hestemarked.no - Norges Største Hestemarked! [ Hest / Ponni / Hesteutstyr / Rubrikk annonser / Kjøp / Salg / Stall / Debatt / Kurs / Nyheter / Ridehesten / Rytter / Webshop / Hestebutikk / AUksjon / Nettbutikk ]

Hestemarked.no
Hundemarked.no
Kjøp og Salg
VIP-hjemmesider
MIX-debatt
MIX - for Hest og Hund! - dekken :S
    MIX - for Hest og Hund!
MIX - for Hest og Hund!
Hestemarked.no | Hovedside MIX | Forum-regler | Brukerprofil | Aktive emner | Medlemmer | Søk | Hjelp
Brukernavn:
Passord:
  Velg språk
Lagre passord
 Alle fora
 Hest - Generelle forum
 Utstyr
 dekken :S
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Forfatter Tidligere emne Emne Neste emne  

binders

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  20:40:23  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebinders  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebinders  Svar med kopi av melding
Archi har begynnt å få tykk pels og jeg vurderer å barbere ham så snart som mulig! Men er litt usikker på det med dekken
Han bruker fleecedekken inne og overgangsdekken ute, nå.
Hva skal han da ha på seg hvis jeg barberer ham??
Regner med at jeg må ta på ham tykkere innedekken og utedekken, men hva skal han da ha på seg i vinter??
blir veldig glad for svar og forslag på dekken å sånn

// mia og hårdotten x)

Mia

http://www.archi.nimphelos.net

Julie=)

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  21:41:34  Vis profil  Svar med kopi av melding
Hei!

Hvis du har tenkt på å barbere han nå,så ville jeg hatt på et ulldekken eller et tynt bobledekken inne nå,for eventuelt ågått over til et tykkere bobledekken til vinteren. Ute så kan du godt fortsatt bruke overgangsdekkenet+et ulldekken under. Til vinteren så ville jeg brukt et tykt vinterdekken (ev.med hals) og fryser han da også,ville jeg hatt enten ulldekken eller et stallbobledekken under vinterdekkenet også!
Barbering krever mye dekken..men,men! Ogsåp viktig at du bruker ridedekken/lendedekken så han ikke ev.får krysslammelse!
Gå til toppen av siden

Marte&Don:)

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  21:47:10  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseMarte&Don:)  Svar med kopi av melding
Inne ville jeg ha brukt et ulldekken, og hatt et regndekkenet utenpå ute. Bruk ullteppe eller et fôret lendedekken når du rir på tur, og når du varmer opp før baneridning.

Når det blir kaldere ville jeg brukt et tykt ull- eller bobledekken inne, og vinterdekken ute, evt. med ulldekken under.

Dette avhenger selvfølgelig av vær og temperatur, om hesten fryser lett eller om den setter pels igjen utover vinteren. Det viktigste er at den ikke fryser, det kjenner du lettest ved øreroten. Du kan som oftest også se på hesten om den fryser.
Gå til toppen av siden

Opal

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  22:11:18  Vis profil  Svar med kopi av melding
Kopi av melding:
Hei!

Ogsåp viktig at du bruker ridedekken/lendedekken så han ikke ev.får krysslammelse!

Opprinnelig postet av Julie=)

Krysslammelse oppstår ikke pga kulde/at hest fryser. Krysslammelse skyldes opphopning av melskesyre i muskulaturen. Man bruker vel fortrinnsvis ride/lendedekken i "medisinsk" øyemed for å "holde nyrene vame".

Horseware, Weatherbeeta og Bucas har vinterdekken (både stall & ute) av god kvalitet og disse kommer i mange tykkelser også med hals. Er personlig ikke så begeistret for ørten lag dekken ....

Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  22:20:02  Vis profil  Svar med kopi av melding
Jeg som skulle vente til november med å barbere, endte opp med å gjøre det i dag.... Til nå har jeg brukt kun helt tynt regndekken (horze` sitt). Nå som hun er barbert skal hun bruke Bucas Irish Ekstra ute, det er vel 320 gram i mener jeg, og når vinteren kommer har hun Alpha Horse Polar Plus med 470 gram og hals. Bruker ca like gramfyllinger inne (kanskje litt mindre), bare at i stalldekkener selvsagt =) Jeg er heller ikke fan av lag-på-lag med dekkener, bedre med et tykt og godt, enn to halveiser oppå hverandre.
Gå til toppen av siden

Ragnhild E

» VIP

Norway

Skrevet - 10/10/2005 :  22:39:25  Vis profil  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adresseRagnhild E  Svar med kopi av melding
Men må/bør barberte hester ha på seg dekken inne når de står i oppvarma stall (snakk om kanskje 15-20 grader tror jeg)? Gå til toppen av siden

TORHILD

» VIP

Skrevet - 10/10/2005 :  23:53:23  Vis profil  Svar med kopi av melding
De trenger ikke et tykt, men noe må de ha på synes jeg. De står jo stort sett i ro når de er inne, og når de legger seg for å sove blir de vel kaldere de også slik som vi mennesker?
Gå til toppen av siden

binders

Norway

Skrevet - 11/10/2005 :  08:25:24  Vis profil  Besøk %s1%s hjemmesidebinders  Klikk for å se %s1%'s MSN Messenger adressebinders  Svar med kopi av melding
Hei
tusentakk for mange svar skal barbere ham til helgen regner jeg med, orker ikke all den pelsen

Mia

http://www.archi.nimphelos.net
Gå til toppen av siden
  Tidligere emne Emne Neste emne  
 Nytt emne  Svar på emne
 Skrivervennlig versjon
Snarvei:
 Image Forum 2001 This page was generated in 0.14 seconds. Snitz Forums 2000
[Vilkår] [Mix/Forum-regler] [FAQ] [Annonsere] [Om oss]
2002-2025 © Hestemarked.no - Norges største hesteside!
Du kan enkelt Slette din bruker/vip eller Kontakte Kundeservice.
Start/Stopp nyheter+info pr epost og sms på din medlemsside.
Send "HEST SLETTBRUKER" til 1963 (0,-) for å melde seg ut av alle
tjenester (Medlemskap, VIPside, SMS mm.) på Hestemarked.no.
Send "STOPP" til 1963 (0,-) for å stoppe alle tjenester fra 1963.
Vi forbeholder oss for trykkfeil og feil i informasjon/spesifikasjoner.