hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - Hvor ofte rir du?
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Generell ridning/trening
 Hvor ofte rir du?
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

Beauty
» VIP

Malaysia

Skrevet - 29/05/2003 :  09:05:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideBeauty  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseBeauty  Svar med kopi av melding
Lagt merke til at det er mange som rir hesten sin bare 2ganger i uka.. Mens andre rir dem flere ganger daglig. Hvor ofte rir du, og hvor hard er treningen? Kunne vaert interesant aa vite hvordan hestene holdes i form.

equador_it

» VIP

Skrevet - 29/05/2003 :  10:34:28  Vis profil  Svar med kopi av melding
hei
jeg rir hver dag stort sett. prøver å la være å gi hesten helt fullstendig fri, da jeg har hørt at det ikke er bra, da longerer jeg eller skritter litt i steden.
jeg trener bare i skogen mer eller mindre, men vi har stor variasjon i treningen, men jeg må si at mye av treningen går i joggeturer.
hilsen meg!!
Gå til toppen av siden

Real Storm

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2003 :  10:36:16  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideReal Storm  Svar med kopi av melding
Jeg rir 5 dager i uken, de to andre rir hestepasserene mine! Når jeg rir, er det 30 min jogg på grusvei, og så finner jeg på hva jeg skal gjøre etterpå mens vi jogger... Jeg klatrer mye med hesten min, da jeg holder på å bygge muskler. Jeg rir som oftest mellom 1-3 timer. Fungerer utmerket godt for oss...

Miriam og Storm ROCKER!
Gå til toppen av siden

-Leiknir-

» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2003 :  17:45:21  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmeside-Leiknir-  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresse-Leiknir-  Svar med kopi av melding
jeg pleier å ri hesten min ganske jamt. tror det er tre dager i uka en må ri for å vedlikeholde kondisjon og muskler...?
pleier å ri 4-5g i uka, mer eller mindre i forhold til vær. hater regnvær, men d er deilig med sol.
om vinteren blir det ofte ganske korte turer utenom i helgene fordi det er mørkt. da blir det bort til den opplyste veien og fram og tilbake en eller to ganger i tølt og skritte hjem igjen...(det er da snø oppå asfalten)
når jeg har fri rir jeg hver dag, ofte lange turer. gir som regel litt mer kraftfôr da.

nå rir jeg 2-3 lange turer i uka (1-2t) og 2-3 korte turer, har ofte ganske høy intensitet på de korte turene og litt mindre på de lange.
Gå til toppen av siden

Solmira
» VIP

Norway

Skrevet - 29/05/2003 :  20:01:21  Vis profil  Svar med kopi av melding
Rir 3 ganger i uka på hesten jeg har på for sammen med søsteren min
. I tilegg rir hun 2 ganger.
Riri ikke så langt å så hardt enda bare 1/2 -1 time på grunn av at
han har blitt trent lite i flere måneder nå. I midten av sommeren
tenker jeg han blir ridd hver dag 1-3 timer..

Skal også få en nordlandshest på for som er i form så han
blir det nok ridning(eller i hvertfall trening) nesten hver dag med
lange turer .

Gå til toppen av siden

Trine+Fabella

» VIP

Norway

Skrevet - 30/05/2003 :  16:59:14  Vis profil  Svar med kopi av melding
Min hest får 1 fridag i uken, +/-...
Kommer helt ann på..
Hun er konkuranse hest,så hun får ganske mye trening.
Ca. 1+ sprangtime i uka.. 2 bane-treniger, å resten hard,normal, turridning..
Gå til toppen av siden

Irriducibili

» VIP

Skrevet - 31/05/2003 :  00:06:38  Vis profil  Svar med kopi av melding
Vanligvis trener jeg hesten 6 dage i uka, så får den en dag helt fri. Men det varierer. Gå til toppen av siden

Camilla & Honey <3

Norway

Skrevet - 31/05/2003 :  16:34:49  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesideCamilla & Honey <3  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseCamilla & Honey <3  Svar med kopi av melding
Hei sann :) Jeg rir helfor hesten min 6 ganger i uka. Da er jeg som regel 2-3 ganger på bane, da jeg rir 2 ganger dressur og 1 gang srpang. Ellers rir jeg på tur. Hun går ikke i så hard trening, men hun blir jo sliten og svett. Noen ganger rir jeg på skritte tur og noen ganger på tur med fart og spening :D

Gå til toppen av siden

Pernille.BJ
» VIP

Norway

Skrevet - 10/12/2006 :  23:43:43  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressePernille.BJ  Svar med kopi av melding
Jeg rir ca. 5 dager i uka, noenganger 4.

Jeg har han bare 5 dager, og de 2 andre dagene har han som regel fri, ikke alltid.

Rir fast dressur for insruksjon 1 dag, og 1-2 dager med bakkearbeid for meg selv, kommer ann på om jeg merker at hesten er kjei banen eller at jeg ikke får til til å rekke ridehuset før rideskolen begynner. Ellers rir jeg på tur. Rir ganske hardt så han er god og svett etter baneøktene, de andre dagene tar vi det rolig. Små skritteturer bare for å få rørt litt på seg noendager, eller lange skritteturer for å få brukt seg litt noen dager.

Har ikke noe fast opplegg men tar det som det kommer, ser ann litt formen hans og min, hva han er brukt til osv osv. Etter sprangkurs i helgene/stevner, tar jeg det som regel roligere.

Ludo; Ingen over, Ingen ved siden av - Elsker deg < 3 Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.58 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.