..da får den startforbud på disse to banene..!
www.sannesin.piczo.com hjemmesiden min=) Gå til toppen av siden

linki

Skrevet - 31/10/2005 :  16:19:15  Vis profil  Svar med kopi av melding
Det er nok ikke riktig.
Hvis du ser http://travsport.pdctangen.no/ F. eks et føll jeg har oppdrettet født i år. French Cat. Det står årsak 5 på henne. Det står det på alle føll som er født i år. De er ikke ferdig med vaksinering ennå...

Føllet mitt kan umulig ha blitt meldt på løp ennå..... ;)
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  16:28:50  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
da må jeg har misforstått reglemanget...det er jo så mye greier på 5 der=P men da burde de jo utdype det litt mer=S en hest jeg og venninna mi kanskje skal kjøpe står det grunn:5 og når jeg leste gjennom så var det det jeg kom fram til, men jaja, jeg skal ikke si at jeg er ekspert innen trav=P

susanne

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  16:33:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
Ps: denne hesten er 2 år og ferdig med vaksinering osv..

linki

Skrevet - 31/10/2005 :  16:50:11  Vis profil  Svar med kopi av melding
Skjønte ikke helt? Er hun 2 år og startet vanlig løp? Det er ikke 2 års løp ennå. Bare mønstring. Hva heter hun? Er du sikker på at hun er ferdig vaksinert? Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  17:09:11  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
jeg er faktisk ikke sikker for det er veldig mye styr med denne hesten..=P
den heter icora africa.
jeg er som sagt ingen ekspert og omtrent grønn innen trav , men det var det jeg forsto av reglemanget*kremt*

linki

Skrevet - 31/10/2005 :  17:39:12  Vis profil  Svar med kopi av melding
Den hesten er sannsynligvis ikke ferdig reg.
Hesten har aldri gått mønstr el løp.
Hvis du ser på datoen har den startforbud når den var føll (2003).
Her er det mulig at alle papirene ikke er i orden. Men det får du vite hvis du ringer DNT.
Gå til toppen av siden

susanne

Norway

Skrevet - 31/10/2005 :  18:39:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidesusanne  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressesusanne  Svar med kopi av melding
ok=)
det har vært mye styr med den hesten serru... pga eieren som dro fra både gjeld og hest..så nå må vi jo nesten få stelt litt med den lille da=)
nei jeg fikk det ikke helt til å stemme jeg heller, menmen nå vet jeg ihvertfall bedre=)

Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.27 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2026 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.